Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 89
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard Vintage Stratocaster

    Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Vintage, en dan specifiek met deze:
    https://www.bax-shop.nl/elektrische-...trische-gitaar

    De geluiden lijken niet verkeerd, er is van leuke onderdelen gebruik gemaakt, maar dat alles zegt niets van de kwaliteit overall.
    Is aanschaf wel/niet verstandig, en waarom dan? Vragen, allemaal vragen...
    Laatst gewijzigd door Fobo; 16 februari 2021 om 16:23
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Vintage heeft een hele goede prijs kwaliteits verhouding. Ik heb er zelf twee gehad. Naar mij bescheiden mening meestal beter dan squier en epiphone. Vooral het es 335 model dat ik ooit had.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Vintage heeft een hele goede prijs kwaliteits verhouding. Ik heb er zelf twee gehad. Naar mij bescheiden mening meestal beter dan squier en epiphone. Vooral het es 335 model dat ik ooit had.
    Klinkt goed. Hoe vond je de afwerking; moest je er nog wat aan versleutelen, of was hij/zij ready to play?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    De koreaanse es335 was echt te gek. Goede pickups. Echt netjes afgewerkt. Tele idem. Heb ze niet nieuw gekocht dus weet niet wat de vorige eigenaren eraan gedaan hebben maar bij mij waren er geen gebreken. Alles netjes uitgelijnd, prima elementen. Strak gespoten. Waren wel vroegere exemplaren. Heb geen recente uit china in mijn handen gehad.

    Vintage is het kindje van trevor wilkinson. Beter bekend van de hardware. Die hardware zit er ook op. De les pauls schijnen ook prima te zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    De koreaanse es335 was echt te gek. Goede pickups. Echt netjes afgewerkt. Tele idem. Heb ze niet nieuw gekocht dus weet niet wat de vorige eigenaren eraan gedaan hebben maar bij mij waren er geen gebreken. Alles netjes uitgelijnd, prima elementen. Strak gespoten. Waren wel vroegere exemplaren. Heb geen recente uit china in mijn handen gehad.

    Vintage is het kindje van trevor wilkinson. Beter bekend van de hardware. Die hardware zit er ook op. De les pauls schijnen ook prima te zijn.
    Dank voor je antwoord. Ik had inderdaad begrepen dat Vintage indertijd naar een bedenkelijk niveau was afgegleden en dat Wilkinson toen heeft ‘ingegrepen’. Sindsdien lijkt een forse kwaliteitslag gemaakt te zijn.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Iemand die ik niet wil noemen is in een Chinese gitaarfabriek geweest en daar werden HB, Squier en Vintage gitaren geproduceerd.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Iemand die ik niet wil noemen is in een Chinese gitaarfabriek geweest en daar werden HB, Squier en Vintage gitaren geproduceerd.
    Een Chinese gitaarfabriek? Reken er maar op dat het er wemelt van de fabriekjes die elk al die merken maken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    Ik zie er zo nu en dan eentje hangen bij de man waar ik mijn gitaren naartoe breng voor onderhoud.
    Nu is die sowieso wat cherry picking in wat hij verkoopt, maar 't is één van de merken die hij wel wil verkopen tussen Maybach, Duesenberg, Eastman enzo... als instapper.
    Zegt in principe helemaal niets, maar gevoelsmatig gaat er wel enige garantie op uit voor me.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik zie er zo nu en dan eentje hangen bij de man waar ik mijn gitaren naartoe breng voor onderhoud.
    Nu is die sowieso wat cherry picking in wat hij verkoopt, maar 't is één van de merken die hij wel wil verkopen tussen Maybach, Duesenberg, Eastman enzo... als instapper.
    Zegt in principe helemaal niets, maar gevoelsmatig gaat er wel enige garantie op uit voor me.
    Lijkt mij toch ook wel: als een gekende fabrikant als Wilkinson z’n naam aan dat merk verbindt, zou je verwachten dat hij daarmee geen zeperd wil halen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wilkinson is geen fabrikant.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top