Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard Frankensteining A-Ha :-)

    Is een nummer uit 1985.. En toen was ik 14 a 15 en mijn muzikale smaak begon zich te vormen, en dit nummer vond ik toen best leuk.
    Ik heb dit nummer eind jaren 80 zitten uitzoeken om te kijken of ik een metal nummer van kon maken voor m'n 1ste bandje Inflathor, maar dat was geen succes. Nu poging 2

    Wederom een gammele cover! Dit maal probeer ik A-ha en de Sun alway shines on TV. Mijn kerstpakket was een tegoedbon, en die heb ik ingeruild tegen een "Korg MicroKEY 2 Usb 37" midi keyboardje en daarmee heb ik voor dit nummer heel wat mee mee gedaan. Ik ben heel slecht in toetsen want ik ben elke keer kwijt waar welke noot zit, maar stukjes schildertape op de juiste toets plakken werkt goed.

    Laatst gewijzigd door mrweird; 13 februari 2021 om 21:52

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Wat grappig.Week geleden ook bezig geweest met een nummer uit 1985.
    Maar goed, daar ging het niet over.
    Het duurde even voor ie op gang kwam, maar daarna stoomde ie lekker verder. Vinnik eigen best heel OK!
    Vriendelijke groet, Gus.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 14 februari 2021 om 19:17 Reden: Typo
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Thumbs up

    Had zo Dinosaur Jr. kunnen zijn
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5

    Standaard

    Je panning is vrij vreemd. Waarom staat de stem volledig naar links?
    Ook staat er 1 gitaar compleet naar links. Altijd goed om het een beetje uit elkaar te zetten, maar volledig naar 1 kant terwijl er niet een ander instrument het aan de andere kant tegelijk uitbalanceert heeft niet zoveel zin.
    Lead vocals zou ik sowieso in het midden zetten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Je panning is vrij vreemd. Waarom staat de stem volledig naar links?
    Ook staat er 1 gitaar compleet naar links. Altijd goed om het een beetje uit elkaar te zetten.
    Ai foutje.. Ik pan altijd 1 gitaar links en 1 gitaar rechts maar die stem is foutje bedankt. Ik ben dan ook doof aan 1 kant (sinds geboorte) dus als ik met dit soort dingen bezig ben moet ik er echt aan denken want ik hoor het vaak simpelweg niet.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gaaf hoor man! Was je toen echt pas 14 en dan al harmonizer op je gitaar? Toen speelde ik nog niet eens.... nahja in '85 wel, maar niet op die leeftijd.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Gaaf hoor man! Was je toen echt pas 14 en dan al harmonizer op je gitaar? Toen speelde ik nog niet eens.... nahja in '85 wel, maar niet op die leeftijd.
    Neu.. 1ste elektrische gitaar toen ik 16 was of zo. Een Italiaanse SG kopie merk welson, en de mislukte poging dit nummer uitzoeken was nog weer een paar jaar later. Ik denk op mijn 1e beetje goeie gitaar de tweedehands Ibanez bij staffhorst Amersfoort vandaan die ik hier vast had op rechts.


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ai foutje.. Ik pan altijd 1 gitaar links en 1 gitaar rechts maar die stem is foutje bedankt. Ik ben dan ook doof aan 1 kant (sinds geboorte) dus als ik met dit soort dingen bezig ben moet ik er echt aan denken want ik hoor het vaak simpelweg niet.
    Even aanleren om bij het mixen van je track links en rechts los van elkaar te luisteren. Om de beurt 1 van de 2 volledig dempen en het hele nummer luisteren.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Nu zang links en rechts :-)


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top