Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb meerdere mogelijkheden:

    Via een Apogee Jam naar een Macbook Pro met Logic

    Op PC heb ik het iets ingewikkelder, De high-Z output van mijn Palmer Eins amp naar een Mooer Radar + Engl Reverb pedaal, naar een Mackie 402 mixer voor de Onyx mic pre-amp , naar mijn M-audio Delta 44 interface, en dan een DAW, ik heb Ableton Light en Studio One light versie.

    En ik heb een Zoom R8 recorder, dat is allemaal veel eenvoudiger, inpluggen en spelen. Kan ook als interface gebruikt worden. Ik heb ook nog een Yamaha THR5 die als interface gebruikt zou kunnen worden, op PC is dan het nadeel dat je maar 1 interface kan kiezen voor input en output, en dan wordt de THR5 ook het speakersysteem. Dat werk bij Apple OSX toch handiger, kan je meerdere interfaces koppelen.

    Ook nog in de kast een Roland recorder, VS nog wat, maar die is zo ingewikkeld, voordat alles werkt is mijn inspiratie al lang verdwenen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Neem je je drumstel ook op? De geluiden ook of alleen de MIDI-input?
    Zo te zien werk je met Audacity; die heeft natuurlijk geen MIDI-recording.
    Drumstel heb ik via midi met de geluidskaart gekoppeld, de MIDI input dus en die neem ik dan op in Ableton mbv VST addictive drums of MT Power Drum Kit. Het schermpje is Sony SoundForge die ik vaak gebruik als WAV editor in Ableton.

  3. #13
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard



    Mijn "gitaarhoekje". Ik gebruik een headrush en die is direct aangesloten op de digitale mixer (x air 1 maar het liefst speel ik direct op de buizenversterker. Het pedalboard is dan alleen als effectendoos in gebruik, zo gebruik ik hem in de oefenruimte ook. Harrie heeft de modeling kerk verlaten. Heb een rode microfoon en een shure sm57 ervoor maar ik wissel ook af. De versterker heeft een powersoak. Mijn 4x12 staat in de oefenruimte maar deze speaker neem ik soms ook mee, hij is iets vriendelijker in het laag. Dat wil zeggen, de echte oempf zit in de 4x12 maar in deze niet. Opname software al vele jaren Reaper met licentie. Mijn NS10 speakers heb ik verkocht.
    Vriendelijke groet,

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Nou zeg maar gerust: hoek.

    Maar tof dat je speciaal voor ons Gitaarnet hebt open staan.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Heb nog steeds een gebruiksklare Akai MG614 6 kanaals mixer 4 sporen cassettedeck van 30 jaar oud, en een Roland VS1880 staan, die ik om ook elders genoemde reden niet meer gebruik.
    Ben - na ongeveer zeven jaar droogstand - sinds ongeveer een maand weer aan het muziek maken: nu op de Mac in Garageband en probeer op de HP Fruityloops onder de knie te krijgen. Gebruik de Focusrite Scarlet 6i6 en - al naar gelang het moment van de dag - Senheisser HD 280 Pro hoofdtelefoon of actieve Gelelec monitoren.
    De Akai en de Roland zijn overigens tegen een redelijk bod te bekomen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16

    Standaard

    Sinds ik ben gaan drummen op een echte kit(en niet meer electronisch dus) werd mijn zolderkamer toch te klein, om over geluidsoverlast niet te spreken.
    Ik heb het geluk dat ik een leegstaand kantoor van de buurman(tuinder) mag gebruiken.
    Aldaar heb ik de uitgemicte (hoe schrijf je dat?) drumkit en wat gitaarversterkers staan en neem die op met een buizen microfoon naar een Yamaha hard disk recorder, die via adat naar een laptop met Cubase gaat. daar neem ik de SD kaart van mee naar huis en laad dat in mijn PC om te mixen. Gitaar neem ik dan dus met mic op of soms ook met de Helix, en dat kan thuis ook nog ntl.Erg blij mee!
    https://photos.app.goo.gl/j2KLGJ1DJsYEtteT7
    Er van uitgaande dat je je nu natuurlijk afvraagt; hoe klinkt dat dan? Nou zo:
    https://soundcloud.com/maxdb/acoustic-with-fuzzy-slide
    Laatst gewijzigd door maxdb; 23 januari 2021 om 17:38

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een beetje in het verlengde van dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...sstudio-hier!;)

    Ah nou ja, goed excuus om een fotootje te herposten.



    Macbook Pro, Presonus Audiobox USB, Mackie CR3 monitoren, Sennheiser HD25 koptelefoon, Two Notes Torpedo C.A.B. M, Two Notes Torpedo Captor op de foto is inmiddels een THD Hotplate en meestal gebruik ik Audacity voor het gemak. Echt serieuze opnames maak ik nooit. Alleen om wat ideetje vast te leggen zo nu en dan.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Photoshop die foto, 100%. Gitaren zijn spiegelbeeld, en de versterkers niet

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De versterkers zijn omgebouwd naar linkshandig, helemaal Jimi.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Haha, goed bezig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top