Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 83
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    cosmetisch gebrekkige afwerking van vintage gitaren kan je natuurlijk niet vergelijken met moderne stuff die bij wijze van spreken zo uit een cnc machine komt gerold. ferrules niet perfect in line, trussrod plaatje off... who cares .. ik niet
    Tja een auto zonder deur en ramen is ook een auto he. Zolang er maar vier wielen, een stuur en een motor in zitten.

    Player natuurlijk. Kenners hoeven we niets meer uit te leggen.

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Misschien het enige product waar men de eerste serie/versie het liefst wil hebben.
    Ook niet. Horloges (Audemar Piguet Royal oak A series/Patek Philippe Nautilus/... enzovoort).
    it's better to burn out than to fade away

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Ook niet. Horloges (Audemar Piguet Royal oak A series/Patek Philippe Nautilus/... enzovoort).
    Bij horloges hebben we dan weer de bizarre situatie van artificiele schaarste.
    Sommige Pateks en Rolexen zijn gelijk een paar duizend euro meer waard als je de deur uitloopt bij de dealer.


    Zelfde effect zie je ook als je het geluk hebt om de juiste Porsche of Ferrari te “mogen” kopen.

  4. #44

    Standaard

    En boeken.
    Bepaalde boeken dan.
    En veel meer, edp bazelt weer eens wat.
    Anders was verzamelen geen hobby voor vele natuurlijk.

  5. #45

    Standaard

    De drie H's (het heilige hebben) zijn er bij mij wel een beetje vanaf. Zowel met gitaren, platen, kunst, boeken. Op een gegeven moment kom je op een punt dat het een verslaving wordt en je of groter moet gaan wonen of tevreden moet zijn wat je hebt. Een huis heeft ook lege plekken nodig om leefbaar te zijn.

    Dat gezegd hebbende, vind ik het wel prettig dat ik op al mijn gitaren nu minimaal mijn inleg terug zou krijgen. Op sommige zou ik zelfs winst maken. Ook al zal ik waarschijnlijk niets meer weg doen.

    Het hangt er wel een beetje vanaf welke merken en in welk prijssegment. Fender, Gretsch, Gibson, Martin zijn redelijk waardevast, maar dan heb je het al zo'n beetje gehad.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Ook niet. Horloges (Audemar Piguet Royal oak A series/Patek Philippe Nautilus/... enzovoort).
    Ik ben echt een horlogeliefhebber, maar de ontwerpen van Gerald Genta komen er bij mij echt niet in. Niet eens vanwege de kosten (exorbitant hoog) maar lélijk. WOW.

    @: Powderfinger: ik herken me wel in wat je zegt. Ik had op de top 104 gitaren maar heb drastisch teruggeschaald en zit nu op ongeveer 40 en zelfs dat vind ik al echt too much (maar goed, soms móet je gewoon een tele met filtertrons hebben, of een strat met een echt stemvaste trem, of een heel lichte LP met PAF's of... of... of... )

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Hier staan/liggen/hangen nu een stuk of vijftien gitaren, maar ik wil terug naar vier of vijf, dat lijkt me voldoende om naar te kijken en op te spelen. Twee elektrische, twee westerns, en een klassieke gitaar, da's toch wel genoeg keuze. Bij de verkoop is de prijs niet leidend, wel de waarde: ik wil de fijnste gitaren houden en dat zijn waarschijnlijk niet de duurste.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 17 februari 2021 om 11:08
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik ben echt een horlogeliefhebber, maar de ontwerpen van Gerald Genta komen er bij mij echt niet in. Niet eens vanwege de kosten (exorbitant hoog) maar lélijk. WOW.

    @: Powderfinger: ik herken me wel in wat je zegt. Ik had op de top 104 gitaren maar heb drastisch teruggeschaald en zit nu op ongeveer 40 en zelfs dat vind ik al echt too much (maar goed, soms móet je gewoon een tele met filtertrons hebben, of een strat met een echt stemvaste trem, of een heel lichte LP met PAF's of... of... of... )
    Nautilus 5980 toch echt wel gaaf hoor. Royal Oak glimt inderdaad net te veel en draagt heel “klein” om de pols.
    Maar Genta is tricky. Heeft ook de Pasha ontworpen. I rest my case.

    Over prijsontwikkeling/waardevastheid gesproken: jaar of 10 geleden 5980 gepast bij Steltman. Was toen rond de 28k geloof ik.
    Vond ik volslagen debiel voor een stalen horloge. Een fullgold daydate was goedkoper...
    Zelfde 5980 moet je nu goed zoeken als je een nette onder een ton wilt hebben.

    Mn gmt 16710 kocht ik in 2012 gebruikt. Is nu 3x over de kop.
    Beter dan sparen

    Gelukkig nooit een Franck Muller gekocht.
    Of een Panerai.
    De bubbel kan ook spectaculair barsten zeg maar.

    Onder aan de streep moet je natuurlijk gewoon kopen wat je mooi vindt.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Horloges, tja. Laatst een horlogedealer uit A'dam op TV gezien, die zei, die Marokkaanse jongens kunnen met vakkenvullen bij AH een mooi horloge bij elkaar sparen...

    Zowel met gitaren, platen, kunst, boeken. Op een gegeven moment kom je op een punt dat het een verslaving wordt en je of groter moet gaan wonen of tevreden moet zijn wat je hebt. Een huis heeft ook lege plekken nodig om leefbaar te zijn.
    Hou op, net weer een enorme partij klassiek/opera elpees op de kop getikt, kost nix maar waar laat je het nog. Anderzijds, ik ben vanaf ca. 2001 alle rommelmarkten en kringloopwinkels af geweest voor elpees en draaitafels enzo. Ik ben toch ook wel blij met wat ik heb, er is vrijwel niet meer aan te komen en de hobby is veel duurder geworden.

  10. #50

    Standaard

    Ik koop alleen goedkope tweedehands troep....verander er toch van alles aan en is de waarde weg. Misschien de losse spulletjes die nog wat waard zijn....

    O, en waardevastheid....kocht in 1991 een nieuwe Telecaster USA voor 1900 gulden meen ik. Krijg ik er nu echt niet meer voor, zelfs al was hij origineel.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top