Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2001
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    1.126

    Standaard Flamenco metronoom Tangos en Bulerias/Soleares

    Hallo iedereen,

    Iedereen die visuele en auditieve feedback wilt op het spelen van de genres Tangos en Bulerias/Soleares binnen de flamenco, kan op mijn website terecht. 2 Kleine webapplicaties geschreven in AS2.0 in de vorm van een metronoom.

    Flamenco Metronomes

    It really helps me

    Greetz Ferry
    Laatst gewijzigd door VHsologitarist; 17 februari 2009 om 18:56
    It don't mean a thing
    if it ain't got the swing!!
    http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Helaas lopen dit soort metronoompjes bij mij altijd "out of compas"
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2001
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    1.126

    Standaard

    Hoe bedoel je Pais? Loopt de click (geluidsfile) te laat op de wijzer?
    It don't mean a thing
    if it ain't got the swing!!
    http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VHsologitarist Bekijk bericht
    Hoe bedoel je Pais? Loopt de click (geluidsfile) te laat op de wijzer?
    Hier wel in ieder geval... Het geheel is zelfs niet 100% strak

    Tsja, flash... Ook wel "De kanker van het Internet" genoemd...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2001
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    1.126

    Standaard

    HaroldAling:
    Ik ben het niet met je eens over het feit dat Flash als kanker van het internet wordt gezien.
    Ik heb zelf ook een desktop applicatie geschreven in AIR m.b.v. actionscript 3.0. Toen ik deze applicatie geschreven was mijn kennis te gering om te weten dat de vertraging in de click ligt aan de buffer die elke mp3 gebruikt.

    In mijn desktop applicatie gebruik ik .wav bestanden die afgespeeld worden (samples als de click) waar geen buffer nodig is. Deze werkt wel realtime.

    Dat de click iets later is doet niets af aan het feit dat men niet kan oefenen met deze metronoom. Het is nog steeds een goed hulpmiddeltje. Kijk je naar de wijzer dan heb je een indicatie in welke tel je je bevindt. Het is immers niet zo dat de klik op de verkeerde tel valt.

    Wellicht zal ik in een later stadium een webapplicatie schrijven die wel realtime is. Tot die tijd zullen jullie het met deze of andere geschreven applicaties moeten doen.
    It don't mean a thing
    if it ain't got the swing!!
    http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VHsologitarist Bekijk bericht
    HaroldAling:
    Ik ben het niet met je eens over het feit dat Flash als kanker van het internet wordt gezien.
    Ik kan zo snel het artikel niet vinden maar het ging om het volgende:
    * Flash is lek en wordt niet of zeer traag gepatched
    * Flash is er niet voor 64-bit Windows (of inmiddels wel?)
    * Flash is er niet voor 64-bit Linux (alleen in alpha->geen geluid)
    * Flash vreet resources
    * Flash laat browsers crachen
    * Flash steelt cookies, ook al heb je je browser anders geconfigureerd
    * Flash is closed-source, dus je weet niet wat je in huis haalt
    * Flash is er niet voor alternatieve platformen (naast Linux)
    * Flash werkt niet bij screen readers (voor blinden en slechtzienden)
    * Flash kan niet geindexeerd worden door Google
    * Vast nog veel meer...

    Dus Flash is geen wondermiddel en zou zo weinig mogelijk gebruikt moeten worden!

    Een metronoom in Flash is wel weer leuk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2001
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    1.126

