Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 83
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik verlies altijd geld op gear. Ben ook niet zakelijk. Bij mij zijn gitaren gebruiksvoorwerpen, ik mod me gek.

    Als ik na ga wat ik in de afgelopen veertig jaar weg heb gedaan en wat het nu waard zou zijn, tja. Als ik al die zooi had gehouden kon ik mijn huis niet meer in 

    Maar goed, bij mij is het dan ook puur hobby.
    Ja, ik denk dat mijn Baja ook niet meer heel veel waard is, omdat die ook verre van origineel is. Gek eigenlijk, dat verbeteringen leiden tot waardevermindering, terwijl hij beter klinkt, beter bespeelbaar is en betere hardware en elektronica heeft. Nou ja, wat Piezo al zei, wat de gek ervoor geeft...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als je op zo’n gitaarbeurs komt lopen er vooral grijze mannen en nauwelijks jeugd. Die mannen hebben vaak genoeg geld en kunnen nu wel de gitaar kopen die zij in hun jeugd zich niet konden veroorloven. En niet een maar het liefst veel. Het zijn ook vooral fender en gibson die nogal prijzig zijn. Vroege ibanezzen hebben echt niet van die debiele prijzen.

    Zo zijn de prijzen van ouwe brommers als kreidler en zundapp ook torenhoog tegenwoordig, zelfde mechanisme. Nostalgie

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, ik denk dat mijn Baja ook niet meer heel veel waard is, omdat die ook verre van origineel is. Gek eigenlijk, dat verbeteringen leiden tot waardevermindering, terwijl hij beter klinkt, beter bespeelbaar is en betere hardware en elektronica heeft. Nou ja, wat Piezo al zei, wat de gek ervoor geeft...
    Gewoon de oude hardware bewaren en terugzetten bij verkoop. En de upgrades los verkopen, zo vang je er best een leuk bedrag voor. Ik heb wel eens proberen een zelfbouw gitaar te verkopen maar daar krijg je niet veel voor. Schroef je hem uit elkaar en verkoop je het los dan raak je het vaak wel goed kwijt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Beetje appels met peren vergelijk verhaal, als je beweert dat je meer krijgt voor een oude gitaar moet je ook inflatie verrekenen en dan kom je heel anders uit, ik zou zelf liever praten over een redelijke restwaarde dan over met winst verkopen, ja behalve een paar specifieke gitaren die voor verzamelaars interessant zijn zoals een eerste serie Les Paul's en Fender's uit de 50er jaren.

    Er wordt al een tijdje beweerd dat gitaren een aflopende zaak zijn maar voorlopig verkopen de fabrieken weer top dus echt weg zijn ze duidelijk nog niet. In de vroegere jaren kochten de huidige gitaar spelende boomers overigens een gitaar, dat iedere gitarist een huis vol met gitaren moet hebben is iets van de moderne tijd.

    Keyboards en DJ-spul, eigenlijk alles elektronisch heeft vooral last van de razend snel voortrazende stand van de techniek, koop iets mechanisch zoals een piano of toonwiel-orgel en het werkt ineens hetzelfde als met een gitaar.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Als ik na ga wat ik in de afgelopen veertig jaar weg heb gedaan en wat het nu waard zou zijn, tja. Als ik al die zooi had gehouden kon ik mijn huis niet meer in 😎
    Hoezo? Fred kan zijn huis toch ook nog in?
    Of hij kan er niet meer uit...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Gewoon de oude hardware bewaren en terugzetten bij verkoop. En de upgrades los verkopen, zo vang je er best een leuk bedrag voor. Ik heb wel eens proberen een zelfbouw gitaar te verkopen maar daar krijg je niet veel voor. Schroef je hem uit elkaar en verkoop je het los dan raak je het vaak wel goed kwijt.
    Ik heb er een P90 cavity in gefreesd en de lak eraf geföhnd. Het gaat wel iets verder dan alleen hardware.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Keyboards en DJ-spul, eigenlijk alles elektronisch heeft vooral last van de razend snel voortrazende stand van de techniek, koop iets mechanisch zoals een piano of toonwiel-orgel en het werkt ineens hetzelfde als met een gitaar.
    Nou, behoorlijk goede oude Duitse salonpiano's koop je voor een krats. Veel mensen willen zo'n bakbeest liever niet meer in huis.
    En tot mijn stomme verbazing stijgt ook de 2e-hands prijs voor zoiets als de door-en-door-digitaal-klinkende-eind-jaren-80-Roland-D10/20-synths ook al weer een tijdje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    “Als ik in 1970 geweten wat een huis nu zou kosten had ik de hele straat gekocht”
    Maar je moest toch eerst de hele stad hebben, voordat je huizen mocht neerzetten? En hotels, maar wie wil die heden ten dage nog?...

    "Corona aanbod: echt vintage Monopoly bordspel, nog zonder de 2 extra inflatienullen. De kenner weet genoeg"
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik maak mij daar geen moment druk om. Koop m'n dure gitaren tweedehands en m'n goedkope (meestal) nieuw. Kijk voor de gein eens wat hengelaars aan hun hobby uitgeven..... en dat alleen maar om bij hun vrouw uit de buurt te blijven

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat betreft (vintage) gitaren en waarde vastheid hier een leuk filmpje waarin Rudy van tfoa e.e.a. hierover zegt:

    https://youtu.be/ZeWs0AZh1jU

    Leuke weetjes waar je op moet letten bij vintage gitaren.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoezo? Fred kan zijn huis toch ook nog in?
    Of hij kan er niet meer uit...
    Ik denk dat ie in een pakhuis woont..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top