Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard Input impedantie van effect pedaal

    Hallo allemaal, ik heb een vraagje.
    Ik heb al langere tijd een Nux looper waar ik erg tevreden mee ben en gebruik deze in combinatie met de effect loop van mijn Helix. Tot nu toe heb ik de looper als mono effect gebruikt, maar wil deze nu als stereo effect gebruiken. Even ter achtergrond over de looper, deze heeft een mono 6.3 mm input jack, twee mono 6.3 output jacks (links en rechts) en een stereo 3.5 mm input voor aux (of stereo instrument denk ik, ofzo...).

    In de handleiding van de Nux looper las ik het volgende:
    Frequency responce 0hz-20 khz:
    - Input impedance 1 M Ohm
    - Aux impedance 33 k Ohm
    - Output impedance 10 k Ohm

    Mijn vraag is nu, als de aux impedance van de stereo zo veel lager is, loop ik dan geen risico dat mijn pedaal schade op loopt wanneer ik hier hetzelfde signaal op zet als in een mono loop? Of is stereo per definitie veel kleiner/lager ofzo?

    Ik weet dat je bij de Helix de effect loops kunt omzetten van instrument naar line, dus die laat ik lekker op instrument staan.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  2. #2

    Standaard

    De aux input is voor een line level signaal van hifi, efx send van een mengpaneeltje enz.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Ok. Dus als ik het goed begrijp is iets wat op line level is (altijd) een lagere impedantie?
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Interessant in dat kader zijn ook speaker-line outs. Vangen de eindversterker tot op zekere hoogte, wel een load aansluiten uiteraard.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Load is vooral van belang bij een buizenversterker. Ik geloof niet dat het bij een trannie er veel toe doet.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elric Bekijk bericht
    Ok. Dus als ik het goed begrijp is iets wat op line level is (altijd) een lagere impedantie?
    Ja. Houd voor het gemak aan dat de ingangs-impedantie van het doel-apparaat 20 tot 50 keer zo hoog moet zijn als de uitgangs-impedantie van het bron-apparaat om kwaliteitsverlies van klank tegen te gaan.

    Overigens zijn line levels voor professionele geluidsapparatuur en "huishoud-hifi" wel verschillend.

    @ tmms en EdP, laten we het Elric niet moeilijker dan nodig maken door nu ineens over luidspreker-impedanties te beginnen, dat was niet het onderwerp
    Laatst gewijzigd door piezo; 24 februari 2021 om 22:39
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top