Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Oude zooi

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard Oude zooi

    ... gedigitaliseerde mottenballen uit de belhamel tijd maar met terugwerkende kracht klonk die Gretsch toch wel fijn.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    cool!
    klinkt niet als fender amp, of toch?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik denk een twin of vibrolux.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4

    Standaard

    Dit klinkt bijna als het equivalent van 'Joli blon', de song waarmee het voor de Cajun begon. Maar dan voor de rockabilly/surf.
    Hoe komt het toch, dat de maniakale zelfverzekerdheid van dit soort mooie cats stemt tot bescheidenheid.

    Heerlijk. En wat leuk dat je dit hebt gepost.
    Het zou ook helpen als je zachtjes het jaartal zou fluisteren waarin deze is opgenomen.

    Hij draait nu voor de derde keer. Zelfs de Sabre Dance hoor ik langs komen? Genieten. Warts and all.
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ha, thanks Gus. Eind tachtig denk ik. Ik moest echt in die stijl duiken om er wat van te maken met al die triple stops en Nashville bendings (waar ik nog steeds niks van bak). Niemand nam zichzelf serieus maar ondertussen kreeg je gewoon een drumstick tegen je hoofd gemikt als je zat te kloten met een solo.

    Ik ken wel een Jole Blon van Springsteen, zal wel hetzelfde zijn?

    Merkwaardige foto's zitten er in dat filmpje geplakt trouwens.
    Ik kom af en toe dingen uit een ver verleden tegen die door iemand zijn geupload, dat zullen toch wel meer mensen hebben?

    Nog eentje, voordat de drummer een reïncarnatie van Jezus dacht te zijn en de andere gitarist zijn heil ging zoeken in een moestuin.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Er was een tijd dat er mensen waren die vonden dat ik naar de demo's mocht luisteren.
    En omdat ik geen studie hoefde te doen, en meer in het algemeen alleen de universiteit in mocht met rubber handschoenen om de plees schoon te maken, had ik misschien wel wat harder mogen protesteren. Want ik moest wel werken, en zij niet vanzelf.

    Deze zou er met kop en schouders tussen uit gesprongen uit die demo's. En afgezien dat uit de aftiteling misschien wel blijkt dat de heer Rietdingest een beetje verliefd is op zichzelf, heeft ie de spullen netjes beheerd. Dit klinkt toch echt nog voortreffelijk. Pet af. Hebben is mooi, goed bewaren is een kunst.

    Jole blon' (zat een typo in) legt op akelige manier het verschil in leeftijd bloot.
    Mijn ome Guus had deze:



    Op schellak. Het is in ieder geval de eerste Franstalige plaat die op iets grotere schaal doorbrak, en de weg vrijmaakte voor Doug and Rusty Kershaw. Helden van mij. Ieder gekkie zijn gebrekkie.

    Maar goed, dit gaat al lang niet meer om de demo. En ik wou dat ik erop had mee gespeeld. Mijn dag is weer mooi.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Over gedigitaliseerde oude zooi gesproken, ik kwam dit filmpje tegen, speel je daar nog een rol in Gus of wat?

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Meta filosofie gaat uit van de gedachte, dat jouw plaats op de berg bepaalt wat je waarneemt. Ik geloof dat dat nergens zo zeer voor geldt als voor het Fantasio en Paradiso verhaal.

    Paradiso komt voort uit de kraakbeweging. Een aantal mensen waaronder een dame waarmee ik nog steeds ben bevriend, kraakten De Vrije Gemeente.
    Fantasio komt voort uit buurthuiswerk. Buurthuis Het Anker. Omdat de doelstellingen erg veel overeenkomsten hadden, werd besloten ze gezamenlijk op te richten. Toeval wil dat de eerste Fantasio was, want accent op de vrijdagavond, en Paradiso de dag erna. Paradiso was eerst alleen op zaterdag open.

    Het spreekwoord succes heeft 1000 vaders en falen is een wees, heb ik nergens sneller in de praktijk gebracht zien worden. Paradiso was nog niet geopend of Koos Zwart verscheen ten tonele. Twee voordelen had hij. Hij was kind van een PvdA politicus, kon daardoor genadeloos drammen. En hij had een probleem met water. Douchen deed hij absoluut nooit, en daardoor meed ik hem als de pest.

    Voor ook maar iemand wist wat er aan de hand was was Paradiso geprofessionaliseerd of zo. Ze kregen een directeur meneer Groen, wat samen met Zwart niet de vrolijkste combinatie was. Ook niet kwa kleur.
    Na een aantal maanden hield ik het daarom voor gezien. Gaf meer troubles dan plezier.

    Fantasio bemoeide eigenlijk niemand zich rechtstreeks mee, waardoor het wat anarchistisch was, er kon van alles. En je kon met wat goeie wil zelf ook een beetje de hand hebben in initiatieven.
    De rollen tekenden zich steeds duidelijker af: dat wat als commercieel haalbaar werd bestempeld kwam in Paradiso.

    Dingen waarin niemand wat zag? Fantasio.
    Zoals daar waren, kutbandjes als:
    Pink Floyd
    Fairport Convention, met Richard Thompson, toen nog op LP
    Galaxy lin en Shocking Blue, Van Leeuwen kaal geschoren. hij liep 45 jaar voor.
    Andy Fairweather Low leerde ik open D spelen onder de trap, zie The Wall live, daar doet ie het nog steeds
    Hoe heet ze liep met haar Beatles posters uit de VARA gids van de trap in de theetuin
    Tim Buckley nam ik op voor TV in de strip hoek van diezelfde theetuin

    Omdat hier allemaal footage van Paradiso en Fantasio zonder enig gevoel van historie door elkaar en aan elkaar zijn geplakt, vind ik je vraag wat lastig te beantwoorden.
    Het schippersklavier is van mij, de lichtshow is Amorphofallus, heb ik zeker mee te maken, Het bord ruiltjes heb ik in elkaar geflanst. Met Paradiso een maand of vijf totaal te maken gehad en Fantasio een jaar of twee en een half? Wel nog veel kleinschalige dingen in Paradiso gedaan. Met Ben Webster spelen en zo.

    Maar kan ik aanwijzen waar ik echt een verschil heb gemaakt in die film? Nee hoor.
    Ik hoop dat ik nog eens iemand tref die mij leert hoe ik de Tim Buckley opnames op GN kan zetten. Dat is een veel betere illustratie van de sfeer. En van de twee jaar dat NL het magisch centrum van het universum was.

    Ik vind het in ieder geval leuk dat je deze hebt gepost. Ik had geen idee van het bestaan hiervan. Thanks!
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 30 november 2014 om 04:28 Reden: typo

  9. #9

    Standaard

    Naar aanleiding van dit draadje hebben de huidige bewoners/gebruikers van het gebouw contact met me opgenomen.
    Super leuk.

    Ik ga daar zeker langs. Niet uit jeugdsentiment maar omdat ik benieuwd ben naar het tegenwoordige gebruik ervan.
    Heel speciaal.
    Wordt vervolgd.....
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Ik vind het wel gaaf! Aan het begin vraag ik me waar het naartoe gaat, maar na 30 sec. komt het ritme op z'n plaats.
    Ik hoor er een stukje 'Lucille' in.

    Fijn stukje muziek!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top