Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard Stel mezelf even voor

    Net nieuw hier, man 54j.
    Naar jaren niet gespeeld te hebben, aantal maanden geleden de draad weer opgepakt.
    Heb er weer veel plezier in. Volgende week woensdag mijn eerste gitaarles ooit. Heb mijzelf alles aangeleerd en enig onderwijs leek mij niet verkeerd om verder te komen dan het niveau wat ik nu heb.

    Mijn spullen:
    Gitaar:
    Ibanez Roadster RS 100 1980 Black, bridgepickup vervangen door DiMarzio DP104 Super 2 1980s Soapbar en wat actieve electronica ingebouwd.

    Versterker:
    Hohner Sp75 ±1987 zelf geheel verbouwd: xtra overdrivekanaal en compressor + footswitch

    Pedals:
    Chorus, Flanger, graphic EQ, Dual Distortion (zelfbouw)


    Wil wel tot aanschaf nieuwe spullen overgaan:
    Gitaar:
    Trussrod gitaarhals kan niet meer versteld worden. Ooit te ver doorgedraaid. Welke kant je ook opdraait, er gebeurd niets. Jammer verder mooie gitaar. Ben daarom op zoek naar een nieuwe gitaar. Welke weet ik nog niet. Ws een ST-model, omdat ik dat gewoon een mooi model vind. Een Ibanez weer misschien of een Charvel, bij voorkeur HSH, evt HSS configuratie.

    Versterker:
    Tja je wilt wel eens wat nieuws. Misschien Boss: Katana Artist of Katana Head met goede cabinet. Nextone vond ik ook wel mooi, maar heeft weinig effects. Programmeerbare sound zou ik wel op prijs stellen.

    Nou ik hoop veel inspiratie op te doen op dit forum.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Welkom hier

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Dank je wel

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Van harte welkom!!!!

  6. #6

    Standaard

    Hartelijk welkom!
    Als ik me ermee mag bemoeien, het lijkt me een beetje zonde zo’n gitaar af te danken. Andere trusrod erin (als je handig bent met houtbewerking) of een andere hals erop (in het andere geval).

    Tenzij je het gewoon lekker vind om een andere gitaar te kopen. Iets van die virussen gaan hier ook rond. Besmettelijk en vaccinatie ho maar. Op dit moment zijn er elementen onderweg hier naar toe, gewoon omdat het me leuk lijkt te kijken hoe die gitaar gaat klinken met keramische buckers in plaats van die afgezaagde PAF’s. Zoals je ziet, hier is de ratio ook wel eens zoek. Als dit bij jou speelt hou ik mijn mond erover. Dan zeg ik: geniet ervan!

    Ik hoop dat je je snel thuis voelt op GN. De Noorder Gitaar Dag gaat niet door begin maart. Voor het eerst in 10 jaar of zo, dus met Huggen moeten we wachten tot volgend jaar.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    dank je wel

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hartelijk welkom!
    Als ik me ermee mag bemoeien, het lijkt me een beetje zonde zo’n gitaar af te danken. Andere trusrod erin (als je handig bent met houtbewerking) of een andere hals erop (in het andere geval).

    Tenzij je het gewoon lekker vind om een andere gitaar te kopen. Iets van die virussen gaan hier ook rond. Besmettelijk en vaccinatie ho maar. Op dit moment zijn er elementen onderweg hier naar toe, gewoon omdat het me leuk lijkt te kijken hoe die gitaar gaat klinken met keramische buckers in plaats van die afgezaagde PAF’s. Zoals je ziet, hier is de ratio ook wel eens zoek. Als dit bij jou speelt hou ik mijn mond erover. Dan zeg ik: geniet ervan!

    Ik hoop dat je je snel thuis voelt op GN. De Noorder Gitaar Dag gaat niet door begin maart. Voor het eerst in 10 jaar of zo, dus met Huggen moeten we wachten tot volgend jaar.

    Vriendelijke groet, Gus
    Dank je Gus,
    Heb ik wel aan gedacht om de trusrod te vervangen. Moet wel zeggen heb laatst de hogere fretten opnieuw gevlakt. De action is een stuk beter geworden. Soms lopen de snaren een beetje aan, maar via versterking niet storend. Misschien ga ik de trusrod nog vervangen. Alleen moet ik de hals weer opnieuw lakken (esdoorn).
    Maar om eerlijk te zijn wil ik ook wel een nieuwe gitaar. Vroeger, toen ik nog jong was, had ik niet echt wat te besteden, maar nu wel. Ben me nu aan oriënteren. Charvel Pro-Mod DK24 lijkt me wel een leuke gitaar, maar ben nog open minded..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou die Ibanez ook nog niet aan de kant schuiven. Ik weet niet hoe die halspen er in zit; skunk stripe of van bovenaf, maar daar is altijd wat aan te doen. En we hebben toch een avondklok.

    Welkom trouwens, h.v.d. koppel

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou die Ibanez ook nog niet aan de kant schuiven. Ik weet niet hoe die halspen er in zit; skunk stripe of van bovenaf, maar daar is altijd wat aan te doen. En we hebben toch een avondklok.

    Welkom trouwens, h.v.d. koppel
    Zeker niet. Maar ook even kijken of er wat aan te doen is. Stelschroef zit aan de kant van de Body. Geen stripe. Denk dus dat het fretboard eraf moet. Weet ook niet of zo'n trusrod standaard maten heeft. Nieuwe hals kan ook, maar dat moet natuurlijk ook goed passen. Maar aan de andere kant heb je dan wel een heel andere gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top