Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Versterker-emulaties

    Hi,
    Op m'n Zoom G5n heb ik (net als op alle andere multi fx) een aantal versterker-emulaties.
    Ik heb maar één versterker, dus ik kan niet proberen welke verschillen er zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat een emulatie op een Fender 15W hetzelfde klinkt als op een 50W buizenversterker.
    Is het mogelijk op basis hiervan een nieuwe versterker uit te zoeken of is het gewoon onzin?
    Grtz,
    Eric

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ben bang dat als je over een puike 50 watter gaat spelen, je de Zoom niet heel erg veel meer aanraakt. Maar wat is je doel? Is het puur en alleen voor thuis en ben je altijd tevreden geweest met je huidige versterker? Lekker zo laten zou ik zeggen. Er zijn wel middelen om een 50 watt versterker voor thuis te temmen, maar dan wordt het wel een fikse investering in één keer, naast een eventuele nieuwe versterker.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Je kan je aardig een beeld vormen van de globale karakteristieken van zo’n versterker maar het is nooit hetzelfde. Ligt er ook wat je gaat doen. Op standje grindcore gaat het meestal wel goed maar een lichte crunch is nogal eens een uitdaging voor een modeler.

  4. #4

    Standaard

    Je hebt gelijk Brum,
    Ik had vóór mijn huidige Fender 15W een Marshall buizen 50W. Ook daar had ik graag wat effecten bij gehad, maar in mindere mate. Maar mijn smaak en stijl zijn inmiddels veranderd, en als ik op die emulaties afga, ben ik meer iemand voor een Fender Bassman of Twin Reverb.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De klank eigenschappen zijn één ding, het volume / vermogen / headroom is iets heel anders, om over de speakers en cabinet nog maar te zwijgen. Het speelt allemaal mee. Daarnaast is het natuurlijk een kwestie van de toepassing: je kunt een versterker heel goed vinden klinken, maar past ie ook bij wat je wilt doen? (bezetting band, grootte van de zalen waar je speelt etc.). Voor oriëntatie is het wellicht OK, maar de proef op de som is gewoon een paar versterkers naast elkaar zetten in een oefenruimte met een kop koffie erbij en dan gewoon anderhalf uur (of zoiets) proberen. Daar kom je (met je Zoom) niet onderuit als je dat bedoelt.
    Laatst gewijzigd door NLF; 12 februari 2021 om 18:14

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top