Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard M-BAND (FUJI-TAKASHI) Japanese goude rockster.

    Het laaste jaar, wat je zeker hebt kunnen merken, ben ik me meer gaan verdiepen in de oude rock van Japan. En zo ben ik ook op Fuji Takashi geland. Natuurlijk niet bekend onder de jongere japanners maar de wat oudere generatie kent hem zeker nog wel.

    Leuk voor de mensen die de oudere rockstyle leuk vinden.


    Goede introductie van hemzelf met concertje er bij!

    https://www.youtube.com/watch?v=KctPAj8BwNU

    https://www.youtube.com/watch?v=qdDh8UsOAeI

    Hopelijk vinden jullie het iets! Er staat nog veel meer op zijn youtube wat het luisteren waard is.
    Japanese Rock Bands interviews & more: JROCKNROLL

  2. #2

    Standaard

    Je doet me hiermee een groot plezier.
    De eerste indruk is dat mijn (van oorsprong Japanse - late thirties) vriendin het ook niet kende.

    Ik vind het moeilijk toegankelijk, omdat ik geen Japans spreek of lees. Dus voor mij is het heel leuk. Zeker met zo’n introductie. Sympathieke lui ook nog.
    Heel fijn. Dank je wel.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Loudness anyone? Akira Takasaki roert daar de snaren.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Loudness ken ik dan weer wel. Kan zelfs zijn dat ik daar nog een cassettebandje van heb.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Jaaaa.... memories. Begon met Bow Wow, daarna Loudness en meer van die bands. Grote voorbeeld Deep Purple. Alleen bij Boudisque in Amsterdam te verkrijgen als dure importplaten. Normale LP's rond de 2 tientjes, deze waren al gauw 50 gulden. Maar de persingen waren subliem, stukken beter dan Europese. Een keer in de twee maanden kwam een maat van me uit Den Haag hierheen, gingen we samen naar de Haringpakkerssteeg. Hij was best vermogend en graaide meestal driekwart van de Japanse importbak leeg. Waarna we ons verbaasden over de vingervlugheid van de mannen. Alles kwam naar mij op cassette. Heb er nog aardig wat van liggen. Meest bijgebleven is nog de LP Rhyme of the ancient Mariner van Mariner. Fantastische plaat.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Jaaaa.... memories. Begon met Bow Wow, daarna Loudness en meer van die bands. Grote voorbeeld Deep Purple. Alleen bij Boudisque in Amsterdam te verkrijgen als dure importplaten. Normale LP's rond de 2 tientjes, deze waren al gauw 50 gulden. Maar de persingen waren subliem, stukken beter dan Europese. Een keer in de twee maanden kwam een maat van me uit Den Haag hierheen, gingen we samen naar de Haringpakkerssteeg. Hij was best vermogend en graaide meestal driekwart van de Japanse importbak leeg. Waarna we ons verbaasden over de vingervlugheid van de mannen. Alles kwam naar mij op cassette. Heb er nog aardig wat van liggen. Meest bijgebleven is nog de LP Rhyme of the ancient Mariner van Mariner. Fantastische plaat.
    Klopt dat het zo duur was: ik heb van Loudness "Live Loud Alive" - een dubbel LP - waar ik toentertijd 70 gulden voor heb betaald, dan praat je over 1982 of 1983.....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nagashiwa Bekijk bericht
    Het laaste jaar, wat je zeker hebt kunnen merken, ben ik me meer gaan verdiepen in de oude rock van Japan. En zo ben ik ook op Fuji Takashi geland. Natuurlijk niet bekend onder de jongere japanners maar de wat oudere generatie kent hem zeker nog wel.

    Leuk voor de mensen die de oudere rockstyle leuk vinden.


    Goede introductie van hemzelf met concertje er bij!

    https://www.youtube.com/watch?v=KctPAj8BwNU

    https://www.youtube.com/watch?v=qdDh8UsOAeI

    Hopelijk vinden jullie het iets! Er staat nog veel meer op zijn youtube wat het luisteren waard is.
    Te leuk dit: Vertaler heeft het over een Lockband
    Cant beat Japanse Lock&loll

  8. #8

    Standaard

    Loudness blijft nog steeds een vande bekendere Japanese bands, maar jonger volk onder de 40 kennen ze eigenlijk nog amper. Maar die kennen dan weer XJAPAN(vind dat nog steeds te saaie muziek) en BABYMETAL. ik heb LOUDNESS zelf wel een paar keer hier gezien sinds 2010, vonden ze wel leuk een jong iemand in het public.


    M-BAND hun waren alleen bekend in Japan en dan meer in het "ROCK('N'ROLL) genre" Japanners die echt van "ROCK" houden en rond de 50 zijn kennen M-BAND meestal wel. tenminste dank hun leer is steeds meer oudere bands kennen die we eigenlijk niet moeten vergeten.



    Maar fijn dat de videos bekeken zijn op Youtube en dat het een goede indruk heeft gemaakt!
    Japanese Rock Bands interviews & more: JROCKNROLL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top