Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 72

Discussie: HNAD: Peavey 6505

  1. #1

    Standaard HNAD: Peavey 6505

    Ik heb van een kennis deze Peavey 6505 gekocht. Made in USA.
    God wat een amp!
    Het eerste wat ik dacht was: heb ik spijt dat ik 10 jaar geleden zoveel geld heb verspild aan die Mesa Boogie Dual Rectifiers. Had ik deze toen maar gekocht...
    Ben blij dat ik deze eindelijk heb.
    Gebruik hem met een Marshall 1960B 4x12 cab met 2 V30 en 2 G12T-75 in X-pattern.

    Channel1 op 5 geeft je de perfecte 80's hair sound.
    Channel2 geeft je een prachtig romig sologeluid tot death metal oorlog sound...

    Hij heeft 2 inputs: Normal Gain en High Gain.
    Als ik Normal gain neem en channel 1 op standje 4 dan doet hij zelfs met mijn hele malmsteen setup mijn plexi ondergaan.
    Met mijn plexi hoor ik ook niet zo het verschil dat ik 2 andere speakers had in mijn cab en de FX-loop is absoluut niet waaaw en toen ik die Peavey aansloot kwam mijn cabinet echt tot leven.

    Ik ga nog een paar dagen geregeld switchen tussen de 2 heads maar het kan goed zijn dat ik mijn Marshall 1987x te koop ga zetten. Hij kan echt niet op tegen de peavey.

    Snap trouwens niet dat in de metalcore tijd al die bands deze amp met een oversized Mesa cab gebruikte want dit ding heeft zoveel bottom end... moet het met mijn normale Marshall cab al terugschroeven, ik wil niet weten hoe het blaast met een Mesa cab :s

    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Vet man! Ik ben heel blij met mijn recto. Wij hebben net een EP opgenomen en na de eerste mix was ik niet zo tevreden met mijn sound en heb ook nagedacht om een 5150 achtige te nemen. Maar na de 2e mix ben ik weer tevreden met de sound. Zou alleen wel eens wat meer pedalen in de loop willen gebruiken. Enige overweging voor mij nu om een andere amp te proberen is dat ik eigenlijk wel graag een seriële loop wil. Klassieker die Peavey! Ik zou best eens 1 of 2 keer met zo een willen repeteren om te zien of het wat is.

    Zo'n mesa cab kan veel bottom end hebben maar dat hoeft niet té te zijn. Het fijne bij die cabs vind ik dat het gewoon heel strak is en gecontroleerd. Het wordt niet snel muddy/floppy.
    Ik gebruik tegenwoordig overigens een Orange cab van mijn bassist Gewoon omdat die iets meer vintage klinkt dan de mesa. Die sound gebruikt echt iedereen.
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 17 januari 2021 om 18:54

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Peaveys zijn wel leuke amps inderdaad, zeker voor de hardere genres. Ik miste zelf na uitvoerig testen een beetje de lekkere low gain crunch. Het is allemaal erg stevig en zodra je op kanaal 1 de gain echt terug gaat draaien wordt hij wat gruizig, vond ik zelf althans.

    Mesa's zijn helemaal niet mijn ding. Recto's hebben wat mij betreft echt een pedaal nodig om hem strak te krijgen en te laten prikken.
    Die mesa cabs zijn loodzwaar, dat vind ik ook een voordeel aan die marshall cabjes, scheelt 15kg geloof ik.

    Maar goed, blijft allemaal een kwestie van smaak, toepassing, en wat je wilt horen. Mooie amp!
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ook mooie tonen gehaald uit mijn recto's. betere uit mijn 2 kanaal rev G dan uit de 3 kanaal want als je daar 1mm aan een knopje draaide was je tone zo anders. De 2 kanaals zijn niet zo gevoelig.
    Alleen zijn het zo'n droge bakken. Je had echt wel een drive pedaal nodig imo.

    Qua cabs gebruikte ik: 1 oversized Mesa 4x12 en 2 Mesa 2x12.
    Heb ondertussen nog een 4x12 Orange gehad met V30, 4x12 ENGL pro, 2x12 ENGL pro, Marshall 4x12 V30, Marshall 2x12, Marshall 4x12 met G12T-75...

    God heb al zoveel gehad maar ben eindelijk tevreden met deze speaker combinatie. Klinkt zo lekker 80's maar kan er toch heavy mee gaan.
    De G12T-75 speakers waren altijd zeer schel en scherp van sound en de V30 speakers waren heel midranged en nu balanceert het mooi uit.
    Orpheo heeft me deze combinatie ooit eens aangeraden en ben blij dat ik ze geprobeerd heb.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Nice man! de 6505 is echt tof. Het is geloof ik eigenlijk een clone van een SLO100 maar dan voor 1/4 van de prijs ofzo. Echt serieus prima amps.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooie versterker Yannick, veel plezier ermee!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Ik heb ook mooie tonen gehaald uit mijn recto's. betere uit mijn 2 kanaal rev G dan uit de 3 kanaal want als je daar 1mm aan een knopje draaide was je tone zo anders. De 2 kanaals zijn niet zo gevoelig.
    Alleen zijn het zo'n droge bakken. Je had echt wel een drive pedaal nodig imo.

    Qua cabs gebruikte ik: 1 oversized Mesa 4x12 en 2 Mesa 2x12.
    Heb ondertussen nog een 4x12 Orange gehad met V30, 4x12 ENGL pro, 2x12 ENGL pro, Marshall 4x12 V30, Marshall 2x12, Marshall 4x12 met G12T-75...

    God heb al zoveel gehad maar ben eindelijk tevreden met deze speaker combinatie. Klinkt zo lekker 80's maar kan er toch heavy mee gaan.
    De G12T-75 speakers waren altijd zeer schel en scherp van sound en de V30 speakers waren heel midranged en nu balanceert het mooi uit.
    Orpheo heeft me deze combinatie ooit eens aangeraden en ben blij dat ik ze geprobeerd heb.
    G12T75/V30 combi is inderdaad wel veel gebruikt. Bogner levert deze combi standaard in de ubershall kasten geloof ik.
    Het nadeel van combi's vind ik vaak weer dat je in de meeste cafe's (en op veel poppodia ook) maar 1 mic hebt, dus je toch weer een speaker moet kiezen. Ik heb een tijdje een G12M25/G12-65 combi gehad. Uiteindelijk weer terug naar 4 greenbacks.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Nice man! de 6505 is echt tof. Het is geloof ik eigenlijk een clone van een SLO100 maar dan voor 1/4 van de prijs ofzo. Echt serieus prima amps.
    Volgens mij is het gewoon de 5150. Maar omdat Edje bij Peavey weg ging, hebben ze de naam veranderd.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Volgens mij is het gewoon de 5150. Maar omdat Edje bij Peavey weg ging, hebben ze de naam veranderd.
    Hier ben ik ook vrij zeker van ja

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    G12T75/V30 combi is inderdaad wel veel gebruikt. Bogner levert deze combi standaard in de ubershall kasten geloof ik.
    Het nadeel van combi's vind ik vaak weer dat je in de meeste cafe's (en op veel poppodia ook) maar 1 mic hebt, dus je toch weer een speaker moet kiezen. Ik heb een tijdje een G12M25/G12-65 combi gehad. Uiteindelijk weer terug naar 4 greenbacks.
    4xV30 in ee ouder Bognercab: bijna niet te tillen maar wát een geluid!

    De G12-65: beste speaker ooit voor thuis, maar in een band lukte mij het niet met deze speaker "door de mix heen te prikken".


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top