Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 88
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik kan het ook niet verklaren, heb nooit de blinde test gedaan, maar de test dat je ziet dat de kabel wordt gewisseld.

    Interlinks zijn makkelijker te verklaren, maar daar snap ik ook niet veel van, maar weet uit ervaring dat het waar is. Ik ben geen elektronicus, maar gebruik gewoon mijn oren...... Mijn oren vinden vinyl ook fijner klinken dan CD's of Spotify (Heh heh).

    Belangrijkste is dat Munkie er blij mee is denk ik dan maar!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Alle gekheid op een stokje: ik heb het verschil ook gehoord, maar enkel bij HIFI. Nooit gehoord op gitaarversterkers. Ik kan het niet verklaren waarom het anders is, maar toch hoorde ik verschil.
    Stel nou dat die laatste twee meter apparaatsnoer vervangen wordt door zo'n dure kabel, en stel dat dat inderdaad een positief verschil maakt....kun je dan niet beter die paar meter kabel vervangen door die ordinaire grondkabel, die ik-weet-niet-hoe-veel meter af heeft gelegd om bij je huis te komen?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Zou je zeggen ja......

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik kan het ook niet verklaren, heb nooit de blinde test gedaan, maar de test dat je ziet dat de kabel wordt gewisseld.

    Interlinks zijn makkelijker te verklaren, maar daar snap ik ook niet veel van, maar weet uit ervaring dat het waar is. Ik ben geen elektronicus, maar gebruik gewoon mijn oren...... Mijn oren vinden vinyl ook fijner klinken dan CD's of Spotify (Heh heh).

    Belangrijkste is dat Munkie er blij mee is denk ik dan maar!
    Het is niet 'waar' als je het niet eens fatsoenlijk getest hebt. Bedoel je niet intralinks?
    Vinyl klinkt anders dan CD of Spotify, dat is zo klaar als een klontje en kan ook simpelweg beredeneerd worden. Maar die paar meter 'high-end' stroomkabel is je reinste placebo. Maar wel een heel interessante markt met gigantische marges.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Oh dat is zeker waar, er zijn leuke marges te halen! Ik gebruik de stroomkabels zelf niet, gebruik gewoon de meegeleverde kabels. Ben ook niet zo ontzettend "audiofiel", vind het alleen wel interessant allemaal, en ga ook wel naar high end beurzen en zo, gewoon om lekker te luisteren en te struinen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Juiste Fase/null (te meten met spanningszoeker schroevendraaiertje) kan ook verschil maken without breaking the bank..

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vroegah kwam ik nog wel eens bij de Firato (geen idee of dat nog bestaat en hoe het nu heet). Toen had je al allerlei audio alchimisten die spullen verkochten doe eerst minstens een week onder een piramide gelegen hadden. Als je eenmaal die wereld ingezogen wordt is het steeds moeilijker om dingen nog op een logische manier te beredeneren.

    Decennia terug en maat van me. Hij had een Stanton pickup element en dat was zo ongeveer de industriële standaard. Ik vond 'm niet best klinken, maar hij kwam geweldig uit de tests in vakbladen en, niet onbelangrijk, hij zat in een prachtig hardhouten doosje met certificaat. e hadden beide een Thorens pickup dus ik nam een keer mijn Ortofoon van 6 tientjes mee. Hij was geshockeerd hoeveel beter Zappa klonk daarmee. Bach klonk wellicht beter met zijn Stanton van 450.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Juiste Fase/null (te meten met spanningszoeker schroevendraaiertje) kan ook verschil maken without breaking the bank..
    Dat gezegd hebbende geldt dat alleen bij ongeaarde aansluitingen, which usually doesn’t apply to bijv gitaaarversterkers.

    Ben ook ooit wel eens meegegaan in die gekte hoor, Grotendeels door teveel op het htforum rond te hangen. Ten tijde van de realisatie van een nieuwe aanbouw in een vroegere woning puur voor het AV gedeelte ook dingen gedaan als 1 vd 3 fasen te splitsen, eigen stroomgroep aan te leggen, dikke afgeschermde Lappkabel door de kruipruimte getrokken, alles om zogenaamde netvervuiling door andere huishoudelijke apparaten uit te sluiten. Ach ja....

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vroegah kwam ik nog wel eens bij de Firato (geen idee of dat nog bestaat en hoe het nu heet). Toen had je al allerlei audio alchimisten die spullen verkochten doe eerst minstens een week onder een piramide gelegen hadden. Als je eenmaal die wereld ingezogen wordt is het steeds moeilijker om dingen nog op een logische manier te beredeneren.

    Decennia terug en maat van me. Hij had een Stanton pickup element en dat was zo ongeveer de industriële standaard. Ik vond 'm niet best klinken, maar hij kwam geweldig uit de tests in vakbladen en, niet onbelangrijk, hij zat in een prachtig hardhouten doosje met certificaat. e hadden beide een Thorens pickup dus ik nam een keer mijn Ortofoon van 6 tientjes mee. Hij was geshockeerd hoeveel beter Zappa klonk daarmee. Bach klonk wellicht beter met zijn Stanton van 450.
    Platenspeler/element is een samenspel, het huwelijk kan goed of slecht uitpakken.
    tsja, die Stanton kan qua compliantie een flinke mismatch zijn geweest met de Thorens, en jouw Ortofon een goede match met de Thorens. En dan heeft hij om wat voor motieven dan ook het verkeerde element aangeschaft. Dan is ieder bedrag dat je er aan uit geeft eigenlijk weggegooid geld. Of het nu een dure Stanton of een Benz of whatever is.
    Ik heb zelf een Thorens gehad, Stantons zijn echt vrij ongebruikelijk op een Thorens. Idd veel Ortofon, af fabriek al.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 22 januari 2021 om 01:27

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij heeft het vooral met de muziek die je luistert te maken. Ortofon is een stuk luider en duidelijker, noem het poppy wat mij betreft. Die Stantons deden het vooral goed bij klassieke stukken die weinig dynamiek vroegen. Er zit vrij weinig electronica in een platenspeler en vooral niet in het audio gedeelte.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top