Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 88
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Uitvinding is vrijwel volledig toe te schrijven aan Kees Schouhamer Immink die daar, geheel volgens Nederlandse traditie, niets voor kreeg.
    Ik vermoed dat deze man, in dienst van Philips, elke maand een overschrijving op z'n bankrekening ontving met de omschrijving "salaris". Waarschijnlijk ontving hij dat omdat hij met Philips een afspaak had dat hij dat salaris kreeg voor het voor Philips doen van produktontwikkeling.

    Idem voor die Bluetooth meneer die in dienst was van Ericsson.

    Het concept "in loondienst" en de imlicaties daarvan lijkt in dit soort gevallen ineens niet meer begrepen te worden. Vreemd.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Wat Dirk_Hendrik zegt!
    Dat is best gebruikelijk dat ideeën eigendommen ontwikkeld in de baas zijn tijd ook van de baas zijn.
    Ik heb nog niet veel anders gezien, in Nederland dan. In het buitenland weet ik het niet.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Wat een geweldig forum blijft dit toch, " vooral doorgaan"

    https://hifi.nl/artikel/28953/Review...RG-Y-en-Z.html

    Deze kabel dus. Vergeleken met "dropveter" netkabel hoort deze oude man met Tennitis oren (geen pretje mensen) op de hifiset duidelijke verschillen. Op een versterker maar ook op een phono preamp en een DAC.

    En op de gitaarversterker. Verschil met hifi is dat je het verschil ook VOELT want de feedback van wat je hoort op wat je speelt is heel direct. Oh ja ik heb ook nog een VdH jack/jack gitaarkabel die ik nog eens moet laten repareren....

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Deze kabel dus. Vergeleken met "dropveter" netkabel hoort deze oude man met Tennitis oren (geen pretje mensen) op de hifiset duidelijke verschillen.
    Is ook door niemand gezegd dat het niet kan, als je een onderbemeten kabel als referentie hebt (met spanningsval over de kabel bijvoorbeeld), maar ik ben toch erg benieuwd naar een blind vergelijk met deze:
    https://www.kabel24.nl/YMVK-AS-Grond...x2,5-per-meter

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Van de review site:

    ---

    We beluisteren als eerst de NRG-Y2 en Y3 netspanningskabels, in combinatie met onze Bryston BCD-3 cd-speler. Deze speler heeft een heel neutraal karakter en laat kabelverschillen direct horen. Uiteraard geven we de stroomkabels minimaal een week om lekker op klank te komen. Om te beginnen zet de NRG-Y een heel mooi geluidsbeeld neer in onze ruimte. Het podium loopt van muur tot muur en hierbij komen alle muzikale elementen heerlijk los van de luidsprekers. Het valt ons op dat vocalen, ten opzichte van onze eigen bekabeling, een fractie meer naar de achtergrond worden geplaatst, maar met meer energie en precisie worden weergegeven.

    ---

    Nadat deze stroomkabel een week de tijd heeft gekregen om "lekker op klank" te komen (?) is de stroomkabel kennelijk ook in staat om de mix van de muziek te veranderen. Vocalen naar de achtergrond te plaatsen. Fascinerend.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ja, maar dat kan alleen als het punt waar de versterker aangesloten is lager ligt dan waar de stroomkabels je huis binnen komen, anders moeten de elektronen tegen de zwaartekracht in. Houden ze niet van.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik heb toch zo mijn twijfels hoor...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, maar dat kan alleen als het punt waar de versterker aangesloten is lager ligt dan waar de stroomkabels je huis binnen komen, anders moeten de elektronen tegen de zwaartekracht in. Houden ze niet van.
    Bij volle maan klinkt alles beter, dat weet toch iedereen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ja, maar dat is verklaarbaar, want dat zegt voor verandering van magnetisch veld.
    Dan ook die kabel die ik postte, die had afscherming. Wel EMC wartelaansluitingen gebruiken.

  10. #50

    Standaard

    Ik heb alleen interesse als mijn breedbeeld tv ineens 4k full HD wordt dankzij zo een kabel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top