Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard Pickguard laten maken

    Iemand goed adresje?
    Ik heb hier een zeer fraaie telecaster, van een merk/model niet langer in productie.
    Iemand heeft ooit de pickguard verwijderd uit esthetische overwegingen, dus zitten er al gaatjes en schroefjes in de gitaar. Het belangrijkste is dan ook dat de pickguard exact de juiste maten heeft. Verder mag het gewoon een simpele zwarte pickguard zijn zonder verderen franjes.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Is hij dan zo afwijkend van een standaard pickguard? Wat moet er anders aan? Alleen de schroefgaten?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ja de schroefgaten zijn geen standaard positie.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    En nee het is geen squier van 100 euro, anders had ik er zelf wel wat opgeknutseld.
    Het is gitaar met enige (verzamel)waarde, vooral omdat de gitaar verder 100% origineel en 99% als nieuw is. Alleen de pickguard mist en die heb ik 2e hands nog niet kunnen vinden.

  5. #5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Stukkie zwart pickguard materiaal kopen of een zwarte pre-fab pickguard zonder schroefgaten. Template maken: stuk papier op de gitaar en met potlood alles exact aangeven (krassen op het papier, je weet wel zoals we vroeger op school deden). Figuurzaagje, schuurpapiertje, gaatjes boren en monteren

    Iets online bestellen gaat niet werken, dan krijg je de schroefgaten nooit op de juiste plek. Je moet de gitaar naar een bouwer brengen, want hij moet een template maken (op de manier die ik hierboven beschreef).
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 17 maart 2021 om 17:01
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ja, was net aan het denken dat dit de enige optie is waarschijnlijk. Denk dat de hals ook iets breder is dan standaard Fender dus daar moet dan ook sowieso wat uitgezaagd worden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Wat nog het grappigst is dat ik een dik jaar geleden zo'n pickguard voorbij zag komen, inclusief de pickups. Ik dacht toen, dat ga je nóóit meer tegenkomen in je leven direct kopen die handel, maar bedacht me toen dat 100 euro misschien wat veel van het goede was voor een pickguard van een gitaar die ik niet heb.
    Nu een jaar later heb ik de gitaar en geen pickguard

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik zou m best voor je kunnen maken. Hoef er niet eens iets voor al jij het materiaal levert. Maar dan moet ik natuurlijk wel iets van een print hebben met de juiste maten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Bedankt, ik ga het zeker in gedachten houden.
    Maar als ik dan toch al met templates aan de slag moet, kan ik de rest waarschijnlijk net zo makkelijk zelf doen. Dan zal het moeten wachten tot de zomervakantie, het grootste obstakel is namelijk tijdsgebrek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top