Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard 6505+ vs Mesa Roadster comparison

    Ik heb deze versterkers vergeleken, maar aangezien de Mesa Roadster 4 kanalen heeft, heb ik twee vergelijkingsvideo's gemaakt.
    De eerste video is kanaal 1 + 3 in vergelijking met de 6505+,
    de tweede gebruikt kanaal 2 + 4.

    Cleans zijn heel anders, Mesa is behoorlijk warm en donker, terwijl de 6505+ net (te) helder en schel is.

    Natuurlijk waar dit echt om draait is de distortion.
    Wat vind je van de distortion van deze versterkers ten opzichte van elkaar?




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Nou doe mij die pievie maar. Het is net of er een deken over mijn hoofd ligt als ik die mesa hoor. Dat iets te schel kan je er met je toonknop wel uitdraaien.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Die Mesa klinkt echt ruk, zeker in dat eerste filmpje. Doffe ellende. Kan me niet voorstellen dat in die Mesa geen betere sound in te draaien is.

    Edit:
    Ik zie die presence op de 6505 ook rond 8 staan. Op de Mesa lager. Klinkt die 6505 niet beter (minder schel) met de presence lager, en de Mesa beter met de presence hoger.
    Laatst gewijzigd door AoDf; 29 januari 2021 om 15:20

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Die Mesa klinkt echt ruk, zeker in dat eerste filmpje. Doffe ellende. Kan me niet voorstellen dat in die Mesa geen betere sound in te draaien is.
    De Mesa Roadster is al zeker 10 jaar mijn favoriete versterker, en ook mijn meestgebruikte versterker, dus ik denk dat ik wel met zekerheid kan zeggen dat de cleane sound zo helemaal niet hoeft te zijn.
    De rest heb ik niet eens meer geluisterd, want heeft niet zo veel zin.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Snap het ook niet helemaal, wat ik van tecksmusic gehoord heb is er absoluut niks mis met zijn skills. Het is me een raadsel waarom je zo'n dof geluid op de mesa en zo'n schel geluid op de 6505 zou indraaien en daar dan een vergelijkings filmpje van zou maken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Of is die mesa stuk? Niet normaal zo dof als die klinkt. Degene die waar ik ooit over speelde waren idd wel wat warmer dan gemiddeld maar zeker niet zo.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Die Mesa klinkt echt ruk, zeker in dat eerste filmpje. Doffe ellende. Kan me niet voorstellen dat in die Mesa geen betere sound in te draaien is.

    Edit:
    Ik zie die presence op de 6505 ook rond 8 staan. Op de Mesa lager. Klinkt die 6505 niet beter (minder schel) met de presence lager, en de Mesa beter met de presence hoger.
    Je zou bijna denken dat dit gedaan is om beide versterkers zich meer van elkaar te laten onderscheiden. Ik vind die Peavey in de mix een stuk beter uit de verf komen dan die Modder Boogie.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Hoe is het eigenlijk opgenomen? Met een microfoon voor dezelde cab? Of direct de conputer in? En dan met dezelfde IR profielen?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Hoe is het eigenlijk opgenomen? Met een microfoon voor dezelde cab? Of direct de conputer in? En dan met dezelfde IR profielen?
    Pzies, en het is ook niet zo dat - om het even - welke gelijksoortige stand van een (volume-/tone-) knop dan (bijvoorbeeld beide op 2, 9 of 11) op beide versterkers in beginsel als reëel vergelijkingsmateriaal kan worden beschouwd.
    Het zijn twee volstrekt verschillende versterkers: je houdt ervan, of niet.....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Pzies, en het is ook niet zo dat - om het even - welke gelijksoortige stand van een (volume-/tone-) knop dan (bijvoorbeeld beide op 2, 9 of 11) op beide versterkers in beginsel als reëel vergelijkingsmateriaal kan worden beschouwd.
    Het zijn twee volstrekt verschillende versterkers: je houdt ervan, of niet.....
    Waarom niet? Vergelijken kan altijd natuurlijk. Daaruit blijkt dat de één bijzonder dof klinkt en de ander vrij scherp.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top