Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard Gibson les paul gem; het project is eindelijk af!

    Zo, geen nieuwe gitaar maar wel een langlopend project dat eindelijk klaar is!

    In 2008 aangekocht vanwege de akoestische sound en feel van de gitaar, maar aarslelijk en ingeplugd liet er nog wat te wensen over. Brug p90 te dun en niet genoeg output en de neck p90 klonk altijd te duf en te bassig. En god wat was hij lelijk, 3 kleuren kotsburst en gouden hardware...

    Deze dus:


    Maar goed, wel gehouden en veel mee gespeeld, ondanks sommige nukkigheden. Nooit weg kunnen doen ook daarom.
    Maar goed, gaandeweg een beetje experimenteren met pickups en steeds kleine verbeteringen, bareknuckle, gibson en seymour duncan er in gehad en telkens iets beter maar nog steeds niet wat ik wilde horen. Door het vele spelen, ook in de buitenlucht, is de lak ook mooi gefade.

    Uiteindelijk ben ik blijven hangen op een setje lollar p90's, 5% underwound in de nek en 5% overwound in de brug. In combinatie met goede 500K (gemeten) pots in de roos qua sound. Warmte, helderheid en definitie in de neck, zo breed en mooi als een akoestische gitaar in de tussenstand en brutaal en dik in de brug.

    De gouden hardware was ook op, brugzadels waren ooit eens verkeerd ingevijld en goud... Ik miste ook een bigsby gitaar nadat ik geen gretsch en geen es met bigsby meer had dus hoppa, bigsby besteld icm vibramate en faber alu brug besteld met een goede stud conversie set. Tuners helemaal uit elkaar gehaald, gepolijst en opnieuw gesmeerd, werkt weer soepel en niet meer goud!

    Tot slot alle plastics vervangen door zwart, vond ik mooier, beetje les paul special vibe zo. Voorlopig is hij klaar en mag hij na jaren sleutelen en twijfelen nu zo door het leven:
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 1 januari 2016 om 22:27
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Damn Lex, je hebt er echt een mooie LP met classic looks van gemaakt. Superstoer ook met een Bigsby. Dit voedt mijn GAS voor een gitaar met P90's.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Het is een pareltje

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Nice job, veel plezier ermee!

    Ik kan het op mijn phone niet helemaal goed zien, maar zijn de bovenste twee potmeters nog wel goed/snel bereikbaar?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Thnx guys!

    De bovenste 2 zijn wat lastiger te bereiken als je met de bigsby bezig bent, zo niet dan draai ik de arm altijd weg en is er niks aan de hand.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  6. #6

    Standaard

    Fraai !

  7. #7

    Standaard

    Mooi zeg!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Niet om te stangen maar het uiterlijk van de originele vind ik veel mooier.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Die mislukte violin achtige burst leek een gefaalde clownburst te moeten maskeren. Dit is echt zo ontzettend veel beter

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.347

    Standaard

    Ik vind de burst zoals die was, en creme niet lelijk anders, Bigsby voegt meer toe dan het vervagen en zwart plastic, vind ik. Nu nog slagplaat er af.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top