Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 89
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    ik heb ook een Fret King : een Corona GWR dat is in feite een Strat met een stacked P90 in de brugpositie en dat ding doet niet onder voor een Mexicaanse Fender Strat ( ik heb een tijdje een Classic 60 MIM Fender Strat gehad maar de radius beviel me niet; de Fret King Corona GWR heeft een 17 " radius ). Fret King is net als Vintage een merk van John Hornby Skewes; niet van Trevor Wilkinson (https://www.jhs.co.uk ). Overigens stond recent een test van de Vintage 25 th anniversary Strat, Tele en LP in Guitar Magazine en men schreef dat de kwaliteit van Vintage gitaren (het merk dus, niet de echte oudjes) er in de laatste jaren op vooruit is gegaan. Overigens mag mijn nog altijd zo goed als nieuwe Fret King Corona GWR naar een ander baasje, dus de liefhebber mag zich melden via PM
    Fret King was toch een (flink) stapje hoger dan de instaplijn van Vintage?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Fret King was toch een (flink) stapje hoger dan de instaplijn van Vintage?
    Klopt. + tien tekens
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Nou bijna, je hebt bij de Vintage de icon serie en de Reissued de icon staat weer onder de reissued. Maar de echte instappers zitten weer onder de naam Encore

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Even over gitaren gebouwd in China: ik heb onlangs een Eastman 422 CE gekocht bij TFOA, als back up voor een bijna 50 jaar oude Martin D35. Nou, daar is dus echt niets mis mee. Klinkt en speelt als een klok. Maar dus wel uit China!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Kan iemand voor mij even samenvatten wat (min of meer) de consensus is over de kwaliteit van de verschillende series van Vintage? Van hoog naar laag.
    Thanks!
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ik kan natuurlijk niks zeggen over de hele lijn die ze voeren want ik heb twee v6 reissued strats die mij goed bevallen en geen anderen gezien of geprobeerd. Maar als ik de fora en videootjes mag geloven pakken alle modellen in het algemeen goed uit maar zit er af toe een tussen waar wat mee mis is. Heel simpel gezegd is hoe duurder het model is hoe groter de kans dat ze goed zijn.
    De LP modellen staan ook goed bekent maar net als hier zijn er ook reviews te vinden die de gitaren afbranden omdat het koppies zijn. In het algemeen zijn ze, zeker voor het geld degelijk en is er niet veel mis mee.
    Nu heb ik er niet heel veel moeite mee als een gitaar onder de 500 euro wat scherpe freteinden heeft, daar red ik me wel mee maar de kans daarop schijnt rond de 50% te zijn.
    Grote voordeel vind ik dat de hardware op de gitaren gewoon degelijk spul is en dat de elementen bijna nooit als zwakke punt word genoemd en die op mijn strats klinken ook vol en rond. Schokkende zaken als scheve halzen of verkeerd geplaatste bruggen, ben ik nog nooit tegen gekomen in reviews en geloof me, ik heb ze bijna allemaal gezien.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 5 maart 2021 om 13:50

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    je zou er gewoon ens een paar kunnen gaan proberen. Instruments online heeft er een paar in voorraad (inclusief die Summer of Love versie); idem Gooise Gitaren, Bax (meer niet dan wel.. kijk op de site) en Luthiers.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Die Vintage 25th anniversary dingen in silverburst zien er wel affentittengeil uit. https://vintageguitarsrus.com/collec...versary-series

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Niet helemaal mijn ding. Maar gelukkig is ie niet gereliced zoals een paar andere modelen van Vintage. Dat vind ik altijd een enorme afknapper...
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, dat heb ik ook.
    Dat relic is wel een rage die nu al erg lang duurt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top