Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 83 van 83
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Maar zou het nog leuk zijn om er eentje te hebben als echt iedereen er 1000 heeft?
    Een groot deel van het volk, met name het wat jongere, loopt toch ook op dezelfde gymschoenen en hebben dezelfde jas aan? De meeste mensen willen helemaal niet anders of apart zijn. Die willen wat de kudde heeft.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Wee nie mijn gitaar plezier hangt niet zo van anderen "gitaristen" af
    Denk ik
    Volledig mee eens. De waarde van elke gitaar hangt ook alleen maar van anderen af. Wat bereid zijn ervoor te geven immers. Ik kan vragen wat ik wil maar ik ga het niet krijgen als het aan de ander ligt.

    Laat de waarde los en het gaat misschien al snel alleen nog maar over het plezier wat je er aan beleeft en wat je ermee doet/kunt.

    Mijn werkpaard is een goedkope Morgan. Ben ik mee verbonden blijkbaar. Gaat best. Niet geweldig. Aan te horen. Elke keer als ik de wat duurdere en iets beter klinkende Washburn pak wordt ik blijer van de Washburn. Maar ik pak eigenlijk nog altijd de Morgan als eerste. En die krijgt de meeste speeluren. ER is nog veel beters verkrijgbaar dan de Washburn, dat realiseer ik me echter ook.

    Als ik speel is de waarde voor mij in het geheel niet relevant gebleken. Maar misschien verandert dit nog, kan best over de tijd heen. Bijvoorbeeld als ik er van af wil. Nog nooit een gitaar verkocht overigens. Maar de gedachte van verkopen/weggeven heeft feitelijk niets met spelen te maken maar met de restwaarde van het ooit de aanschaf hebben gedaan om het instrument te willen bespelen.

    Makkelijk lullen hier hoor. Uitsluitend goedkope gitaren in bezit en vaardigheden van niks. Dus de portemonnee heeft nooit pijn, ik doe mezelf niets te kort, hooguit anderen omdat het niet om aan te horen is en de instrumenten snel ontstemmen. Dit laatste is niet het geval, gelukkig. Het grappige vind ik wel dat een dure gitaar een goedkoper instrument wordt als je er veel uren op speelt.
    De economische restwaarde is leuk maar voor mij niet relevant met alleen maar goedkope gitaren en nogmaals ik doe niks weg.
    Scheelt eigenlijk een hoop zorgen ook, een gitaarcollectie zonder waarde. Hoef ik niet over na te denken, bij te verzekeren, veilig op te slaan in een koffer met weer een hogere drempel om te pakken en op te gaan spelen etc.

    Bux.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    “Als ik in 1970 geweten wat een huis nu zou kosten had ik de hele straat gekocht”
    Precies. Maar er is één probleem. Dat kon je waarschijnlijk toen niet en nu waarschijnlijk ook niet.....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top