Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard 2de solo track uitgekomen

    Hey,

    Vandaag is mijn 2de gitaarsolo track uitgekomen via de Ambassadors of Entertainment. Gitaarmuziek blijft natuurlijk een beetje een nichemarkt maar hopelijk zijn er wat gitaar liefhebbers die het kunnen waarderen! Laat maar horen wat je vindt (ook als het negatief is)

    https://open.spotify.com/track/47emz...RCqbfO9IhoQEBA

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Heb geen Spotify en geen zin account aan t emaken staat ie ook op bandcamp oid?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.782

    Standaard

    First of all vind ik dat je goed speelt, goeie skills, je frasering vind ik sterk en je maakt een mooie toon.
    Maar dan: ik vind het nummer niet sterk, in de zin dat het maar doorkabbelt. De verschillende ‘stukken’ verschillen i.m.h.o. onderling te weinig en vormen geen ‘verhaal'. Daarnaast kan ik me niet onttrekken aan de gedachte dat je compositie is niet is gebaseerd op een melodielijn maar op een akkoordenreeks.
    Tot slot de opname: ik vind de begeleiding wel erg zacht; had wat prominenter/zwaarder aanwezig mogen zijn.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    First of all vind ik dat je goed speelt, goeie skills, je frasering vind ik sterk en je maakt een mooie toon.
    Maar dan: ik vind het nummer niet sterk, in de zin dat het maar doorkabbelt. De verschillende ‘stukken’ verschillen i.m.h.o. onderling te weinig en vormen geen ‘verhaal'. Daarnaast kan ik me niet onttrekken aan de gedachte dat je compositie is niet is gebaseerd op een melodielijn maar op een akkoordenreeks.
    Tot slot de opname: ik vind de begeleiding wel erg zacht; had wat prominenter/zwaarder aanwezig mogen zijn.
    Thanks voor je commentaar en dat je de moeite hebt genomen om te luisteren. Het nummer is wel begonnen bij de melodielijn ipv de akkoorden maar goed het kan natuurlijk altijd zo zijn dat een ander dat anders inschat.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Heb geen Spotify en geen zin account aan t emaken staat ie ook op bandcamp oid?

    Ik heb een preview op mn youtube kanaal staan!


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Ik vind het een heel prettig nummer om te horen. Het commentaar van Fobo is in sommige opzichten wat ver gezocht. Misschien heeft hij wel een punt dat het geen verhaal vormt maar ik kan hier goed mee leven omdat het nummer mooi dynamisch is met goed geplaatste rustpunten. Wat ik overigens ook vind is idd dat de leadgitaar een fractie zachter in de mix zou mogen. Het lied heeft (misschien iets ver gezocht) raakvlakken met The Loner van Gary Moore.....
    Anyway, mooi nummer!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Je speelt erg mooi, mooie leadsound en je techniek is echt heel steady.
    Wel sluit ik me bij het commentaar van Fobo aan.
    Verder mis ik avontuur in je compositie en mist het originaliteit wat erg lastig is tegenwoordig in de muziek. Het liedje doet me inderdaad denken aan de instrumentale ballads van Gary Moore, wat absoluut geen schande is overigens !
    De vraag is wat je met je composities wil? Gewoon lekker spelen of een beetje een fantasie opbouwen? Ik denk dat eerste en dat straal je met je spel wel uit!
    Welke gitaar en gear gebruik je hier? Dit liedje schreeuwt om een dikke moddervette marshall plexi met een les Paul 😉

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Fantasie = fanbase overigens...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Je speelt erg mooi, mooie leadsound en je techniek is echt heel steady.
    Wel sluit ik me bij het commentaar van Fobo aan.
    Verder mis ik avontuur in je compositie en mist het originaliteit wat erg lastig is tegenwoordig in de muziek. Het liedje doet me inderdaad denken aan de instrumentale ballads van Gary Moore, wat absoluut geen schande is overigens !
    De vraag is wat je met je composities wil? Gewoon lekker spelen of een beetje een fantasie opbouwen? Ik denk dat eerste en dat straal je met je spel wel uit!
    Welke gitaar en gear gebruik je hier? Dit liedje schreeuwt om een dikke moddervette marshall plexi met een les Paul ��
    De verhaallijn zit hem na mijn idee in de melodie die zich herhaald. Ik heb met deze muziek niet de ambitie om vernieuwd te zijn of een technisch hoogstandje neer te zetten maar meer om melodieuze nummers neer te zetten en de een zou het kunnen waarderen en de ander zou er niks mee kunnen.

    Ik heb op deze track een Friedman Runt 20, Gfi Cabzeus, Haar Cabronita en een PRS CE 24 (uit begin 2000) gebruikt.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik vind het een heel prettig nummer om te horen. Het commentaar van Fobo is in sommige opzichten wat ver gezocht. Misschien heeft hij wel een punt dat het geen verhaal vormt maar ik kan hier goed mee leven omdat het nummer mooi dynamisch is met goed geplaatste rustpunten. Wat ik overigens ook vind is idd dat de leadgitaar een fractie zachter in de mix zou mogen. Het lied heeft (misschien iets ver gezocht) raakvlakken met The Loner van Gary Moore.....
    Anyway, mooi nummer!

    Thanks! Ik kan niet oordelen over het commentaar van Fobo want ik ken zijn achtergrond en muzieksmaak niet al heb ik wel hoge verwachtingen van hem en ben ik erg nieuwsgierig naar zijn spel/nummers.

    En wie weet inspireert mij/andere dat weer en opent het nieuwe deuren. Dus ik zou zeggen, laat eens wat horen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top