Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Eens Fobo tien stemmechanieken
    Thanks Fu.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ach ik heb ook wel eens wat laten horen... sterker nog, er staat best veel in m'n sig. Ik heb commentaar gehad over de opname kwaliteit en de die van de zangers (ik gok op één bepaalde plek) maar qua gitaar alleen van Arjan en Brad; dat het allemaal kut is. Kan ik weinig mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Arjan bedoelt dat hij nog nooit in die promo's naar voren is gekomen als lead gitarist. Maar ga zo door...!
    Dit is dus precies het tegenovergestelde van wat ik bedoel. “Dat het allemaal kut is” is geen kritiek, dat is gewoon afzeiken.
    Maar lees je eigen reactie ook nog eens door Erik, en vraag je af waarom dat mogelijk gebeurt.
    Probeer eens voor jezelf na te gaan - zonder bijvoorbeeld te zeggen dat je dom zou zijn of een anderszins slim antwoord te verzinnen - waarom je reageert zoals je nou weer doet naar Arjan.
    Nihilisme viert kennelijk al een poosje hoogtij bij jou; jammer.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Vanaf 1:15 ga je een beetje uit de bocht. Je bends zijn maar half en je vibrato gaat richting vals. Vanaf dat punt kan ik er niet meer objectief naar luisteren. Jammer want je maakt in het algemeen sfeervolle liedjes met mooie sounds. Daarnaast vind ik de sound die je gebruikt voor je Les Paul te "muddy". Dit is uiteindelijk een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind je leadsound te veel dichtgesmeerd.
    Ik denk dat je veel winst kunt behalen door dit lied wat doordachter te maken, wat meer variatie en je geluid aan te passen. Let erop dat je niet overbend of bend te kort maakt zodat je de gewenste noot niet haalt.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vanhaye Bekijk bericht
    Je opmerkingen houden me scherp, dat is goed.
    Het creatief sleutelen aan een nummer dat is wat ik graag doe.
    Het gevaar is, dat ik de delen die wringen niet meer hoor.
    Door gewenning, vaak horen, is het goed, goed gedaan jochie.
    Oplossing: in een eerder stadium een kenner het laten horen.
    Ook een nummer een tijdje laten liggen en later de draad weer oppakken.
    Of toch meer mensen erbij betrekken (heet dat niet een "bandje").
    Het idee zou kunnen ontstaan, dat ik ertegen ben dat er commentaar of meningen worden gepost.
    Maar als iemand (zoals jij hier) iets post zonder daarbij om commentaar te vragen, ga ik ervan uit dat diegene helemaal niet op hulp of commentaar zit te wachten. Want anders had ie er wel om gevraagd. Die gedachte is leidend geweest voor mijn post.

    Het is ook maar net wat je ermee wilt.
    Ik persoonlijk beschouw mij als componist. Ik neem het componeren op. En het resultaat is slordig.
    In een klein aantal gevallen post ik iets. Vaak totaal willekeurig, omdat het onderwerp actueel is of omdat ik het toevallig een leuk liedje vind.

    Zo heeft iedereen zijn eigen reden om iets te posten of niet. En noem mij rustig eigenwijs, ik ga uit van het ‘zelfbeschikkingsrecht’ van iedereen. Iemand zal een reden hebben om iets te posten. En iemand zal een reden hebben iets wel of niet prettig te vinden. Ik persoonlijk krijg jeuk van de 100.000e keer Comfortably numb.

    Jij zult je alleen of met een band ontwikkelen. Zolang je het leuk vindt blijf je doorgaan en zolang je doorgaat word je beter. Mijn comment is niet de maatstaf van alles, daarom dat ik meestal voorzichtig ben met commentaar. Maar juist naar allerlei muziek luisteren die hier wordt gepost (en waar ik misschien normaal nooit naar luister) vind ik een reden om hier van tijd tot tijd in te pluggen.

    Mijn mening: als je commentaar of hulp op bepaalde punten wil, vraag daar dan om. Tot die tijd ga ik ervan uit dat jij je gitaar best kunt stemmen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top