Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38

Discussie: Nieuw liedje

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Fobo zit op Schier, ik waarschuw maar even...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gitaren moeten nog opnieuw (roep ik altijd, ga ik nu ook doen, af en toe inprikken daar waar t rammelt). Soli worden geschreven. En, ik heb een schreeuwert gevonden die gaat schreeuwen. Ik gooi er ook wat autotune vocalen onderdoor

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=14203683
    Lekker strak gespeeld.

  3. #13

    Standaard

    Het moet toch redelijk wat denkkracht vergen om sneller te spelen dan ik kan luisteren.
    Wat wil je hier nog aan verbeteren, Fu? (hieruit blijkt wel dat ik niet al te veel weet van deze tak van sport, toch?
    Van mij mag je het vaker doen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank ateng, van jou afkomende beschouw ik dat als een groot compliment

    Thanks Gus. Ik plaats hem binnenkort met strakker ingespeelde riffs en zang (nou ja, geschreeuw)

  5. #15

    Standaard

    Ben benieuwd hoe dat gaat werken met zang
    Want voor mijn gevoel zit het as it is er net tussen in
    Track voor met zang erbij/alleen gitaar track

    Btw mijn complimentje
    Zit goed inmekaar imo

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Nou, daar was ik dan...
    Eerste indruk: ronduit waanzinnig! Wat ’n fabelachtige techniek heb jij.
    Naarmate de keren dat ik luisterde vroeg ik me in toenemende mate af hoe je zoiets niet alleen componeert, maar ook op de ‘band’ krijgt. De dubbele solo’s lopen - voor zover ik het kan beoordelen - synchroon, en dat vind ik met die mate van ‘notendichtheid’ erg knap, evenals het gegeven dat je ver weg blijft van de obligate pentatoniek; hulde daarvoor! Hoorde ik ook wat Bachiaanse invloeden? Ik vind dit stuk ook toegankelijker dan ander werk van jou (of zou ik veranderd zijn?) Gitaargeluid is heerlijk smerig vet, zonder dat de boel dichtslibt.
    Waar ik de drums op eerder werk van jou nog wel eens naar natte kartonnen dozen (sorry) vond klinken, hoor ik hier echt muzikale trommeltjes. De basskick echter vind ik zwaar over de top; hoort kennelijk bij deze stijl maar trekt i.m.h.o. te veel aandacht naar zich toe. Ik - maar wie ben ik - zou al die slagen over de rest van de drums verdelen...
    Het toetsenwerk had van mij iets meer op de voorgrond gemogen, maar ook dat is weer een kwestie van smaak.

    Blijf ik met de vraag zitten hoe je zoiets opbouwt: begin je met bepaalde riffs, of met de drums, nou ja, hoe begin je, en hoe werk je het uit?
    Misschien een leuk - door jou te starten natuurlijk - topic.
    Als ik een hoed op had Fu, zette ik ‘m nu af!
    Laatst gewijzigd door Fobo; 7 maart 2021 om 12:09
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #17

    Standaard

    Ja die drumsound viel mij ook al op

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gave muziek !
    Doet me denken aan symfo bands als Dream Theatre, Queensryche en Rush. Grote namen en daarmee wil ik aangeven dat het niveau van je opname erg hoog is.
    Ben benieuwd hoe dit met Grunts klinkt, maakt het alleen maar meer af en verhoogt denk ik de energie van de compositie.
    Ik heb er met plezier naar geluisterd! Gitaarsound is lekker agressief en smerig, erg goed gedaan, maat🤘

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Top productie qua sound en spelen! Moddervette moeilijke metal met veul dubbel bass.
    Hoe maak je zo'n backingtrack?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank allen! Ik schrijf eerst riffs op de gitaar (nooit aangesloten op iets, gewoon 'akoestisch') en dan programmeer ik als eerste de drums hit voor hit, dan de baspartijen noot voor noot, en dan ga ik de riffs opnemen. Ik heb een template gemaakt waarbij de mixer instellingen van alle instrumenten zijn opgeslagen. Ik tweak daar wel steeds wat aan, maar met deze instellingen durf ik een volgend nummer wel aan zonder opnieuw tweaken. Maar er zal altijd maatwerk zijn (meer of minder synth, solo overdub etc vraagt vaak om volume automation van andere partijen bijv de slaggitaar)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top