Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Daar heb ik op zich ook wel aan zitten denken, maar de reden dat ik vraag of 10mm gewoon past cq standaard is, is omdat ik ook de optie had om voor wat extra doekoes Gotoh mini tuners kon laten meeleveren. En die zijn naar mijn weten de gewone standaard moderne maat, dus 10mm. Dan zou je haast zeggen, dat past gewoon. Het liefst heb ik gewoon iets passende en als het niet anders is, dan bijv. wat tape of iets dergelijks. Vandaar de vraag.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    He kan ook die 10.5 nemen en met een ronde vijl de gaten iets ruimer maken 0,2 mm is bijna niets.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Klemmen die mechanieken zich niet zelf vast trouwens?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Voor zover ik me ingelezen heb, schijnt het wel een probleem te zijn als de gaten te ruim zijn. Ik gok het er daarom ook maar niet op en wil de boel wel gewoon netjes passend.

    Met een vijl een klein beetje ruimer maken is op zich ook wel een oplossing. Zelfs met mijn beperkte ervaring/vaardigheid op dit vlak moet dat lukken. Maar passen 10mm busjes sowieso prima, dan hoef ik ook niet te vijlen. Da's zo'n dillemaatje.

    edit: Ik zie bij Gotoh overal 10mm staan. Kan me haast niet voorstellen dat dan de busjes van 10mm te smal zouden zijn bij deze hals, als ze zelf Gotoh mini tuners als optie mee kunnen leveren bij BYO?
    Laatst gewijzigd door Brum; 30 januari 2021 om 14:03

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Is 10,3 een officiële maat eigenlijk of gewoon iets te ruim geboord? Hout werkt natuurlijk ook. Die 0,3 mm is zo weinig...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Is 10,3 een officiële maat eigenlijk of gewoon iets te ruim geboord? Hout werkt natuurlijk ook. Die 0,3 mm is zo weinig...
    Het hout fungeert hierbij ook een beetje als een soort passing; in zo’n geval is 0,3 mm wel veel. Besides, je boort niet zomaar te ruim.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Is 10,3 een officiële maat eigenlijk of gewoon iets te ruim geboord? Hout werkt natuurlijk ook. Die 0,3 mm is zo weinig...
    Ik heb de gitaar nog niet binnen. Maar ik wil wel al het e.e.a. bestellen. Daarom vraag ik me hetzelfde af, of dat een officiële maat is. Ook door die extra optie bij het bestellen van die Gotoh tuners, die overal gewoon 10mm zijn (Thomann, etc.). Dat is ook de huidige moderne maat naar mijn weten. Daarom ben ik ook wat verbaast over die 10,3mm.
    Laatst gewijzigd door Brum; 30 januari 2021 om 15:55

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Wünderbar! Zo ga ik het de volgende keer ook doen.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Is 10,3 een officiële maat eigenlijk of gewoon iets te ruim geboord? Hout werkt natuurlijk ook. Die 0,3 mm is zo weinig...
    13/32 inch is precies omgerekend 10,3 mm voor het gemak wordt 13/32 inch (US industrie standaard) meestal 10 mm genoemd.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Super bedankt voor het antwoord! Ik had 'm geloof ik wel al gelezen, maar niet meer naar omgekeken om de één of andere reden. Wel zo netjes om even wat van me te laten horen, dus bij deze. Ik begrijp dus dat ik er van uit mag gaan dat ik me op 10mm kan richten. Da's een antwoord waar ik wat mee kan.

    Ik heb inmiddels wel besloten om toch maar netjes af te wachten voor wat ik binnen krijg aan gitaar kit. Niet alleen om de stemmechanieken, maar ook om de brug (maat studs e.d.). Geeft me wel de tijd om rustig wat rond te neuzen. Ik ga ook eerst even de meegeleverde brug proberen. Ik twijfel aan de kwaliteit, maar je weet nooit. Ik wil uiteindelijk ook een nickel versie en naar mijn weten is de meegeleverde brug in chroom uitvoering. Ook hierin is de keuze niet zo reuze als het lijkt. Wel als ik een intoneerbare wraparound brug wil, maar waraparounds met vaste intonatie, daar zijn niet zoveel linkshandige versies van helaas. Ik heb er aan zitten denken om ABM 's te mailen of ze een linkshandige versie van één van hun bruggen kunnen leveren, omdat die bruggen wel heel erg veel lijken op de Nik Huber bruggen (die me veel te duur zijn en ook niet linkshandig). Ze lijken ook heel erg op de Amerikaanse PRS bruggen, waar het toeval wil dat Nik Huber bij PRS in de leer is geweest. Zou het? En dat ABM ook nog 's Duits is. Zou me niet heel erg verbazen dat zowel Nik Huber als PRS hun wraparounds laten produceren door ABM.

    Kleur van de gitaar ben ik inmiddels wel al aan uit, dat wordt het bruine stain dat ik nog van Crimson Guitars heb liggen. Het idee is dan om alleen de top te stainen + olie en de rest alleen in de olie te doen, wat ik ook nog heb liggen, ook van Crimson Guitars. Bruine Krautsters zijn er niet naar mijn weten, dus toch een beetje van mezelf. De rest wordt schaamteloos gejat naar idee van een Krautster I.

    Element wordt waarschijnlijk een BKP Crawler, die ik ook nog heb liggen. Mocht die me niet bevallen, dan ga ik waarschijnlijk voor een BKP Abraxas. Die heb ik in een Warmoth/Rikkers tele zitten en klinkt onwaarschijnlijk goed. Maar eerst de Crawler maar 's proberen, voor ik dingen ga aanschaffen. Een Crawler kan ook ongelooflijk goed klinken, maar is ook wat kritisch, door het mid wat best wel aanwezig is. Is feitelijk een opgevoerde PAF met meer mids. Nou hou ik wel van een goeie dosis mids op zich.

    Ik zou ook verdomd graag al wat fotootjes laten zien, maar de kit, waar volgens de site zo'n vier weken overheen zou gaan voor dat ze leveren, is nog steeds niet klaar, noch onderweg. Ik hoop dan maar dat dat is omdat ik voor een één-delige Spanish cedar body ben gegaan, i.p.v. drie delen (wat ze leveren als één-delig op dat moment niet leverbaar is). Het custom kitje is eind januari besteld en we gaan richting april...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top