Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Wat is je direct recording apparatuur?

    Hoe neem je je gitaar op met de computer? Heb je daar nog een speciale setup voor? Of gebruik je amp modelling software? Gebruik je je gewone gitaar apparatuur? Of heb je speciale modelers, voorversterkers of effectprocessors voor opnames?

    Kortom, ik ben wel benieuw naar hoe jullie je gitaar opnemen.
    Liefst met pics uiteraard :-)
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 22 januari 2021 om 10:09
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Via een interface en een DAW, in mijn geval Reaper. Ik neem eigenlijk nooit op maar gebruik het om thuis op te spelen of mee te spelen met nummers van bands die ik als extra track mee laat lopen in Reaper.

    Ik kan de gitaar direct inpluggen in de interface en via ampmodel software spelen of mijn buizentop gebruiken via een loadbox de interface in en met speaker ir’s in Reaper werken. Beide opties zijn bruikbaar. Hangt er beetje vanaf wat ik wil spelen welke methode ik gebruik.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Gitaar>pedalboard>Mooer 010 "Two Stone"> Mooer Radar> Focusrite Scarlett 18i20 3rd gen > PC > of Ableton Live 10 Suite, of Reason 11 Suite.

    Ik gebruik geen software emulaties op de PC, dit is ook een prima setup om zonder DAW lekker met Spotify en zo mee te spelen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Vergeet helemaal hoe ik de bas doe: Bass > SansAmp Bassdriver DI > Mooer Radar > Focusrite Scarlett 18i20 3rd gen > PC - Radar op de Ampeg 8 x 10 Inch stand, een beetje drive uit de SansAmp en gaan!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Qua monitoring: 's ochtends en de late uurtjes: Beyer Dynamic DT 770 pro 250 ohm, en voor de rest mijn Presonus Eris E8 actieve monitors.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ziet er tof uit Rinze!

    Die Behringer BDI21 heb ik ook. Heel competent pedaaltje, idd. Twee tientjes, of zo.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard



    Mijn opneem-hoek met als basis een pc van een jaar of acht oud, doet het nog goed. I5, 8 Mb geheugen, SSD en HD, aparte videokaart en als audio interface een Focusrite Saffire 6 USB.




    Gitaar neem ik meestal op via de Laney Studio IRT, waarmee je zonder aangesloten speaker een DI uitgang hebt waarvan je de analoge speaker sim uit kunt schakelen. Speaker sim gebeurt in de pc dmv IR's. De Boss Katana is ook aangesloten op de pc, gewoon analoog en dan ook zonder cab sim. De USB audio aansluiting werkt met ASIO4All en dat vind ik kut. Bas neem ik op met de Behringer BDI21, een kopie van een Sansamp. Werkt voor mij prima. Ik heb altijd veel met VST's gewerkt voor bas en gitaar maar wilde naar iets wat en sneller werkt, minder belastend is voor de pc en "echter" klinkt. Midi neem ik op met een oud midi keyboard, hoewel ik ook veel in de editor in Reaper doe.




    DAW is Reaper, soms gebruik ik ook Ableton Lite vanwege de minder lineaire benadering qua tijd. Reaper is wel veruit favoriet, ook al omdat Ableton minder goed analoog signaal lijkt op te nemen. Paar jaar terug getest met gitaar en ik was verbaasd over het verschil in droge opnames van hetzelfde signaal. Raar maar (in mijn beleving althans) waar.



    Vanaf mijn "werkplek"links staan de gitaren. Links onder het bureau kastjes met daarin ook veel gitaarspul, onderdelen etc.



    En de eettafel is tegenwoordig permanent de knutsel- en soldeerhoek. De kinderen zijn de deur uit en ik ben vrijgezel dus dat kan allemaal. Dus als ik wil solderen of een gitaar verbouwn of afstellen kan ik ook zo aan de slag.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 22 januari 2021 om 10:19
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ziet er tof uit Rinze!

    Die Behringer BDI21 heb ik ook. Heel competent pedaaltje, idd. Twee tientjes, of zo.
    Ja, voor dat geld doet ie het zeker goed. Bevalt prima en scheelt weer belasting van het geheugen van de pc. Is ook lekker omdat ik graag meteen wil kunnen spelen als ik een idee heb. Inprikken en gaan.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Photoshop die foto, 100%. Gitaren zijn spiegelbeeld, en de versterkers niet

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De versterkers zijn omgebouwd naar linkshandig, helemaal Jimi.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top