Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.674

    Standaard HNGD: Fender Jazzmaster HH

    Wou altijd al eens een Jazzmaster serieus proberen.
    Deze verkregen uit een ruil. Hals voelde direct wel lekker, looks vind ik dik in orde. Na twee weken spelen wist ik het zeker; lekkere gitaar, maar de standaard humbuckers zijn niet mijn ding. Nu voorzien van p94 pickups en helemaal tevreden. Wat een sound.
    Ding is made in china, maar afwerking is top! Ook binnenin (potmeters, switch enz) is goed spul. Time for some pics:


    Origineel:



    Nu:




  2. #2

    Standaard

    Jazzmaster met een tunematic brug? Nice, heb ik zelf niet eerder gezien. Gaat dat goed samen met de tremelo? Lekker ook die zwarte inlays. Nu nog een zwarte slagplaat et voila

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.674

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chew Bekijk bericht
    Jazzmaster met een tunematic brug? Nice, heb ik zelf niet eerder gezien. Gaat dat goed samen met de tremelo? Lekker ook die zwarte inlays. Nu nog een zwarte slagplaat et voila
    Ja is origineel en gaat prima. Had ook mijn twijfels, maar is gewoon stemvast. Nou ben ik ook geen mega tremolo gebruiker, maar ben nog wel benieuwd of de snaren niet sneller breken.

    Ik dacht eigenlijk direct aan een tortoise slagplaat. Later zwart, maar ga dit steeds meer waarderen. Voorlopig laat ik het dus zo

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    is dit nu een shorts scale? en zo ja merk je dan ook een wezenlijk verschil in vergelijk met een long scale qua speelgemak?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.674

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    is dit nu een shorts scale? en zo ja merk je dan ook een wezenlijk verschil in vergelijk met een long scale qua speelgemak?
    Nee is een “normaal” mensuur van 25,5.
    Hij speelt wel lichter dan mijn vorige strat met de zelfde mensuur maat. Komt denk ik door de lengte van de snaren achter de brug...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Ik zit er nu al een poosje naar te kijken en op e.o.a. manier werkt het ding erg disturbing op me.
    Niet afwijzend, maar disturbing.
    Laat dat verder niet uitmaken; congrats ermee !!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.674

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik zit er nu al een poosje naar te kijken en op e.o.a. manier werkt het ding erg disturbing op me.
    Niet afwijzend, maar disturbing.
    Laat dat verder niet uitmaken; congrats ermee !!
    Het is ook een vreemde eend in de bijt. En dan is dit nog bij daglicht.

  8. #8

    Standaard

    Ziet er met de P”s heel fijn uit.
    Je gebruikt de tremolo niet? Jammer, heel subtiel en onvergelijkbaar met de strat.
    Veel plezier ermee!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Wou altijd al eens een Jazzmaster serieus proberen.
    Deze verkregen uit een ruil. Hals voelde direct wel lekker, looks vind ik dik in orde. Na twee weken spelen wist ik het zeker; lekkere gitaar, maar de standaard humbuckers zijn niet mijn ding. Nu voorzien van p94 pickups en helemaal tevreden. Wat een sound.
    Ding is made in china, maar afwerking is top! Ook binnenin (potmeters, switch enz) is goed spul. Time for some pics:


    Origineel:



    Nu:




    Goed te horen dat deze MIC Fender naar je zin is en leuke mod met die P94’s! Toen ze net productie waren opgestart daar, heb ik eens bij Keymusic in Rotterdam een Starcaster (achtige?) in m’n handen gehad, en compleet afgehaakt op het fretwerk. Ik was vol goede moed, omdat ik in die tijd ook een waanzinnig goede Squier CV Strat had, maar de fabriek waar die Fender vandaan kwam, leek het op dat moment niet zo in de vingers te hebben. Doodlopende frets over de gehele hals bij voldoende relief en een actie die niet bijzonder laag was, die hals leek wel een knollenland. Dat was de indruk die ik sindsdien (wellicht onterecht) niet meer naast me neer heb kunnen leggen. Enjoy!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Is niet bepaald mijn type gitaar, doet me ook denken aan mijn eerste elektrische gitaar (Egmond), maar jij bent er blij mee, en daar gaat het om. Happy playing!!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top