Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Jamkazam?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    vraagje Jamkazam?

    Heeft van jullie al iemand Jamkazam geprobeerd?

    On line, real time samenspelen.

    Ik heb het bijna voor elkaar.
    Maar vanwege te veel latency ontspoort het zodra we boven de 100-110 bpm komen.

    Bij klassiek opgebouwde popmuziek, met een drummer als centrale 'timing generator' en de rest in een vaste rol, zal het nog wel loslopen.
    Maar bij Bluegrass en verwanten, waar de begeleiding door de hele band roteert is het lastig.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wel van gehoord maar nooit geprobeerd. Ik denk dat het niet zo gemakkelijk is om aan de praat te krijgen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Yep, geprobeerd en het werkt goed met een goede audio-interface.
    Met m’n goedkope Behringer werkte het instabiel (driver?); met de Focusrite van m’n bandmaatje werkt het prima.

    Even instellen, maar veel gaat automatisch. Latency was bij mij geen probleem, maar ik ben dan ook een “losjes spelende” gitarist ��
    Wel ff wennen als je er oor kiest om met wildvreemden te jammen ��
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Geprobeerd, en gewoon kut.
    Met tweeën ging nog wel, met meerderen is het gewoon onhandig. Niet alleen de latency van het eigen systeem maar ook nog de (variabele) lags van de internetverbindingen van de verschillende personen.
    Dat valt ook met een "standaard" bandopbouw vies tegen als je het een beetje strak wilt houden, in mijn ervaring.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Geprobeerd, en gewoon kut.
    Met tweeën ging nog wel, met meerderen is het gewoon onhandig. Niet alleen de latency van het eigen systeem maar ook nog de (variabele) lags van de internetverbindingen van de verschillende personen.
    Dat valt ook met een "standaard" bandopbouw vies tegen als je het een beetje strak wilt houden, in mijn ervaring.
    Tegen welke latency liep je zoal aan? Wat had jij er voor AD convertor tussen zitten?
    OM een goed resultaat te krijgen moest ik wel een LAN verbinding hebben, de VPN er tussenuit, een Behringer UMC202 en alles optimaal ingesteld, dan was het goed te doen.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb een focusrite scarlett 2i2.

    Twee van mijn bandmaatjes hebben een mac (1 een imac, ander een macbook pro), en een ander bandmaatje een windows pc met een steinberg ur22c, allen bedraad.
    Niet te doen.

    De twee met de macs hebben er nog langer mee lopen stoeien -zelf ben ik er altijd vrij snel klaar mee als computerdingen niet doen wat ik wil- maar die hebben project jamkazam ook niet naar tevredenheid afgesloten.

    Of het dan aan de internetverbinding / performance ligt of aan de eigen hardware durf ik niet te zeggen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Gisteren ook weer lekker gespeeld.
    Er gaat niets boven live, maar dit is wel een uitkomst!
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Weer een maand verder en de routine begint er aardig in te komen.

    Gitaar, contrabas, mandoline, banjo/dobro en 3 stemmen, klinkt als een klokje....
    De gebruikte microfoons zullen ongetwijfeld meehelpen: 2 x 2 x Audix SC-25A

    Van enige latency is bij het spelen niets meer te merken en we (4 persoons band, opgedeeld in twee groepjes van 2) zitten toch zo'n 175 km uit elkaar.

    Alleen live repeteren is nog beter, maar dit is inmiddels een zeer goede tweede.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Een paar keer met Jamulus wat ongeveer 't zelfde is, vanuit een facebook groep. Leuk tijdverdrijf, maar de latency is kut.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Geprobeerd, en gewoon kut.
    Met tweeën ging nog wel, met meerderen is het gewoon onhandig. Niet alleen de latency van het eigen systeem maar ook nog de (variabele) lags van de internetverbindingen van de verschillende personen.
    Dat valt ook met een "standaard" bandopbouw vies tegen als je het een beetje strak wilt houden, in mijn ervaring.
    Ik snap de frustratie maar het werkt toch wel degelijk. Ik ben intussen al een jaar op Jamkazam bezig en haal er enorm veel plezier uit.
    Het gaat zeker niet altijd goed maar als je een beetje de instellingen en vooral ook de hardware op orde hebt is het heel goed te doen. Zelfs met grote groepen mensen.
    Ik heb mics, e-drums en gitaren aangesloten en gebruik alles zonder veel problemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top