Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 89
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.804

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Deze kan ik niet helemaal volgen. Waarom kan een aliexpress niet meedoen in de vergelijking?
    De aangehaalde Vintage gitaar van €320,- is zonder BTW grofweg €270,-. Van die €270,- pakt de winkel 7 tientjes (misschien wel meer). Zit je op €200,-. In het slechtste geval zit er nog een importeur tussen die er ook nog wat aan moet overhouden, dus van die €320,- blijft inkoop niks over. Als je 'm dan "zelf" inkoopt mag je dit niet vergelijken want dan is het een kutgitaar? Dat is toch vreemd? En eigenlijk niet wezenlijk anders dan het betoog dat een Chinees van tegenwoordig prima kan wedijveren met een USA Fender van €1400,-.

    Ik kan me bést voorstellen dat als je het goedkoopste van het goedkoopste pakt van aliexpress dat het niet je van het zal zijn, maar de aliexpress customshop kan zomaar prima in orde zijn.
    Als ik bijvoorbeeld een goedkope(re) Hoffner koop, dan is de kans groot dat die in Azie (even voor het gemak) wordt gemaakt. Dat zijn gitaren gemaakt met materialen en specificaties volgens de normen van Hoffner: een Duitse gitaar goedkoper - want lagere arbeidskosten - in het buitenland laten maken. Gekende naam en gekende kwaliteit dus.
    Als je een goede gitaar op de markt wilt gaan zetten, en je heet Alibaba, dan ga je toch niet het wiel opnieuw uitvinden, dan kóop je toch een merk met geschiedenis, dan ga je toch geen nieuwe brand-series niet maken in jouw Alibaba Customshop.
    Ik zie het al gebeuren:
    “Hey, wat voor ’n gitaar heb jij?”
    “Oh, da’s ’n Alibaba Strat Custom”
    “En, is het wat?”
    “Jongen, als jij hierop hebt gespeeld, wil jij écht geen Gibson of Fender (of Ibanez, voor het geval Fu dit ook leest) meer..."
    “Ja joh, echt waar?...Goh, ja, nee, natuurlijk....."

    Kansloos.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Wat volgens mij een beetje vergeten wordt in deze discussie is dat Chinese bedrijven inmiddels op grote schaal gebruik maken van CNC- gestuurderd freesbanken. Daarmee kunnen b.v. gitaarbodies of halzen met een enorme precisie gemaakt worden. Er wordt misschien wat bespaard op de afwerking omdat die veel handenarbeid bevat, maar daar is de prijs naar.

    Ik herinner me ooit een artikel te hebben gelezen van een Gronings tweemans bedrijfje die gitaren maakte en prat gingen op hun handwerk. Dat was toch veel beter. Totdat ze uitendelijk een CNC-machine afschaften en van hun stoel vielen van de precisie (en snelheid) van de machine. Daar konden ze met hun handwerk helemaal niet tegen op....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.208

    Standaard

    Kennis van mij heeft zo'n Blug strat. heb ik een paar optredens van gezien en klonk zoals je verwacht van een strat. Hij kan ook wel lekker spelen moet ik zeggen, dat maakt vaak een groot verschil

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Als ik bijvoorbeeld een goedkope(re) Hoffner koop, dan is de kans groot dat die in Azie (even voor het gemak) wordt gemaakt. Dat zijn gitaren gemaakt met materialen en specificaties volgens de normen van Hoffner: een Duitse gitaar goedkoper - want lagere arbeidskosten - in het buitenland laten maken. Gekende naam en gekende kwaliteit dus.
    Als je een goede gitaar op de markt wilt gaan zetten, en je heet Alibaba, dan ga je toch niet het wiel opnieuw uitvinden, dan kóop je toch een merk met geschiedenis, dan ga je toch geen nieuwe brand-series niet maken in jouw Alibaba Customshop.
    Dus lang verhaal kort, als er een merk op staat is het dus beter?
    Volgens mij ging het er juist om dat dat niet zo was.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Het is wel fijn als er een vorm van eindcontrole is en dat ontbreekt het bij Ali nogal aan heb ik het idee
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ja, die moet je zelf doen....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.804

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dus lang verhaal kort, als er een merk op staat is het dus beter?
    Volgens mij ging het er juist om dat dat niet zo was.
    Nee, als er een merk achter staat.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Wat volgens mij een beetje vergeten wordt in deze discussie is dat Chinese bedrijven inmiddels op grote schaal gebruik maken van CNC- gestuurderd freesbanken. Daarmee kunnen b.v. gitaarbodies of halzen met een enorme precisie gemaakt worden. Er wordt misschien wat bespaard op de afwerking omdat die veel handenarbeid bevat, maar daar is de prijs naar.
    Ik weet eigenlijk niet precies hoe dat momenteel zit vwb kosten.
    Natuurlijk zijn er CNC machines in China, maar nog niet heel lang geleden was het uurtarief van de gemiddelde Chinees nog altijd lager dan dat van de CNC machine. Voor metaalbewerking in ieder geval.
    Ik kan me voorstellen dat dat nog steeds wel speelt; een kennis van me had een tijdje terug een bas van aliexpress. Beetje zo'n alembic achtig ding, neckthrough, 36 laagjes hout/fineer en zo. Hals/body en fretwerk was eigenlijk niks op aan te merken, maar als je dan zag hoe beroerd de afdekplaat voor de control cavity was....als je dat met cnc zo maakt, dan doe je het expres

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Alibaba en AliExpress zijn bedrijven zoals eBay. Oftewel zij produceren niets en zetten ook hun merknaam nergens op.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    Ik heb een Fret-King, ook een merk van Wilkinson. Prima gitaar.
    ik heb ook een Fret King : een Corona GWR dat is in feite een Strat met een stacked P90 in de brugpositie en dat ding doet niet onder voor een Mexicaanse Fender Strat ( ik heb een tijdje een Classic 60 MIM Fender Strat gehad maar de radius beviel me niet; de Fret King Corona GWR heeft een 17 " radius ). Fret King is net als Vintage een merk van John Hornby Skewes; niet van Trevor Wilkinson (https://www.jhs.co.uk ). Overigens stond recent een test van de Vintage 25 th anniversary Strat, Tele en LP in Guitarist nr 465 en men schreef dat de kwaliteit van Vintage gitaren (het merk dus, niet de echte oudjes) er in de laatste jaren op vooruit is gegaan. Overigens mag mijn nog altijd zo goed als nieuwe Fret King Corona GWR naar een ander baasje, dus de liefhebber mag zich melden via PM
    Laatst gewijzigd door MikeD; 22 februari 2021 om 08:21
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top