Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: HNAD: Revv G20

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard HNAD: Revv G20

    Ik heb sinds kort een Revv G20 voor in mijn home studio.
    Wilde een volledig analoge setup (pedalen ervoor en in fx loop tot en met eindtrap) naast mijn Kemper Stage.

    Ben erg verrast over de geluiden die uit het kleine versterkertje komen.
    Vooral met de Torpedo Cab erin en al dan niet gebruik maken van de virtual poweramp kun je echt alle kanten op.

    Ik hou van het 6V6 geluid, meerdere versterkers gehad/gebouwd met 6V6. EL84 vind ik persoonlijk minder en heel veel lunchbox amps zijn gebaseerd op EL84.
    Dus ik was blij dat Revv voor de 6V6 heeft gekozen, van de twee versies de D20 en de G20 leek mij de G20 het meest flexibel omdat deze twee kanalen heeft.

    Clean prima basis geluid, ik zet de Wide functie daarbij aan waardoor je meer push krijgt. Iets meer gain en laag/tophoog. Samen met de master kun je prima eindbuizen oversturing krijgen (crunch).

    Lead kanaal heeft drie varianten die ook nog met de Wide functie kan worden aangevuld.
    Eerste is zonder agressie optie, geeft al behoorlijk wat drive zelfs met de gain op 0.
    Dit kun je nog met de blue of red agressie modes varieren, blue is met meer lo mids of met red meer hi mids.

    Op het front panel kun je 6 cabs selecteren en combineren met kanaal/wide/20W of 4W.
    Instellingen worden standaard opgeslagen.

    Via Midi kun je alles selecteren, tot 128 locaties: Kanaal, optie en cab/IR.
    Werkt met PC of met CC.

    Zit ook nog een seriele FX loop op, -10dB dus pedaal vriendelijk. Hier zitten mijn time-based effecten in.

    Indrukwekkend hoe ze dit in zo'n klein ding hebben gepropt, en dat het ook nog eens zeer goed klinkt.

    Wat ik jammer vind is dat je een footswitch moet kopen om te kunnen schakelen indien je geen midi-controller wilt gebruiken, zou mooi zijn als er een simple kanaal voetschakelaar optie zou zijn. Hebben ze wel maar kost gelijk $129.

    Ik gebruik hem zonder speaker, alles via de ingebouwde torpedo cab direct in mijn digitale mengtafel of koptelefoon.

    Aanrader!
    Laatst gewijzigd door bluegate; 16 februari 2021 om 16:32

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind vooral de prijs indrukwekkend.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb het ook niet dagelijks in m'n portemonnee zitten, maar in vergelijking met andere high end merken is het op zich nog een vrij "normale" prijs.

    Wat die footswitch betreft, er is/zijn op zich wel analoge audio controllers/switchers die ook kanalen kunnen schakelen. Ik heb zelf een Musicom Lab switcher, volledig analoog en doe daar o.a. ook kanalen mee schakelen. Is ook een investering, hoewel tweedehands goed te doen. Maar die investering is het wat mij betreft wel waard.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vind de prijs van de amp echt meevallen. Zeker als je de specs ziet en de veelzijdigheid aan mogelijkheden.
    Mooie aankoop, congrats 👌

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Welke specs representeren de prijs?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Erik, we leven in 2021. Of je het waard vindt, of niet, dit zijn normale prijzen voor een dergelijke versterker. Revv is high end spul. Dan is, gegeven wat er allemaal op en aan zit, waardoor tamelijk multifunctioneel en ik nog geen andere versterker ben tegen gekomen met al deze toeters en bellen, de prijs eigenlijk nog niet eens zo hoog. $1299,- Da's net even over de duizend Euro. Daarvoor krijg je tweedehands nog niet een vergelijkbare high end versterker van een ander merk, laat staan met deze specs. De topicstarter vindt het de prijs waard en is enthousiast. Dat is eigenlijk ook het enige wat relevant is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Welke specs representeren de prijs?
    Alle specs opgeteld.

    1 eruit halen? De ingebouwde Two notes Reactive Load & Virtual Cabinets.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Tuurlijk is het veel geld, maar je krijgt een volledige buizen versterker met diverse opties erop met twee kanalen.
    En als je ziet wat een Two notes Torpedo kost dan valt de prijs van de versterker best mee.
    Hierboven werd al aangegeven Revv is high end, hun grote versterkers zitten over de €3000.

    Ik zocht iets kleins voor thuis wat veel flexibiliteit zou geven, dat was mij het prijskaartje waard.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Lijkt mij een mooi ding. Als ik zie wat ik onderhand aan oplossingen voor directe opname thuis heb uitgegeven dan was dit waarschijnlijk sneller en niet duurder geweest.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Geldt voor mij ook, was eerst bezig met Synergy modulaire systeem. Ook heel mooi en goed maar ik miste een echte eindtrap.
    Ook Synergy met mijn oude Axe FX gaf voor mij niet hetgene dat ik zocht.
    Dit komt veel beter in de buurt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top