Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.265

    Standaard

    Ik heb sinds kort een Epiphone LP Prophecy Custom Plus, geen goedkoop gitaartje maar wel 1 waarvan ik durf te zeggen dat 'ie beter is dan een Gibson






  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Dank.
    Ben er zelf ook erg blij mee, het is nog even wennen nadat ik nu al weer jaren op een strat speel. Wat ik nu zeg is niet bedoelt om te provoceren maar met al de goede specs en (bijna) foutloze afwerking ( natuurlijk waren de stroeve frets een minpunt maar dat was redelijk eenvoudig te verhelpen) zou ik niet weten waarom ik 3 keer zoveel uit zou geven aan een Gibson.
    De elementen bevallen me prima maar als ik die ooit nog zou upgraden met Gibson elementen dan nog is alles samen maar een fractie van de prijs van een Gibson.
    Ik zeg niet dat hij net zo goed is als een Gibson maar met grover stemmechanieken CTS elektronica de goede houtsoorten en keurige afwerking weet ik op de elementen na, niet goed wat nog het verschil is met een Gibson.

    Edit. zie nu dat in de specslijst die ik overgenomen heb van een site de elementen niet kloppen het moeten Alnico Classic PRO™ humbuckers zijn.
    Er is zeker nog wel verschil met een Gibson. Een echte Gibson heeft nitro lak en Kluson mechanieken wat duurder is dan jou stemmechanieken.
    Daarnaast vermoed ik, weet het niet zeker, dat CTS elektronica maakt in verschillende prijsklassen, dus in jou epi zal niet dezelfde CTS electronica zitten.
    Vergeet verder ook niet dat Gibsons rosewood als toets gebruiken ipv laurier, wat die epi heeft.
    Verder zal er verschil in fret afwerking en kwaliteit van fret draad zijn.
    De rest van het prijsverschil is natuurlijk de naam, marketing etc.... Daarvoor willen veel mensen nog steeds meer voor betalen.
    Neemt niet weg dat ik jou Epi echt te gek vind. Ook die nieuwe les Paul custom van Epiphone zou ik blind kopen. Val je je volgens mij echt geen buil aan.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Wel een heel ander beestje met de EMG's en die top. Is die vlek een reflectie of slijtage? als het slijtage is dan zit het wel op een gekke plek.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Er is zeker nog wel verschil met een Gibson. Een echte Gibson heeft nitro lak en Kluson mechanieken wat duurder is dan jou stemmechanieken.
    Daarnaast vermoed ik, weet het niet zeker, dat CTS elektronica maakt in verschillende prijsklassen, dus in jou epi zal niet dezelfde CTS electronica zitten.
    Vergeet verder ook niet dat Gibsons rosewood als toets gebruiken ipv laurier, wat die epi heeft.
    Verder zal er verschil in fret afwerking en kwaliteit van fret draad zijn.
    De rest van het prijsverschil is natuurlijk de naam, marketing etc.... Daarvoor willen veel mensen nog steeds meer voor betalen.
    Neemt niet weg dat ik jou Epi echt te gek vind. Ook die nieuwe les Paul custom van Epiphone zou ik blind kopen. Val je je volgens mij echt geen buil aan.
    Gibson gebruikt op de Les Paul Classic volgens mij ook Grover (op mijn Gibson ES zitten ook Grovers). Natuurlijk zijn er zaken anders op een Gibson maar dat wil niet zeggen dat het ook beter is. Ik zal het anders formuleren. De Epi is misschien niet hetzelfde als een Gibson maar ook niet meer het zwakke broertje van een Gibson

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb Gibsons met Grovers en Kluson (gehad). Geloof niet dat 1 van de 2 door Gibson als beter wordt gezien.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Er is zeker nog wel verschil met een Gibson. Een echte Gibson heeft nitro lak en Kluson mechanieken wat duurder is dan jou stemmechanieken.
    Kluson zit ook niet per se aan de bovenkant van het prijsspectrum, toch?

    Er zijn gibson CS gitaren (geweest?) met Grovers. Ik heb een gibson sg gehad met grovers, helemaal niks mis mee.


    Die nitro lak zou me ook gestolen kunnen worden, ik heb daar echt helemaal niks mee, en ik begrijp ook nog steeds niet waarom dat als de heilige graal gezien wordt, en al helemaal niet waarom dat een gitaar duurder maakt (maar van lakken heb ik ook geen kaas gegeten).
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 31 januari 2021 om 13:30

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Er zijn zelfs mensen die de originele Klusons direct na aankoop vervangen voor Grovers.

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Kluson zit ook niet per se aan de bovenkant van het prijsspectrum, toch?

    Er zijn gibson CS gitaren (geweest?) met Grovers. Ik heb een gibson sg gehad met grovers, helemaal niks mis mee.


    Die nitro lak zou me ook gestolen kunnen worden, ik heb daar echt helemaal niks mee, en ik begrijp ook nog steeds niet waarom dat als de heilige graal gezien wordt, en al helemaal niet waarom dat een gitaar duurder maakt (maar van lakken heb ik ook geen kaas gegeten).
    Nah, Klusons uit de 50ties of 60ties daar betalen de vintage fanaten een vermogen voor, maar dat bedoelde je denk ik niet 😉
    Ik vind ze ook zeker niet beter dan Grovers. Sterker nog, ik vind ze ook veel degelijker maar de echte klassieke look op een les Paul krijg je met Klusons. De 58,59 burst waren allemaal origineel uitgerust met Klusons lijkt me.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Ik ben juist voor de classic gegaan die anders dan de naam doet denken juist niet klassiek is. Ik kon ook voor de standaard gaan maar die zijn dus ook ouderwets zwaar, deze heeft de 9 holes weight relief de split coils de uit fase opties en de wat plattere hals. Ik moet zeggen dat ik Klusons eigenlijk nooit echt mooi heb gevonden en ze zien er in mijn ogen zelfs een beetje goedkoop en kwetsbaar uit.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 31 januari 2021 om 15:16

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top