Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar amp, advies gevraagd

    Sinds een half jaartje speel ik op een Swart Atomic jr. top met bijpassend 112 cabinet. Het is een 5W 6L6 werkpaardje met een fantastische sound. Hiervoor speelde ik over een Brunetti Singleman 30 combo, deze gebruikte ik in mijn band hoofdzakelijk op de laagste setting, wat neer komt op ongeveer 2W. Dit was nog luid zat. Vandaar mijn hoop dat de Atomic jr. met zijn 5W ook wel zou volstaan in de band. Het is echter net aan zonder te gruizig te worden.

    Ik speel voornamelijk Clean met een randje, waarbij ik voor solo's en iets meer ballen 2 boosters en een tubescreamer op mijn plankje heb zitten. Ik hou van de warme cleane 6L6/6v6 versterkers en eenvoud heeft een grote pre (mijn Swart heeft slechts 3 knoppen, heerlijk).

    Ik ben dus op zoek naar een goede vervanging van een vergelijkbare kwaliteit, tussen de 12 en 30W denk ik. Nieuw of tweedehands maakt mij niet zo heel veel uit. Budget max. rond de 1500,-. Liefst een combo maar een goede top is ook het overwegen waard.

    Hebben jullie gouden tips??
    SPELUHHHHHHH!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Fender Deluxe reverb of een andere kleinere amp met 6L6 buizen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind zo'n Morgan PR12 een geweldig bakkie, maar die kost wel een lieve duit. Tweedehands zijn ze ook niet dik gezaaid, denk ik. Fender Princeton is ook een optie. Misschien ook een Supro Blues King.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Tubemeister 18?

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smeigel_12000 Bekijk bericht
    Sinds een half jaartje speel ik op een Swart Atomic jr. top met bijpassend 112 cabinet. Het is een 5W 6L6 werkpaardje met een fantastische sound. Hiervoor speelde ik over een Brunetti Singleman 30 combo, deze gebruikte ik in mijn band hoofdzakelijk op de laagste setting, wat neer komt op ongeveer 2W. Dit was nog luid zat. Vandaar mijn hoop dat de Atomic jr. met zijn 5W ook wel zou volstaan in de band. Het is echter net aan zonder te gruizig te worden.

    Ik speel voornamelijk Clean met een randje, waarbij ik voor solo's en iets meer ballen 2 boosters en een tubescreamer op mijn plankje heb zitten. Ik hou van de warme cleane 6L6/6v6 versterkers en eenvoud heeft een grote pre (mijn Swart heeft slechts 3 knoppen, heerlijk).

    Ik ben dus op zoek naar een goede vervanging van een vergelijkbare kwaliteit, tussen de 12 en 30W denk ik. Nieuw of tweedehands maakt mij niet zo heel veel uit. Budget max. rond de 1500,-. Liefst een combo maar een goede top is ook het overwegen waard.

    Hebben jullie gouden tips??
    Jaren lang met hetzelfde dilemma rondgelopen. Uiteindelijk voor iets meer budget dan dat je aangeeft een amp laten bouwen door Meyer amps. Alle specs die ik wilde kwamen in het ontwerp terug. Sindsdien ben ik "klaar".

    En anders idd een Fender Deluxe.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Oh ja! Kijk ook eens bij Hook amps! De Wizard ken ik niet maar hoor ik goede verhalen over. Ik heb zelf de R40 gehad en was een super amp. De R20 past wrs meer in je straatje.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7

    Standaard

    Wizard van hook is een stuk duurder + te veelzijdig voor de ts. Daarnaast gaat ie ook veel te hard voor de gebruiker.

    Als je van 6v6 en 6l6 houdt en je speelt graag met clean met een randje. Dan nog heb je legio mogelijkheden. Tweed, Blackface, brownface, met of zonder reverb etc etc. Met alle wattage die je wilt. Van 5 tot 80 watt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Hook R series en Two Rock en dergelijke dingen zou ik minder snel voor gaan omdat dat toch een andere wat meer moderne sound is dan de Swart.
    Fender is wel een stapje terug als het geen custom shop is, de Princeton is tof maar gaat het niet redden qua volume denk ik en de Deluxe vind ik echt een stuk minder qua klank.
    Wat betreft je vraag denk ik eigenlijk meteen aan een Swart AST Pro, Victoria of Cornell, in die hoek van Fender Tweed style amps met 6V6 buizen.
    Om rond je budget te blijven moet je wat betreft Swart en Victoria dan tweedehands kijken maar Cornell heeft de Romany 12 en die past wel binnen je budget.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zou Ceriatone ook niet overslaan. Staan ook heel wat laag vermogen versterkertjes op hun site, inclusief tweed-achtigen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zag deze op MP. Bogner Mojado, 6v6 amp en erg leuk setje:

    https://link.marktplaats.nl/m1632630...ontent=app_ios

    Precies binnen budget, specs en sound die je zoekt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top