Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 83
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Op marktplaats wordt- zo nu en dan oude (Blanke) Celluloselak uit de vroegere meubelindustrie aangeboden
    welke verdund moet worden met thinner, meer weet ik er niet van. Zou dit die verf van destijds kunnen zijn Erik?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Uit de 60ies? Die jij wilt is dan 60 jaar oud... Dat zal chemisch nu wel een drama zijn. Als alle oplosmiddelen niet al verdampt zijn en er alleen nog klonten over zijn.
    Er zullen echt nog wel een paar kleine fabrikanten zijn die nitro op de oude manier produceren. Geen idee wat er gebeurt als je oude blikken weer verdunt, da's echt een kwestie van proberen. Er is ook altijd nog de mogelijkheid om nitro zelf te maken.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Alle mensen die alles zoals vroeger willen hebben moeten dan ook maar snaren bedoeld voor acoustische gitaren erop zetten. Want die setjes van nu waren er toen nog niet. Kijken of vintage dan nog zo fijn is.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Er zullen echt nog wel een paar kleine fabrikanten zijn die nitro op de oude manier produceren.
    Patrick James Eggle claimt bij zijn Chris Buck Macon dat ie nitrocellulose gebruikt die dezelfde samenstelling heeft als in 1958, dus blijkbaar zijn er inderdaad verfboeren die dat leveren.

    Waarom je dat zou willen ontgaat me, naar dat is een ander verhaal.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Moet je ook staal en chrome gebruiken uit 1958 want dat wordt ook anders gemaakt tegenwoordig.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Wat soms wordt vergeten ivm vintage gear is dat wat er nu nog van bestaat een reden heeft: het was vaak een uitzonderlijk goed exemplaar vergeleken met de gemiddelde kwaliteit van gitaren van toen. Er was toen veelminder productie consistentie. Die gemiddelde exemplaren zijn ondertussen gewoon verdwenen. En verder nostalgie en schaartste. maar vooral toch nostalgie.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien het enige product waar men de eerste serie/versie het liefst wil hebben.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb op de vintage gitaarbeurs in veenendaal vaak genoeg pre cbs fenders gezien waar de afwerking ontzettend rommelig was en waar toch stevige prijzen voor werd gevraagd. Halsen die de body met 2-3 mm overlappen was toen blijkbaar heel normaal. Ferrules die op en neer dansen. Slecht passende slagplaten. Schuine halsplaatjes. Frets die niet egaal liepen aan elkaar. Nee voor mij hoeft het allemaal niet die vintage troep.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard Waardevastheid Gitaren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Misschien het enige product waar men de eerste serie/versie het liefst wil hebben.
    Nee hoor.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb op de vintage gitaarbeurs in veenendaal vaak genoeg pre cbs fenders gezien waar de afwerking ontzettend rommelig was en waar toch stevige prijzen voor werd gevraagd. Halsen die de body met 2-3 mm overlappen was toen blijkbaar heel normaal. Ferrules die op en neer dansen. Slecht passende slagplaten. Schuine halsplaatjes. Frets die niet egaal liepen aan elkaar. Nee voor mij hoeft het allemaal niet die vintage troep.
    cosmetisch gebrekkige afwerking van vintage gitaren kan je natuurlijk niet vergelijken met moderne stuff die bij wijze van spreken zo uit een cnc machine komt gerold. ferrules niet perfect in line, trussrod plaatje off... who cares .. ik niet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top