Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Het schema van plant blend de humbuckers naar single coil setup. Zoals in het lees in de openingpost gaat het om het blenden van hals en brug element. Dan kan door middel van onderstaande schakeling van stewmac. Blend potmeter, volume pot en tone pot.
    Dat dacht ik eerst ook, maar als ik het nu nog eens lees, dan lees ik toch ook dat een humbucker wordt geblend naar een single coil, dus dat één van beide coils wordt weggedraaid.
    Dan vraag ik me nog af of die blendpot beide humbuckers naar single coils draait, of één, of wat... We gaan het zien. Zoals de planning er nu naar uitziet dinsdag. U hoort nog...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Beide pickups gaan tegelijk van humbucker naar single-coil, volgens musicradar.com:

    Along with master volume and tone, the third lower control, is called a 'roll control'. When turned fully clockwise it voices the pickups in standard humbucking mode and at the other extreme splits them simultaneously to voice the screw coils of both humbuckers.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #13

    Standaard

    Helemaal eens met @midwolda en MusicRadar.
    Ik ben geen bijzonder humbucker fan. Ik vind ze vaak ongearticuleerd, compressed etc. wilkinson heeft wat helderheid weten te bewaren en de gitaar als geheel is een fantastisch stukje werk. Zeker voor het bedrag dat ik destijds moest aftikken. Toen Gear4Music nog in een schuur zat.

    Geen bijzonder humbucker fan dus. Deze gitaar wordt alleen jaar of 12 gespeeld in single coil met een randje humbucker erop voor iets meer volheid. De potmeter die dedicated is voor het alleen-maar blenden draait de niet schroefdelen van de pups eruit en erin.moet wel haast een stereo exemplaar zijn, maar we gaan het zien.

    De pups die nu klaarliggen om erin te gaan zijn qua opzet ongeveer gelijk, maar dan in ceramic uitvoering.
    Hoorbaar helderder en meer aanslaggevoelig.
    Ik heb er gewoon zin in.
    Dank voor jullie tijd.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard

    Nou, het heeft even geduurd met alle winterse toestanden, maar jullie hadden helemaal gelijk. De tekening van Plant klopte precies, behalve dat de pickups die er in zaten om een of andere duistere reden geen groen draadje hadden, maar daar óók een zwarte...
    Dus iedereen dank voor het meedenken, en ik ben benieuwd of hij het in zijn natuurlijke habitat ook een beetje leuk blijft doen.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Thumbs up

    Belangrijkste is dat het aan de verwachtingen van Gus voldoet
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16

    Standaard

    Ietsje later, mijn post. Ik moest natuurlijk een nieuw liedje doen. Dat werden er twee.
    Afgezien van het gewicht is de gitaar foutloos. Alles functioneert na 12 jaar nog steeds kraakloos, alles blijft recht en resonant. Helemaal niet gek voor een gitaar uit die prijsklasse.
    De nieuwe pups van Warman zijn heerlijk. En de knop, waarmee je volcontinue van single naar humbucker kan is een vondst die de heer Wilkinson van de Washburn WI26 heeft ‘geleend’, maar die in de praktijk erg praktisch is.

    Ik dank woml nogmaals hartelijk voor zijn gastvrijheid en zijn hulp. Dat ik het zonder multimeter niet meer snapte snap ik ondertussen ook.

    Iedereen die heeft meegedacht, meegeleefd en mee getekend heel fijn. Reuze bedankt.
    Ik ben heel blij met het resultaat!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2004
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    487

    Standaard

    en washburn heeft het dan waarschijnlijk van de peavey t60 geleend, geen idee waar Peavey het vandaan haalde

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top