Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 64
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard Beste mod voor electrische gitaar?

    Met stip op één: Cellulose lak van de achterzijde van de hals van m’n Fenders afgeschuurd. Vreemd genoeg voelt m’n Gibson LP niet zo plakkerig aan als de EJ Strat en AVRI 52 Tele, dus die heeft de upgrade met schuurpapier niet hoeven ondergaan.

    Een goede tweede: de keramische 496R en 500T pickups uit bovengenoemde LP vervangen door een setje Classic 57s. De eerstgenoemde pickups zijn te eenzijdig voor mij, met de 57s kan ik meer kanten op.
    Laatst gewijzigd door LRS; 8 maart 2021 om 13:34

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Eerste en enige wat ik heb gedaan bij al mijn gitaren: loskoppelen tone-pot.
    Eerste en enige wat ik zal doen bij nieuwe gitaren: loskoppelen tone-pot.

    Oh ja, en af en toe een pick up swap. Na vele omzwervingen, experimenten, probeersels, mengsels, luchtballonnen, en nog veel meer cork sniffing ben ik uiteindelijk uitgekomen op de volgende standaard elementen van Seymour Duncan: JB in de brug, 59 in de nek of een setje Phat Cat's. Gewoon zo uit de winkel, zonder mod, geen gezeur, voor mij altijd goed.

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Met stip op één: Cellulose lak van de achterzijde van de hals van m’n Fenders afgeschuurd. Vreemd genoeg voelt m’n Gibson LP niet zo plakkerig aan als de EJ Strat en AVRI 52 Tele, dus die heeft de upgrade met schuurpapier niet hoeven ondergaan.

    Een goede tweede: de keramische 496R en 500T pickups uit bovengenoemde LP vervangen door een setje Classic 57s. De eerstgenoemde pickups zijn te eenzijdig voor mij, met de 57s kan ik meer kanten op.
    Wat grappig!
    In mijn LP kloon zaten ‘PAF’s’ die door Trev Wilkinson met Steh Lover zijn ontworpen. Een tamelijk heldere PAF, helderder en minder muddy dan normaal.

    Ik heb die nog maar net (laten) vervangen door Warman’s Tennessee (keramisch dus) en de oude liefde voor die gitaar is weer helemaala opgepoetst. Het enige dat ik eraan vind afdoen is het gewicht. Wat dat betreft is Wilkinson fundamentalistisch gebleken.
    Het kan natuurlijk zo maar zijn dat de Tennessee pups toch gaan vervelen, maar de eerste indruk is bijzonder prettig.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Wat grappig!
    In mijn LP kloon zaten ‘PAF’s’ die door Trev Wilkinson met Steh Lover zijn ontworpen. Een tamelijk heldere PAF, helderder en minder muddy dan normaal.

    Ik heb die nog maar net (laten) vervangen door Warman’s Tennessee (keramisch dus) en de oude liefde voor die gitaar is weer helemaala opgepoetst. Het enige dat ik eraan vind afdoen is het gewicht. Wat dat betreft is Wilkinson fundamentalistisch gebleken.
    Het kan natuurlijk zo maar zijn dat de Tennessee pups toch gaan vervelen, maar de eerste indruk is bijzonder prettig.

    Vriendelijke groet, Gus
    horses for courses, nietwaar? Ik vond de stock 496/500 gewoon te dichtgesmeerd klinken met gain, en clean (coverband, moet van alle markten thuis zijn) niet fijn. Voor harde rock en zware metalen zullen ze prima volstaan denk ik.
    Rock on!!!
    Groet,
    Chris

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Voor mij twee heel eenvoudige: als stratliefhebber tone control naar de brugpup (nu ipv mid pu) en het blokkeren van de trem.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ar250artist Bekijk bericht
    Voor mij twee heel eenvoudige: als stratliefhebber tone control naar de brugpup (nu ipv mid pu) en het blokkeren van de trem.
    Yep, standaard aanpassingen bij iedere strat die door mijn handen gaat.
    Alleen voor de verkoop gooi ik de trem weer los want anders wil niemand 'm hebben.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #47

    Standaard

    Heb op mijn straat ook de trem wel eens geblokkeerd, want ik gebruik die toch nooit (veel te onsubtiel, doe mij maar een Bigsby of Jazzmaster trem). Echter klinken ze dan in mijn oren beduidend anders, de attack wordt directer ofzo en dan mis ik een beetje strat charme.

    Wie weet lul ik maar wat, want lastig vergelijken natuurlijk. Maar ik heb ze nu dus alsnog zwevend staan.

  8. #48

    Standaard

    Bij mij staan alleen de kiezers zwevend.
    Ook ik kies Bigsby anytime boven strat jank zwengel.
    Mijn strat heeft een specie standen schakelaar. Veel lekkerder dan die uit fase standjes die ik heul lelijk vind.

    Een leuke mod vinnik een jonge vrouw, die typische vage meiden liedjes op een van mijn gitaren wil spelen. Eerst even je vingers in je oren tegen het ‘OMG, wat staat je gitaar raar gestemd!’ geluid. Maar daarna is het genieten.
    Lage kosten ook nog eens. Je giet er een halve fles Portugese wijn in en er is geen houden meer aan.
    Laat je rustig inspireren, gasten!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Mijn strat heeft een specie standen schakelaar. Veel lekkerder dan die uit fase standjes die ik heul lelijk vind.
    Enter de Johnny Marr Jaguar, de jag/jazz trem PLUS de 5 standen tuimel (met bonus in serie)
    Dat ze daar 50 jaar over hebben gedaan archiveren we onder BLDN (beter laat dan nooit)

    De jag/jazz trem werkt oneindig fijner dan de strat trem, veel muzikaler maar met de strat trem kan je dive bomben,
    bovendien geeft die meer sustain, ook niet de forte van de jag/jazz.
    Wil je muzikaal wobbelen én sustain: bigsby (bibbsy voor ingewijden)
    De bigsby doet ook aan dive bomb maar op een Spitfire 2WO manier itt de Floyd Rose, dat is meer F16 free style.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    1.) Tusq topkam.
    2.) Treble bleed circuit aan vol. pot
    3.) Vol pot (bij hb gitaren) vervangen door Bourns push-pull voor coilsplits)
    4.) Silent plug aan kabel
    5.) Switchcraft input jack, als er iets matigs in zit.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top