Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard Welke gitaar speelt Eefje de Visser hier

    Aan de experts (en/of mensen met scherpere blik): ik zat gisteren naar het online concert van Eefje de Visser te kijken en heb mij de hele tijd afgevraagd wat voor gitaar zij nu stond te spelen. Het was dezelfde als zij bij onderstaande aankondiging vast heeft. Iemand van jullie een idee?

    https://stubru.be/de-afrekening/eefj...indeafrekening

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Eerste ingeving is een Eko uit het jaar kruik.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ja zoiets, Eko, Klira of Egmond lijkt mij. Jaren 60 spul.
    Misschien Eefje een mailtje sturen? Volgens mij heeft ze hier ook weleens rondgehangen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moskie Bekijk bericht
    Aan de experts (en/of mensen met scherpere blik): ik zat gisteren naar het online concert van Eefje de Visser te kijken en heb mij de hele tijd afgevraagd wat voor gitaar zij nu stond te spelen. Het was dezelfde als zij bij onderstaande aankondiging vast heeft. Iemand van jullie een idee?

    https://stubru.be/de-afrekening/eefj...indeafrekening
    Dat is geen gitaar dat is een drol

  5. #5

    Standaard

    Ieder recht op zijn eigen mening?
    Ik vermoed dat het een Harmony is met een gold foil pup. Sinds Ry Cooder met gold foils heeft gespeeld zijn ze weer in beeld.
    Ik ben nog niet geslaagd in de aanschaf van drie van die dingen. Ik wacht eerst maar eens tot het meer geaccepteerd is geworden. Hoef ik ook geen €400 uit te geven.
    Ze geven hun speciale klank doordat het geen metalen magneten zijn die worden gebruikt, maar magneet deeltjes in rubber. Zoals plak magneetjes voor op de koelkast.

    Eefje is best een fijn artiest.
    Loopt iets voor op GN, maar ja.... achteraf lopen wij wel vaker voor.
    Smiley.

    Lang antwoord op een korte vraag. Mijn 2 cents dus Harmony of Teisco, maar ik denk Harmony.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Lang antwoord op een korte vraag. Mijn 2 cents dus Harmony of Teisco, maar ik denk Harmony.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik ga voor de Teisco optie maar uit ervaringen met dat soort snaarhout vrees ik ook voor de eerder gegeven aanduiding van "brol".
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Nog eenmaal voor Teisco hier.
    Lijkt me type eiersnijder, maar laatste dat ik van Eef zag hing nu niet echt aan elkaar van de gitaarpartijen, dus wat maakt het uit ?

  8. #8

    Standaard

    Geen '60s Silvertone Model Nº (even opzoeken)?
    De shape doet me aan een Silvertone denken, alhoewel het allemaal één pot nat was.

    EDIT: nevermind. Ik heb hem gevonden. Het is idd een Teisco / Kawai:
    https://www.ebay.com/itm/60s-70s-Ran...-/274125167061
    Laatst gewijzigd door Chew; 28 januari 2021 om 18:37

  9. #9

    Standaard

    iets uit de kawai stal, sowieso japans, 60er jaren, mogelijk begin 70er jaren, kan onder een veelvoud van namen op de markt zijn gebracht destijds het is geen teisco handelaars willen dat vaak zeggen want dat drijft de prijs op, helaas ben ik na een harde schijf crash nogal wat van mijn archief kwijt, backup niet bijgehouden maar het is niet anders, ik heb er ooit één gehad en weer doorverkocht alleen die had een goldfoil pickup.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Op zolder ligt nog een doos met een opknappertje, voor als ik me ooit ga vervelen.
    Heb altijd gedacht dat het een Kawai was, en hij lijkt hier zeker wel wat op.

    Blijkbaar heeft Eefje er ook mee opgetreden, dus er zal best wel geluid uit het brol komen:



    Mooie dame wel.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 28 januari 2021 om 21:53
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top