Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard Iemand al ervaring met Spark amp?

    Ik zie héél veel reclame voorbijkomen over de Spark amp. De Reviews (al dan niet gesponsord) zijn praktisch allen unaniem positief.

    Ik ben zelf een thuis-priengelaar. Geen band, geen opnames, gewoon thuis wat oefenen. Ik overweeg dus om er eentje aan te schaffen, vooral omwille van deze voordelen:
    - veel verschillende ‘tonen’
    - spelen via hoofdtelefoon mogelijk (ideaal voor als twee kids slapen)
    - vrij goedkoop (in vergelijking met torpedo captor x die in ook overweeg om mijn Mark IV enigszins wat gezinsvriendelijk te maken)

    Ik heb alleen twijfels of het ding ook een klein beetje leuk klinkt? Ik heb geen fancy interface/laptop om alles door te sturen en geluid beter te maken. Ik heb een klein trauma overgehouden van mijn oude Line6 amp.

    Iemand met ervaring of die dit ding in huis heeft: jouw ervaring is welkom 😀

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Ik heb er nieuwsgierig geworden 10 dagen geleden een besteld. Op Het moment van bestellen werd de site ge-update, leveringstijd tot 60 dagen ;-(
    Op reddit is al een gebruikersgroep ontstaan.
    https://www.reddit.com/r/PositiveGridSpark/
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb er sinds december een en ben er heel tevreden over. Ik vind m beter dan de yamaha thr die ik ooit had. Maar wel nadat ik zelf presets heb gemaakt. Hij is wel wat bass heavy. Ik heb meestal de bas bijna dicht staan. De amps en effecten zijn meer dan voldoende maar verwacht niet dat elke amp die ooit gemaakt is erin zoals bij sommige modellers

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het aanpassen gaat via een smarphone of ipad app. Gaat heel gebruiksvriendelijk via bluetooth. Er zit een grote bibliotheek met geluiden achter die je kan opslaan en modificeren op 4 preset slots. De smart jam functie heb ik nog niet echt gebruikt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Op YouTube staan filmpjes om een idee te krijgen van de mogelijkheden
    https://youtu.be/eWQZJ7k49ok

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2009
    Locatie
    Bilzen
    Berichten
    170

    Standaard

    De filmpjes op youtube heb ik al een tijdje bekeken, maar het geluid bij die mensen wordt volgens mij heel vaak door een digitaal station gestuurd. Het klinkt dus vind ik, altijd heel gelikt en vetjes. Wellicht komt hetzelfde geluid niet uit de kleine ingebouwde speaker? Misschien is het geluid met hoofdtelefoon wel gewoon 'nice'.

    De mogelijkheden lijken met inderdaad ook eindeloos, met cabs, effectpedalen etc...die variatie spreekt me aan, maar kan soms ook gewoon overkill zijn omdat je het op den duur niet meer weet.

    60 dagen wachttijd is inderdaad erg lang. Ik begrijp dat je hem dus enkel online kan bestellen en niet bij de lokale handelaar of bij een grotere speler als thomann/bax ofzo?
    Mesa Boogie Mark IV (B) combo
    Gibson SG standaard
    Mex. Fender Strat

  7. #7

    Standaard

    Omdat de TS blijkbaar zo bekend is met de materie dat het geven van extra info niet meer nodig is doe ik het wel even hoor

    Dit ding dus blijkbaar:
    https://www.positivegrid.com/spark/?...YaArnYEALw_wcB
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.106

    Standaard

    De Spark is binnen. Sneller als voorspeld, na 21 dagen was hij binnen. Even snel geprobeerd is het geluid boven verwachting, ook op laag huiskamer volume. Hij kan hard genoeg om de buren gek te krijgen. De mogelijkheden zijn enorm qua amp moddeling en virtuele effect pedaaltjes die allemaal prima klinken. De bijbehorende app doet alles wat beloofd Ik ga er verder mee spelen maar vooralsnog ben ik enthousiast.

  9. #9

    Standaard

    Ik zag het topic wat laat maar ik heb er al eentje sinds december. Vooral besteld als huiskamer amp om samen met een ritme snel even te kunnen jammen. Mijn indruk is dat de Spark echt een prima versterker is en eigenlijk de meeste statements in conceptvorm waar maakt. Wel staan een aantal functies nog een beetje in de kinderschoenen dus verwacht geen wonderen.

    Het grote pluspunt is de klank. De speakerset als fullrange bluetooth speaker klinkt erg goed en werkt lekker samen met de Grid Bias gitaar modeling. Erg goed gedaan.Ook het stereo effect is goed gelukt. Ik vond persoonlijk de digitale hulp applicaties van matige kwaliteit en daar is dus nog wel wat werk aan de winkel. Maar als totaalplaatje is de prijs/kwaliteit prima.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 12 februari 2021 om 19:47

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Voor een apparaat van 250€ doet ie het beter dan de concurrentie van dezelfde prijs.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top