Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 88
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    In de jaren 80 ben ik ook nog wel naar de Firato geweest, maar de interessante dingen waren vaak niet te beluisteren. Dan moest je voor een serieuze luistersessie maar bij de importeur naar de demoruimte komen. Wat ik dan wel snap, want de RAI was nou niet bepaald een huiskamer. Dat was leuk om de Bose Acoustic Wave Cannon te demonstreren met het album Thriller van Michael Jackson op vol volume tot iedereen horendol was.

    Firato is nog overgegaan in Emotion en later weer terug naar Firato, maar een audiobeurs voor het grote publiek is natuurlijk niet interessant meer. Je hebt mensen met een Bluetooth speaker of de echte audiofielen - dus de uitersten - en daar tussenin zit niemand meer met een stereotorentje. Daar krijg je geen RAI meer mee vol.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    In de jaren 80 ben ik ook nog wel naar de Firato geweest, maar de interessante dingen waren vaak niet te beluisteren. Dan moest je voor een serieuze luistersessie maar bij de importeur naar de demoruimte komen. Wat ik dan wel snap, want de RAI was nou niet bepaald een huiskamer. Dat was leuk om de Bose Acoustic Wave Cannon te demonstreren met het album Thriller van Michael Jackson op vol volume tot iedereen horendol was.

    Firato is nog overgegaan in Emotion en later weer terug naar Firato, maar een audiobeurs voor het grote publiek is natuurlijk niet interessant meer. Je hebt mensen met een Bluetooth speaker of de echte audiofielen - dus de uitersten - en daar tussenin zit niemand meer met een stereotorentje. Daar krijg je geen RAI meer mee vol.
    Ik heb nog gewone Hi Fi: een platenspeler van Project, een NAD versterker, Dali Suite 2.8 staande luidsprekers, een Marantz CD speler en een Argon Mediastreamer voor Spotify, interbetradio en DNLA.... Dus die mensen zijn er nog wel!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Da's een voordeel van ouder worden: je gehoor wordt slechter dus je hifi kan goedkoper.
    Ik kan het tegenwoordig af met een Philips receiver, pickup en speakers uit de jaren tachtig.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik heb nog gewone Hi Fi: een platenspeler van Project, een NAD versterker, Dali Suite 2.8 staande luidsprekers, een Marantz CD speler en een Argon Mediastreamer voor Spotify, interbetradio en DNLA.... Dus die mensen zijn er nog wel!
    Ja, ik behoor daar ook toe. Maar daar krijg je geen beurs meer mee vol.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik heb nog gewone Hi Fi: een platenspeler van Project, een NAD versterker, Dali Suite 2.8 staande luidsprekers, een Marantz CD speler en een Argon Mediastreamer voor Spotify, interbetradio en DNLA.... Dus die mensen zijn er nog wel!
    Hier ook hoor. Een Onkyo 7.1 receiver, Wharfedale bookshelf speakers voor en een JBL sub, en een Aristona platenspeler. Geen topspul, maar goed genoeg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Er is werkelijk geen enkele verklaring voor zoiets als high end stroomkabels De spanning is eenvoudigweg veel te hoog om verschil te kunnen maken. Bij audiosignalen ligt dat natuurlijk anders. Het feit dat jij een peperdure stroomkabel aansluit en vervolgens verschil hoort is ook niet meetbaar. Laat iemand maar eens schakelen terwijl jij niet weet naar welke kabel je luistert. Eigenlijk is dat niet eens erg wetenschappelijk vanwege de beperkte keus.
    Dit soort dingen zijn dubbelblind uitstekend te onderzoeken! Ik heb een dergelijk dubbelind onderzoek gedaan met true bypass pedaaltjes vs gebufferde pedalen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja dat was mij al duidelijk, maar dat gebeurt veel te weinig. Ik snap de beweegreden ook niet..... waarom een relatief klein deel van het stroomnet 'extra goed' maken. Het bottleneck principe blijft sowieso van kracht. Als we even de principiële onzinnigheid vergeten.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Al het mogelijke gedaan in mijn torentje. Geen veschil, dure kabel, omdraaien van stekker, maakt geen ruk uit.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Wel apart hoor, zo’n verticale CD-speler...

    Maar zelf heb ik al acht jaar een CD-speler en versterker van Rotel, en een Sonos-ding om te streamen, een een setje speakers van Bowers & Wilkins (3-weg + subwoofer), waar ik nog steeds erg blij mee ben.
    Platenspul allemaal weggedaan.
    Laatst gewijzigd door Fobo; 23 januari 2021 om 12:17
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Wel apart hoor, zo’n verticale CD-speler...

    Maar zelf heb ik al acht jaar een CD-speler en versterker van Rotel, en een Sonos-ding om te streamen, een een setje speakers van Bowers & Wilkins (3-weg + subwoofer), waar ik nog steeds erg blij mee ben.
    Platenspul allemaal weggedaan.
    Mooi spul is dat Rotel! Heb de CD 991 gehad vroegah.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top