Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 88
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard " high end" stroomkabel

    Ik heb een paar Audioquest NRG-Y3 stroomkabels gekocht voor bij mijn stereo. Met een stroom- en een IEC stekker. Maakt hoorbaar verschil, op een versterker natuurlijk maar ook op een phono preamp of een DAC.

    Gisteravond, gekke bui, zo'n kabel eens achter mijn Boss Katana 100 topje gehangen, zo hup naar het stopcontact. WOW veel meer definitie, meer "power", meer laag. Bij terugdraaien van de volumeknop van de gitaar blijft het helder. Hoorbaar verschil t.o.v. een "dropveter" kabel.

    Als je dit al hoort met een budget modelling amp op 0,5 watt in de huiskamer, met een Epi LP, moet je het zeker kunnen horen met een dure boetiek buizenbak en een dure CS gitaar.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Heb je ook geprobeerd om 'm andersom in te pluggen? In verband met de vezelrichting van het koper is het belangrijk dat de stroom de goede kant op loopt door de kabel.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Je bekabeling vanaf je wcd tot je meterkast is niet aangepast neem ik aan?

  4. #4

    Standaard

    Proof in de pudding
    Als het zo extreem is dan moet ut zelfs op een phone opname te horen zijn
    Dus ik hoor van je ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Werkt toch alleen als je groene stroom hebt?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Werkt toch alleen als je groene stroom hebt?
    Ik denk eerder bedorven stroom. Met een goede netkabel filter je die er uit. Resultaat, meer definitie meer laag, betere spreiding (igv stereo). Klopt als een bus. Ik heb ook verzilverd draad naar de meterkast en dan weet je helemaal niet wat je hoort.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Heb je dan nog geen WiPo (wireless power)?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Heb je dan nog geen WiPo (wireless power)?
    Zonder groene tape kun je het wel schudden

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Alle gekheid op een stokje: ik heb het verschil ook gehoord, maar enkel bij HIFI. Nooit gehoord op gitaarversterkers. Ik kan het niet verklaren waarom het anders is, maar toch hoorde ik verschil.

    Interlinks voor HIFI maken ook zo'n verschil. Of alles de prijs rechtvaardigt is aan een ieder zelf.

    Ik ben blij dat aan mijn Project platenspeler geen touwtjes zaten maar cinch aansluitingen zodat ik er fijn Van Der Hul kabels aan kon sluiten.

    Een hoop commentatoren hier zijn ogenschijnlijk een andere mening toegedaan, dat mag, maar er is werkelijk verschil.......

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er is werkelijk geen enkele verklaring voor zoiets als high end stroomkabels De spanning is eenvoudigweg veel te hoog om verschil te kunnen maken. Bij audiosignalen ligt dat natuurlijk anders. Het feit dat jij een peperdure stroomkabel aansluit en vervolgens verschil hoort is ook niet meetbaar. Laat iemand maar eens schakelen terwijl jij niet weet naar welke kabel je luistert. Eigenlijk is dat niet eens erg wetenschappelijk vanwege de beperkte keus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top