Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 88
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Firato! Ach ja, those were the days..

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij heeft het vooral met de muziek die je luistert te maken. Ortofon is een stuk luider en duidelijker, noem het poppy wat mij betreft. Die Stantons deden het vooral goed bij klassieke stukken die weinig dynamiek vroegen. Er zit vrij weinig electronica in een platenspeler en vooral niet in het audio gedeelte.
    Oneens. Compliantie is echt een dingetje. Als dat niet klopt maakt het niet uit wat je onderaan de arm schroeft.
    En natuurlijk zit er klankverschil tussen elementen, Stantons zie je veel op SL1200’s, DJ’s combi keuze voor die muziek. Anderen (zoals ik) zweren voor andere muzieksoorten bij een Ortofon 2M Red of Blue op dezelfde speler.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 22 januari 2021 om 00:01

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Firato! Ach ja, those were the days..
    Egwel.... waar je de CD speler, jaren voordat 'ie uitkwam en zogenaamd met Sony ontwikkeld was, al kon horen. Uitvinding is vrijwel volledig toe te schrijven aan Kees Schouhamer Immink die daar, geheel volgens Nederlandse traditie, niets voor kreeg.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Egwel.... waar je de CD speler, jaren voordat 'ie uitkwam en zogenaamd met Sony ontwikkeld was, al kon horen. Uitvinding is vrijwel volledig toe te schrijven aan Kees Schouhamer Immink die daar, geheel volgens Nederlandse traditie, niets voor kreeg.
    Ja man.. Philips was ondanks de latere soms zakelijk onbegrijpelijke keuzes voor bepaalde technologieen, zakelijk vrij nuchter. Een mooi voorbeeld is de afdeling game development voor de VideoPac. Terwijl aan de overkant van de grote plas Atari 1 grote blowende, zuipende, feestende losgeslagen hippietent was, waar een heel team werkte, en de ontwikkelaars ook credits kregen voor hun games, zat er letterlijk 1 meneer in Eindhoven in zijn eentje in alle anonimiteit tegen een vast maandsalaris van 9 tot 5 al die Videopac spellen te programmeren. (afgezien van de aangekochte licenties uiteraard). Hij zal vast veel hebben moeten overwerken maar dat ging vast allemaal netjes volgens de CAO regels.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 22 januari 2021 om 00:21

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik kan het ook niet verklaren, heb nooit de blinde test gedaan, maar de test dat je ziet dat de kabel wordt gewisseld.

    Interlinks zijn makkelijker te verklaren, maar daar snap ik ook niet veel van, maar weet uit ervaring dat het waar is. Ik ben geen elektronicus, maar gebruik gewoon mijn oren...... Mijn oren vinden vinyl ook fijner klinken dan CD's of Spotify (Heh heh).

    Belangrijkste is dat Munkie er blij mee is denk ik dan maar!
    Het brein is een fucker in deze. Als je een audiofiele prijs hebt betaald voor een stukje 3x2,5mm2, verwacht je natuurlijk wel verschil. En jouw brein maakt dan ook een verschil. Je waarneming is niet absoluut.

    Maar idd, als Munkie er blij mee is, zijn er al minimaal twee mensen blij. En de verkoper het meest denk ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het brein is een fucker in deze. Als je een audiofiele prijs hebt betaald voor een stukje 3x2,5mm2, verwacht je natuurlijk wel verschil. En jouw brein maakt dan ook een verschil. Je waarneming is niet absoluut.

    Maar idd, als Munkie er blij mee is, zijn er al minimaal twee mensen blij. En de verkoper het meest denk ik.
    Ja de verkoper zeker, als je het zo stelt......

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Egwel.... waar je de CD speler, jaren voordat 'ie uitkwam en zogenaamd met Sony ontwikkeld was, al kon horen. Uitvinding is vrijwel volledig toe te schrijven aan Kees Schouhamer Immink die daar, geheel volgens Nederlandse traditie, niets voor kreeg.
    Schandalig als dat echt waar is!!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hij was in dienst van Philips. Net als de uitvinder van Bluetooth ook niets van Ericson kreeg daarvoor. Toevallig ook een Nederlander.
    Maar over die uitvinding van de cd is een hoop gedoe ontstaan. Oud-collega’s beweren nu dat Immink er maar zijdelings bij betrokken was. Dat gerucht ging al langer maar ze blijken er een boek over geschreven te hebben.

    https://bits-chips.nl/artikel/kees-s...t-lapje-hield/

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Oneens. Compliantie is echt een dingetje. Als dat niet klopt maakt het niet uit wat je onderaan de arm schroeft...
    Yep. En niet alleen qua klank.
    Je kunt bv. een resonantie in het laag krijgen die i.p.v. weg te filteren rumble het audiogebied in komt. Maar ook tracking kan een dingetje worden.

    Een element is een spoeltje met een magneetje, maar afhankelijk van MM of MC zit aan 1 van de 2 een cantilever met een geslepen diamantje.

    Je hebt dan al een aantal factoren. Als je naar het spoeltje, de magneet en de belasting kijkt kom je bij eigenschappen die vergelijkbaar zijn aan gitaarelementen. Da's ook niet 1 pot nat. Dan heb je nog de compliantie, de stugheid waarmee de cantilever in de ophanging zit. Je hebt in combinatie met de arm een stuk mechanische overbrenging die ertoe doet.

    Een element doet onder een Dual ULM (ultra low mass) armpje wat anders dan onder een zware SME S-arm.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Het netjes afleveren van een platenspeler is zeker een dingetje...... Als je niet weet wat je doet kan je het beter aan een vakkundige overlaten. Bij mijn Project platenspeler heb ik gekozen voor een Nagaoka MP 150 in samenspraak met de vakkundige. Dat was op dat moment budgettair de beste keuze, en ik ben er na 10 jaar nog steeds blij mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top