Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Post Golden Fiction (remix)

    Golden Fiction (remix) – Vanhaye
    Het middenstuk bewerkt, door de drummer aan te sporen tot meer actie.
    De maatvoering (gitaar) blijft een zwak punt, daar tegenover een gitarist die de overdrive
    op 11 heeft staan. Een afspeel HiFi installatie is een discussie dingetje.

    https://youtu.be/2R2PxrgNK6Y

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.736

    Standaard

    Tja, met alle respect, ik vind dat je verschrikkelijk je best doet, maar het is het voor mij niet,
    Ik had dat al met eerdere composities van jou: die bestaan uit een aantal - op zich - prettig in het gehoor liggende akkoordencombies, maar de logica (weet even geen ander woord) - het verhaal - ontbreekt. Het vormt i.m.h.o. geen geheel.
    Qua opnametechniek heb ik betere dingen van je gehoord, enne...gitaren goed stemmen is ook altijd wel handig.
    Kortom: nee, ’t is ‘m niet. Sorry.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Je opmerkingen houden me scherp, dat is goed.
    Het creatief sleutelen aan een nummer dat is wat ik graag doe.
    Het gevaar is, dat ik de delen die wringen niet meer hoor.
    Door gewenning, vaak horen, is het goed, goed gedaan jochie.
    Oplossing: in een eerder stadium een kenner het laten horen.
    Ook een nummer een tijdje laten liggen en later de draad weer oppakken.
    Of toch meer mensen erbij betrekken (heet dat niet een "bandje").

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Ik vind er weinig mis mee. Maar misschien ben ik ook niet de juiste persoon om het aan te vragen. Als ik zelf componeer, durf ik ook al eens stukken samen te hangen die op eerste zicht minder met elkaar te maken hebben, maar die op het einde wel het plaatje doen kloppen. Creatief sleutelen, zoals jij het noemt, om het net iets interessanter te maken, hou ik ook enorm van. Maar al bij al componeer ik redelijk braaf, en vind ik eerlijk gezegd dit nog braver...

    Maar, en misschien is dat wel nog erger, is dat mijn mening ook niet verder gaat dan "ik vind er weinig mis mee". Want ik het net drie keer opgezet met de intentie er grondig naar te luisteren, om te horen waar het "onlogisch" klinkt, en merk dat ik na een minuut volkomen ergens anders zit met mijn gedachten. Als fobo met "geen geheel vormen" eerder bedoelt dat het niet echt ergens naartoe gaat, dan klopt dat wel denk ik.

    Maar maak je maar geen zorgen over mijn mening, ik sta ver van je doelpubliek, en dat maakt mijn mening weinig relevant, zeker als ze samengevat eigenlijk niet verder gaat dan "ik vind het wat saai", wat verre van een objectieve of opbouwende kritiek kan genoemd worden, en waar je al helemaal niets uit kan leren. Laten we zeggen dat je pech hebt dat ik voor een keer op "versturen" heb geduwd, ipv mijn respons te wissen zoals ik gewoonlijk doe.

  5. #5

    Standaard

    Ik moet erkennen dat Fobo wel een paar puntjes heeft, maar ik ben toch wat minder kritisch.
    Als je wil laten horen wat je hebt bedacht en je hebt verder geen prof aspiraties, why not? We zijn onder ons.
    Als je het buiten GN wilt laten horen, dan is enige zelf kritiek wel aan de orde.
    Laat maar gewoon komen. Ik ga toch weer luisteren de volgende keer.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.736

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik moet erkennen dat Fobo wel een paar puntjes heeft, maar ik ben toch wat minder kritisch.
    Als je wil laten horen wat je hebt bedacht en je hebt verder geen prof aspiraties, why not? We zijn onder ons.
    Als je het buiten GN wilt laten horen, dan is enige zelf kritiek wel aan de orde.
    Laat maar gewoon komen. Ik ga toch weer luisteren de volgende keer.
    Vriendelijke groet, Gus
    Gus, als ik iets van mezelf zou posten (en wellicht gebeurt dat op termijn), dan doe ik dat niet alleen om iets te laten horen wat ik heb gefabriekt, maar ook om meningen van anderen daarover te horen, om - bij voorkeur opbouwende - kritiek te krijgen, kritiek waardoor ik scherp blijf op wat ik maak en waarop ik me kan verbeteren, of waardoor ik zelfs op een heel ander spoor word gezet qua muzikale benadering.
    Vanhaye geeft dat zelf ook aan. Het feit dat ik beter van hem heb gehoord kan hij zien als een ‘omgekeerd compliment’. Vanhaye benoemt zelf zijn valkuilen; valkuilen waarin velen van ons zich kunnen/zullen herkennen. Ik zou het niet leuk vinden als ik in een (van mijn) valkuil(en) zou zijn gestapt en niemand zou er iets van zeggen, juist omdat we onder ons zijn.
    Tja, en een niet goed gestemde gitaar mag - wat mij betreft - nooit het stadium van de re-mix passeren, zelfs al heb je geen professionele aspiraties en wil je het niet buiten GN laten horen.
    Laatst gewijzigd door Fobo; 26 februari 2021 om 16:12
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Eens Fobo tien stemmechanieken

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ach ik heb ook wel eens wat laten horen... sterker nog, er staat best veel in m'n sig. Ik heb commentaar gehad over de opname kwaliteit en de die van de zangers (ik gok op één bepaalde plek) maar qua gitaar alleen van Arjan en Brad; dat het allemaal kut is. Kan ik weinig mee.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zodra je iets post op dit forum ben je kwetsbaar en krijg je kritiek en reacties, zowel positief als negatief.
    Ik heb hier weleens een paar promo’s van m’n laatste band gepost en kreeg er overwegend goeie reacties op wat echt leuk is en gewaardeerd wordt. Zeker als je nagaat hoeveel tijd en moeite het kost om iets moois te creëren. Krijg je er positieve feedback op, motiveert het alleen maar om nog beter te worden.
    Ga zo door Vanhaye want je maakt mooie sferische sounds. En uit de feedback boven kan je genoeg goede tips halen waarmee je verder kunt !👍
    Vooral doorgaan want muziek posten maakt dit forum levendiger.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Arjan bedoelt dat hij nog nooit in die promo's naar voren is gekomen als lead gitarist. Maar ga zo door...!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top