Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 44

Discussie: This Is Eva La Voix

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Dat ik wel graag naar jullie luister is natuurlijk geen geheim.
    De teaser doet het niet op mijn iPad (met fatsoenlijke koptelefoon, dat dan weer wel), maar begrijp ik nou dat dat niet van jullie is die teaser? Het kost op mijn leeftijd steeds wat extra om het bij te houden.

    Ik vindt t gwoon lekker. Dat je er verstand van moet hebben is natuurlijk een mythe. De kunst is zo weinig mogelijk verstand ervan te hebben en maximaal ervan te genieten. En lukt dat laatste niet, dan helpt verstand je niet verder. Mijn mening maar.

    Vanavond goed hoorbaar maar niet te hard op een paar lekkere speakers. Gaan de freule en ik er fijn naar luisteren.
    Het eerste liedje was alvast veelbelovend.
    Gefeliciteerd!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    Dank dank!

    Nou, de teaser heb ik wel zelf gemaakt maar ik heb een template gebruikt dat standaard in iMovie zit: dan hoef je alleen maar alle teksten, foto’s en filmpjes te vervangen met je eigen materiaal (best een hoop werk en gepriegel op een iPhone trouwens....). De template heeft een story-lijn die is afgestemd op de breaks en crescendo’s in de muziek die eronder zit (stukje jaren 60 filmmuziek door orkest lijkt het?). Had ons eigen nummer eronder gezet maar dan gaat het effect van de breaks en crescendo’s verloren... dus oorspronkelijke muziek eronder laten staan. Die is ook gimmick-y genoeg voor een grappig effect vind ik. En zoals gezegd: het is maar een geintje. Zou trouwens wel gewoon moeten werken op een ipad?!?!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb het album beluisterd via de YT link en chapeau. Echt heel mooi jazz album geworden. Eva zingt lekker, mooie heldere stem met een heel ieniemienie randje wat mooi matcht met deze muziek.
    Braaf of niet, erg mooi en jammer dat jullie niet kunnen optreden want deze muziek verdient een groter publiek.
    Had ik al wel gezegd dat Eva moet stoppen met roken? Anders zijn we haar te jong kwijt en dat zou doodzonde zijn 😬

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard This Is Eva La Voix

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Fijne muziek! Zangeres heeft beetje weinig volume (in de stem dan...) maar zingt erg lekker en ‘flexibel’ (hoor qua frasering af en toe Billie Holiday langskomen). Gitaarsolo’s gewoon erg lekker, geen notenpoep, ritmegitaar heerlijk swingend en stuwend, geeft de songs power.
    Drummer oke. Toeteraar kan ik niet goed plaatsen: vreemde improvisaties af en toe (of ze zijn zo geniaal dat ik ze niet begrijp).
    Ben met Erik eens dat het wat ‘braaf’ klinkt; aan de andere kant zou ik niet weten hoe dat anders had gekund. Mix is wel mooi transparant met veel diepte.
    Hij staat op mijn play-list. Chapeau!
    Merci, thanks! Vergelijking met Billie Holiday is een groot compliment denk ik!
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 30 januari 2021 om 11:56
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik heb het album beluisterd via de YT link en chapeau. Echt heel mooi jazz album geworden. Eva zingt lekker, mooie heldere stem met een heel ieniemienie randje wat mooi matcht met deze muziek.
    Braaf of niet, erg mooi en jammer dat jullie niet kunnen optreden want deze muziek verdient een groter publiek.
    Had ik al wel gezegd dat Eva moet stoppen met roken? Anders zijn we haar te jong kwijt en dat zou doodzonde zijn 😬
    Dank Arjan!

    Je gebeden zijn verhoord: Eva is afgelopen December helemaal gestopt met roken!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #15

    Standaard

    Jazzy is nu nie mijn stijl..maar ik vind het👌👌👌👌

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Jazzy is nu nie mijn stijl..maar ik vind het👌👌👌👌
    Thanks man!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Dank Arjan!

    Je gebeden zijn verhoord: Eva is afgelopen December helemaal gestopt met roken!
    Grappig, heeft ze toch naar mij geluisterd 😉
    Hopelijk mogen jullie weer gauw optreden want jullie muziek verdient het gehoord te worden👌

  8. #18

    Standaard

    Vraag mij af; zou een galmpje haar stem geen deugd doen? Dat het net wat dieper klinkt?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Vraag mij af; zou een galmpje haar stem geen deugd doen? Dat het net wat dieper klinkt?
    Ja nog meer galm? We hebben Eva nogal af moeten remmen in haar galm gebruik, vooral ook live, ze is een groot fan van galm, hoe meer hoe beter. Maar het kan snel erg karaoke-rig klinken daardoor vind ik zelf ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Galm voegt zelden iets toe. Ik hou juist van straight vocals. Hooguit kun je over de hele opname een ambient galm leggen, waardoor het wat meer een live karakter krijgt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top