Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38

Discussie: Nieuw liedje

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Ik moet aan WWI denken, aan loopgraven en voortdurende artillerie beschietingen en mitrailleurvuur.
    Beetje gestrest dus.
    Dat is wat het gevoelsmatig met me doet; word er onrustig van.
    Verstandelijk vind ik het geniaal en heel erg knap; erg profi.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik heb een schreeuwert gevonden die gaat schreeuwen.
    Laat ‘m dat maar ergens anders doen, niet nodig in dit stuk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik gooi er ook wat autotune vocalen onderdoor
    Als dat is wat ik denk dat het is, kan dat inderdaad een leuke toevoeging zijn.
    Maar ik lees net dat dat het dus niet is.
    Doe maar niet....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik moet aan WWI denken, aan loopgraven en voortdurende artillerie beschietingen en mitrailleurvuur.
    Beetje gestrest dus.
    Dat is wat het gevoelsmatig met me doet; word er onrustig van.
    Daarom houd ik zo van muziek; het kan heel stemming bevestigend zijn, maar ook bepaalde stemmingen - inderdaad bijvoorbeeld onrust - oproepen. Niet altijd even leuk, maar zo spannend...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik moet aan WWI denken, aan loopgraven en voortdurende artillerie beschietingen en mitrailleurvuur.
    Beetje gestrest dus.
    Dat is wat het gevoelsmatig met me doet; word er onrustig van.
    Verstandelijk vind ik het geniaal en heel erg knap; erg profi.
    Dat dus....

    Maar wel heel erg knap en strak gespeeld. Ook die snelle stukken met 2 opnames die absoluut gelijk lopen... top.
    Ook knap, dat je door dit nummer mij hebt laten luisteren tot het eind.
    Dit is nl. niet echt mijn soort muziek, maar ergens boeide het mij wel.
    En denk ook dat de zang, of wat het ook mag worden dit nummer geen goed zal doen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #25

    Standaard

    Van mij mag er nog wel een low pass filtertje / EQ over de kick heen. Iets te veel hoog klikje zit er in.
    Hij mag van mij gewoon instrumentaal blijven, dat zou ik prettiger vinden.
    Wat kan ik er verder over zeggen? Heel knap gemaakt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dank allen voor de moeite nemen te luistern en commentaar te leveren, wordt gewaardeerd!

    @Fobo: wellicht doelde je op vocoder? Dat is misschien ook nog wel een optie. Als knipoog naar mijn metalhelden van weleer (Cynic)

    @Tuup: sorry dat je er onrustig van werd. Ik hoop dat je hersteld bent

    @Ernest: he lang geleden, hoe bevalt de RGA42FM??

    Ik denk dat de zang wel goed erbij gaat passen hoor. De zang wordt mooi getimed, niet te veel, wat vocoder clean erbij. Komt goed

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    @Fobo: wellicht doelde je op vocoder? Dat is misschien ook nog wel een optie. Als knipoog naar mijn metalhelden van weleer (Cynic)
    Inderdaad. Het lijkt me dat je met toevoegingen het risico loopt de boel dicht te smeren.
    Maar ja, nooit geschoten enzo....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Dag Fusion,

    dat jouw standaarden hoog liggen, herinnerde ik me goed. Dus de kwaliteit verrast me hier niet. Wat me wel verrast? Dat ik het heel fijn vind, en ik ben best kieskeurig wat metal betreft (veel valt af voor me wegens te veel gekrijs, of te veel gebrom, of te weinig melodieus, of te bombast...).
    Neen, dit smaakt me erg goed!

    En als ik er al iets op aan te merken heb, zijn dat 2 erg smaakgebonden zaken, dus daar hoef je al helemaal niets mee te doen.
    - ook ik vind de kick te prominent. Voor het merendeel kan ik ermee leven, en merk ik het eigenlijk na enkele luisterbeurten niet meer zo op, maar bij die uitgesproken dubbele basdrumpassages blijft het toch in mijn oor prikken.

    - ik hou niet van het geluid van je synthetische strijkers, dat partijtje kort voorbij de eerste minuut, en dat terugkomt rond 2:50. De lijjn zelf doet wat ze moet doen, is functioneel. Maar puur de klank, vind ik zo saai/levenloos. Probeer misschien al eens gewoon er een lekker dikke, trage phaser over te gooien of zo. Kan volgens mij al wonderen doen. Dan klinkt het misschien wat minder als strijkers, maar dat maakt weinig uit.
    Voor de rest: ik ga nog eens luisteren.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    He dank Jasses.

    @Martijn-W en Jasses: het hoge 'tik' of 'klik' in de dubbele bass, en het volume ervan in de mix. Ja, er zit een tik in en ja het staat hard. Dit is eigenlijk een beetje zoals 'het hoort'. Slaat nergens op, jullie hebben gelijk. Het is een beetje zoals het in veel moderne metal gemixt wordt. Vroeger schreef ik ook helemaal geen drumpartijen waarbij de dubbele bass bijna 1:1 liep met de riffs, maar dat gebeurt zo vaak tegenwoordig dat ik het (on)bewst overneem. Evenzo hoe ik hem erin mix. Maar idd, ik zou er sch**t aan moeten hebben. Maar dat componeren van deels-losstaande gitaar riffs en drumpartijen, daar moet je 'inzitten', en ik luister zo weinig muziek de laatste tijd, laat staan metal. Dus het is de wasy way out zeg maar. Qua mix wil ik er nog wel eens mee spelen. Thanks!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    @Jasses: even jouw Blissard aan t luisteren, da's best gaaf man. Had ik dat al een keer gehoord? Een soort mengeling van gringe en stoner en post ofzo? Leuk in ieder geval, lekker smeuige gitaarpartijen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top