Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Boss SY-1

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Boss SY-1

    Wie heeft hem al? Wie wil er wel eentje, zo'n synthesizer pedaal?

    Hij schijnt erg goed te zijn. Maar ik ben bang dat ik toch niet veel verder kom dan wat geklooi met geluidjes.
    Anyway, hoe staan jullie tegenover zo synth pedaal (200 ballen)?

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Wat geluiden betreft zal het wel goed zitten, maar wat ik niet begrijp is dat ze hem in een stompbox-uitvoering in de markt zetten.
    Lijkt me niet handig op het podium - thuis ook niet trouwens: voor elk ander geluid moet je bukken en in het half-donker klooien (ik lees tenminste nergens dat je tussen de patches kunt switchen). Ik zou voor een rack-versie zijn gegaan, met duidelijke/verlichte knoppen en - wellicht voor een paar centen meer - programmeermogelijkheden.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Heel erg 2021.
    Bruikbaar in een samenstelling die eigenlijk geen of nauwelijks een gitarist nodig heeft.
    Kan je toch nog een gitarist meenemen.
    Ook bruikbaar voor liedjes schrijven zoals ik ze voorbij hoor komen bij een nieuwe generatie elektro beïnvloede singer songwriters.
    Beetje back to the 80's, single note riedeltjes goed opgepompt op een elektrobeat.
    In bandverband zou ik er best iets mee kunnen, juist door het minimaal te houden, vermoed ik.
    Thuis zou ik er niet verder mee komen dan wat met geluidjes freaken inderdaad.
    Sowieso, niet voor mij.
    Maar ik vind 'm wel geinig.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Het is ongetwijfeld het pedaaltje waar ik de minste behoefte aan heb, maar waar ik waarschijnlijk het langste mee zou gaan zitten pielen.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #5

    Standaard

    Daarom is het wel leuk dat ie ook in de GT-10 zit, tussen de nummers door zet ik m wel eens aan, staat de toetsenist ineens verschrikt naar zijn keyboard te kijken, WTF?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Humor.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Daarom is het wel leuk dat ie ook in de GT-10 zit, tussen de nummers door zet ik m wel eens aan, staat de toetsenist ineens verschrikt naar zijn keyboard te kijken, WTF?
    Ik prikte soms m'n MIDI footcontroller in het keyboard van de toetsenist. Telkens als hij z'n eerste stringsakkoord aansloeg sprong hij weer naar standje piano....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8

    Standaard

    Weet iemand of de tracking beter is dan bij die EHX-serie?
    Qua klanken vind ik nl de Mel-9 (als oude progrocker) heel interessant. De SY van Boss lijkt wat beperkter in klanken als cello, fluit, koren, orkest. Maar de tracking vond ik dan toch nog wel lastig bij die Mel-9.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top