Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Ruis in voorversterker



    Ben een Davoli versterker aan het opknappen. De eindversterker werkt nu prima. Voorversterker ook.
    Maar vindt wel dat de voorversterker redelijk wat ruis heeft.
    Is nog wat te doen aan de hoeveelheid ruis ?
    De eerste volume knop voegt geen (hinderlijke hoeveelheid) ruis toe. De master volume juist wel.

    Wat heb ik geprobeerd? (doch alle bijna geen nut): De BC109 door moderne BC549 vervangen. De 10 Mega R vervangen door metaal film. De elco's vernieuwd.
    Denk dat het eigen is van dit ontwerp? Of zijn er nog optie's ?
    Ik weet als alle weerstanden zou vervangen door metaal film dat het mogelijk beter wordt. Maar mijn ervaringen is dat het geluid niet ten goede komt t.o.v. de originele koolfilm of koolcomposiet. Plus dat alle weerstanden vervangen extreem arbeidsintensief is.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ik zie zo op het oog behoorlijk wat gain in die versterkertrapjes i.c.m. een passieve tonestack.
    Ik denk niet dat je dit stiller gaat krijgen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Was ook mijn eerste indruk, eigenschap van de schakeling.
    Als experiment nog een paar koolweerstanden vervangen door een AB koolcomposiet.
    Heel subjectief n.l. want ik meet geen ruis, maar luister wat uit de speaker komt.
    In basis blijft de ruis, maar heb wel de indruk dat de nieuwe AB koolcomposiet wat schonere egalere ruis beeld geven (dus vooruitgang, doch heel erg klein)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top