    Standaard

    Ondanks de vernieuwde compiler in flash player 9 en flash player 10 is zij niet traag meer. Het feit dat het browsers laat crashen heb ik zelf nooit ervaren. Flash steelt cookies is ook niet waar. Flash wordt steeds meer geïmplementeerd ook door alternatieve platformen. Flash is altijd nog sneller dan javaScript en maakt snellere webapplicaties mogelijk. Flash is niet closed-sources zoals je dat noemt. Elke data overdracht kan met flash via bijvoorbeeld Charles nagetrokken worden. En jawel.. de bots van google indexeren niet alleen op html tags, maar ook op de geplaatste links. Doordat Flash op 95% van de hele wereld gebruikt wordt schrijft google bots die in de source code van flash kan kijken. Daarnaast zijn er methoden zodat flash geïndexeerd kan worden volgens de oude principes waarmee de huidige google bot indexeert. Zoals jij Flash benaderd kan er over elk webobject negatieve punten genoemd worden. Kijk juist naar de kracht van iets. Ik ben het met je eens dat elk webobject zijn voors en zijn tegens heeft. Maar dat Flash wereldwijd gebruikt wordt heeft een reden. Ik ben zelf Flash Developer van beroep en weet als geen ander welke kracht dit medium heeft. Zo beperkt Flash zich niet meer alleen tot het web. Het is een programmeertaal die bijvoorbeeld ook gebruikt kan worden om desktop applicaties te maken (adobe AIR).
    It don't mean a thing
    if it ain't got the swing!!
    http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VHsologitarist Bekijk bericht
    1. Ondanks de vernieuwde compiler in flash player 9 en flash player 10 is zij niet traag meer.
    2. Het feit dat het browsers laat crashen heb ik zelf nooit ervaren. Flash steelt cookies is ook niet waar.
    3. Flash wordt steeds meer geïmplementeerd ook door alternatieve platformen.
    4. Flash is altijd nog sneller dan javaScript en maakt snellere webapplicaties mogelijk.
    5. Flash is niet closed-sources zoals je dat noemt.
    Even een paar reacties (we gaan nu wel heel erg off-topic!)

    1. Youtube trekt +/- 100% van 1 cpu op een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core 4400+ (Linux)
    2. Ik heb een flashblocker geinstalleerd omdat Flash ander iedere dag 1-10x mijn browser laat crashen (Firefox, Midori, etc)
    3. Alleen op de platformen die Adobe uitgekozen heeft
    4. In principe wel, maar de nutteloze animaties trekken weer heel snel 100% op mijn CPU
    5. Niet? Geef mij de source van de flash player (browser plugin) dan maar eens! Volgens mij kan je daar alleen maar binaries van krijgen.

    De rest kan ik ook nog commentaar op geven, maar wij gaan er toch niet uitkomen dus dit is mijn laatste post in dit topic over Flash...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2001
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    1.126

    Standaard

    Oké ook mijn laatste reactie over Flash:
    1. Het feit dat YouTube 100% van je CPU trekt is waarschijnlijk omdat video progressief of gestreamed binnengehaald wordt, dit doet niets af aan het feit dat dit aan Flash ligt. Ieder andere applicatie waar je video via het internet kan kijken zal CPU kracht vereisen.
    2. Merkwaardig dat dit mij nooit is overkomen.. Misschien een virus
    3. Zeker niet alleen op platformen die adobe heeft uitgekozen. Het heeft juist ook een keerzijde. Juist omdat Flash wereldwijdt gebruikt wordt en als web 2.0 standaard wordt gezien wordt dit steeds meer geimplementeerd, zie Mobile web 2.0 of Google Andriod.
    4. Het klopt dat Flash animaties die in de tijdlijn als tween of shapedtween staan CPU vretend zijn. Dit is enkel een deel van wat Flash biedt, een ervaren programmeur programmeerd gedrag en interactie niet op de tijdlijn. Er zijn Libraries uitgekomen waardoor animaties mogelijk zijn zonder veel CPU kracht te vereisen (TweenLite). Zoals ik al zei, maak je een animatie in javaScript zal je computer het helemaal moeilijk krijgen.
    5. Je kan inderdaad niet zomaar kijken wat de source code is. Maar door middel van programmatuur en wijze waarop het geprogrammeerd is kun je Charles gebruiken om de data overdracht te controleren.

    Wij komen er inderdaad niet uit, maar laten we het erop houden dat dit komt door onwetendheid
    It don't mean a thing
    if it ain't got the swing!!
    http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VHsologitarist Bekijk bericht
    Misschien een virus
    Nope: Linux!

    En dan nu weer:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top