Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    Dank. Leuk om alle reacties te lezen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    100% niet Amerikaans, dus geen Harmony of Silvertone. 100% Teisco, Kawai, of hoe heten al die merken daar vandaan.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Dit is een Sakai made, je kan ze vinden onder Vargas of Cameo en waarschijnlijk nog wel een aantal namen.
    Gus h
    eeft het helemaal niet zo verkeerd met zijn Harmony omdat je deze pickups ook in 70's Harmony's kan vinden (en Sears ook gitaren uit Japan importeerde en daar Harmony en Silvertone op zette)

    Er zijn 10 miljoen van dit soort Japanse 60's/70's gitaartjes.


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik had ooit precies dat model. ook zonder enige naam erop. Maar dan was ie zwart. Heeft eigenlijk niemand wat aan, maar toch.

  5. #15

    Standaard

    Ik heb er inderdaad niks aan maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dit is een Sakai made, je kan ze vinden onder Vargas of Cameo en waarschijnlijk nog wel een aantal namen.
    Gus h
    eeft het helemaal niet zo verkeerd met zijn Harmony omdat je deze pickups ook in 70's Harmony's kan vinden (en Sears ook gitaren uit Japan importeerde en daar Harmony en Silvertone op zette)

    Er zijn 10 miljoen van dit soort Japanse 60's/70's gitaartjes.


    Ja da's 'm wel.... good catch!

    Werkelijk geen idee hoe zoiets speelt of klinkt. Wel eens de Teisco Del Rey van een Amerikaanse vriend aangeraakt, maar toen kon ik nog minder spelen dan nu. M'n broer heeft die destijds incl. een Novanex combo gekocht en ook een tijdje gebruikt.

  7. #17

    Standaard

    Volgens mij gebruikte kurt cobain teisco's ,voordat hij zich mex strats kon veroorloven om te slopen

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Volgens mij gebruikte kurt cobain teisco's ,voordat hij zich mex strats kon veroorloven om te slopen
    Je moet jezelf toch eerst een beetje profileren met goedkope shit voordat je de tent afbreekt....... hij had wel vaker de prioriteiten omgekeerd.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Toch klinkt die gitaar (net als haar stem met een hoop galm er over) helemaal niet verkeerd.

    Laatst gewijzigd door Plant; 21 februari 2021 om 01:52
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht

    Werkelijk geen idee hoe zoiets speelt of klinkt. Wel eens de Teisco Del Rey van een Amerikaanse vriend aangeraakt, maar toen kon ik nog minder spelen dan nu.
    Mijn ervaring is dat ze bijna allemaal in meer of mindere mate dat ploink ploink van een Fender Mustang/Jaguar hebben als er een trem aan vast zit. Single coils, dunne bodies, schroefnek en wimpy trems, you do the math.
    Het meerendeel zijn ook budget planken natuurlijk en bovendien mikte men ook wel op iets twangy surfy.
    Als het wat duurder mocht hoorde je dat gelijk.
    Glen Campbell had een paar Fenders thuis liggen maar nam vooral zijn Teisco T60 mee voor zijn wrecking crew werk. Die had een doorlopende nek, net zoals de Firebird, en een brug als een Fender tele en van papier alleen al weet je, dat kan niet fout gaan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top