Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard Feedback / noise - waar moet ik zoeken?

    hallo,

    Ik heb een 2e hands gitaar gekocht (Ibanez RG927). Nu ik de gitaar op band volume heb uitgeprobeerd merk ik dat beide pickups mega veel feedback laten horen, ook als je de snaren gedempt hebt. De vorige eigenaar heeft er Seymour Duncan elementen ingezet, maar daar is denk ik met het solderen iets niet goed gegaan (?)

    Ik heb een A-B test gedaan met andere versterker, en ook andere gitaar op mijn versterker. En het is echt de gitaar. Nu de vraag... waar moet ik beginnen met zoeken? Alle soldeer connecties lijken goed te zitten, maar voordat ik alles loshaal en opnieuw moet solderen, heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Aarde misschien? Of kan het een potmeter zijn?

    Alvast bedankt voor de hulp!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Kunnen net zo makkelijk de Seymour Duncans zijn...... SD is geen garantie voor weinig of geen feedback.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Ik heb 3 andere gitaren geprobeerd met SD pickups, dat is het echt niet. Het is ook geen normale opkomende ‘muzikale’ feedback. Je hoort het namelijk ook als je de snaren dempt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Maar wie zegt dat de potting van de bewuste SD's nog OK is?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat het bij beide elementen zou zijn. Ze zijn ook pas paar jaar oud.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Weet je zeker dat het echt SD’s zijn of neem je dat aan omdat de verkoper dat zij? Zitten er markeringen op die dat ondersteunen? Of zijn het misschien chinese kopieen?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Ja dat weet ik vrijwel zeker. Ik heb de verpakking van de SD's erbij gekregen en de originele Ibanez elementen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Probeer ze anders iets naar beneden te schroeven en kijk of ze dan nog steeds feedback geven. Zijn ze van veel hogere output dan de rest van je gitaren? Of actief?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Dat kan ik zeker even proberen! Nazgul en Sentient pickups zijn het, dus wel flink hoge output (zeker Nazgul). Andere gitaren hebben SD Distortion en JB in de brug positie. Beide ook hoge output. Allen niet-actief. Maar jij denkt eerder de pickups zelf, dan de overige elektronica of bedrading?
    Laatst gewijzigd door jw009; 21 januari 2021 om 18:25

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Misschien heb je toch gelijk. Na wat Googlen kwam ik dit tegen, iemand met hetzelfde probleem en zelfde pickups. Reactie daarop:

    "My vote is going towards microphonic pickups. I also remember reading at one time that some of the first nazgul/sentient/Pegasus pickups had microphonic issues due to poor potting...."

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top