Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44

Discussie: This Is Eva La Voix

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Galm voegt zelden iets toe. Ik hou juist van straight vocals. Hooguit kun je over de hele opname een ambient galm leggen, waardoor het wat meer een live karakter krijgt.
    Yep, mee eens.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    We hebben vooral de natuurlijke galm van de ruimte gebruikt volgens mij. Ik weet eigenlijk niet of Redmer bij het mixen nog galm heeft toegevoegd. Veel zal het niet zijn.

    Wel weet ik dat hij tijdens de opnamen ook 2 overhead mics in de ruimte had staan, heel hoog, en dat hij die tracks in de mix heeft gebruikt om het ruimtelijk te maken.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Wel weet ik dat hij tijdens de opnamen ook 2 overhead mics in de ruimte had staan, heel hoog, en dat hij die tracks in de mix heeft gebruikt om het ruimtelijk te maken.
    Daar is niks op tegen, dat maakt het inderdaad ruimtelijk.
    Meer galm op de zang maskeert (vaak) onvermogen van de vocalist; is hier helemaal niet nodig.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #24

    Standaard

    Leuke plaat hoor! Ik hoor de blazers zich inhouden; is dat om niet te hard te spelen in de ruimte of is het een artistieke keuze?

    En die foto...
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Leuke plaat hoor! Ik hoor de blazers zich inhouden; is dat om niet te hard te spelen in de ruimte of is het een artistieke keuze?

    En die foto...
    Thanks man! Ik denk dat iedereen ingehouden speelde. Dat vind ik wel het nadeel van alles in één keer opnemen, zonder mogelijkheid tot correctie achteraf: je wil niet de hele take verprutsen door een foute noot(want je foute noot staat ook op de andere sporen door de overspraak) dus hou je je toch in.... (en er staan toch genoeg foute noten op de band als je maar lang genoeg luistert, haha)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Thanks man! Ik denk dat iedereen ingehouden speelde. Dat vind ik wel het nadeel van alles in één keer opnemen, zonder mogelijkheid tot correctie achteraf: je wil niet de hele take verprutsen door een foute noot(want je foute noot staat ook op de andere sporen door de overspraak) dus hou je je toch in.... (en er staan toch genoeg foute noten op de band als je maar lang genoeg luistert, haha)
    Het heeft natuurlijk wel z’n charme: meer spanning, spontaniteit enzo.
    Perfectie slaat de muziek wel ’n beetje dood; nou ja, vind ik dan....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard This Is Eva La Voix

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Het heeft natuurlijk wel z’n charme: meer spanning, spontaniteit enzo.
    Perfectie slaat de muziek wel ’n beetje dood; nou ja, vind ik dan....
    Is ook weer zo! Was ook erg tof om het zo ‘old school’ te doen! En het gaat wel snel, alle tracks in een weekend opgenomen, inclusief zang en 2e stemmen!

    *edit: oh wacht nee nou lieg ik, we hadden eerder natuurlijk al 3 singles opgenomen die nu ook op het album staan. De overige 7 tracks in een weekend!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Fijn plaatje hoor! Heb het gisteren op de achtergrond opgezet tijdens de lunch, en m'n vriendin vroeg redelijk snel wat ik had opgezet.

    En ze gebruikte niet de frase "welke rommel heb je nu weer gevonden".

    Dus dat is een goed teken.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasses Bekijk bericht
    Fijn plaatje hoor! Heb het gisteren op de achtergrond opgezet tijdens de lunch, en m'n vriendin vroeg redelijk snel wat ik had opgezet.

    En ze gebruikte niet de frase "welke rommel heb je nu weer gevonden".

    Dus dat is een goed teken.
    Hahaha cool!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Fijne zomeravond muziek voor een februari dinsdagmiddag. De zangeres mist swing, als ik naar ï dont want to fall in love luister, zit ik op mijn stoel zo van: ga nou, GA NOU!! Kan een keuze zijn, maar ik vind het jammer. Lekker organisch geluid.
    Mwa...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top