Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Black Crowes - Hard to Handle solo cover (Revv amp model in helix)

    Voor iedereen die het leuk vind, hier is de solo van the Black Crowes. ik gebruik hier voor de Revv amp uit de Line 6 Helix.
    Ik gebruik gewoon de stock cab die erbij hoort. Ik heb ook redelijk wat Ir's van de bekende merken maar vind die niet perse beter klinken dan wat Line 6 zelf maakt.


    https://vm.tiktok.com/ZST3KRJq/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Klinkt lekker.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Klinkt lekker.
    Thanks!

    Voor iedereen die de preset wilt hebben!

    https://line6.com/customtone/tone/5302485/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lekker hoor man! Is ook een heerlijk 'trekkende' solo.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gaaf gespeeld, maat👌 Lekker vet aangezet en de sound is top !
    Niks meer aan doen 👍

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    Lekker inderdaad! Ik heb net een HX stomp gekocht. Maar ik moet nog een tijdje puzzelen voor ik wat leuke geluiden heb gevonden.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beus Bekijk bericht
    Lekker inderdaad! Ik heb net een HX stomp gekocht. Maar ik moet nog een tijdje puzzelen voor ik wat leuke geluiden heb gevonden.
    Wat voor soort geluiden zoek je? Ik speel zelf bijna altijd standaard op de Bassman, de settings zijn vanaf de drive 1,9, 5,1, 6, 5,7, 3,4, 8,2 en dan master op 10 en een 1x12 Celestion 12H met 160 ribbon mic.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Jongens uitwisselen van effect patches f settings heeft echt alleen zin bij compleet identieke gitaren en aanslag, snaren, plectrum etc Een hele heldere transparante sound met veel sprankelend hoog kan bij een ander extreem dof klinken of oversturen etc etc Ik ben van mening dat je echt de tijd moet nemen om een beetje te snappen wat alle knoppies en lampies doen en dat voor al je gitaren individeel in te stellen

    /mening

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Jongens uitwisselen van effect patches f settings heeft echt alleen zin bij compleet identieke gitaren en aanslag, snaren, plectrum etc Een hele heldere transparante sound met veel sprankelend hoog kan bij een ander extreem dof klinken of oversturen etc etc Ik ben van mening dat je echt de tijd moet nemen om een beetje te snappen wat alle knoppies en lampies doen en dat voor al je gitaren individeel in te stellen

    /mening
    Ik moet zeggen dat hij bij mij met redelijk wat verschillende gitaar goed klinkt dus wie weet werkt het! Maar idd er zijn veel factoren die mee spelen. Sterker nog, als je dezelfde amp en gitaar hebt en je switch van speler kan het al totaal anders klinken.
    Een goede sound zit vaak in je spel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    Inderdaad een goede sound zit vaak in je spel maar ook vingers. Er zijn genoeg gitaristen die nergens een goed geluid uit weten te halen..

    Ik had de stomp gekocht om de HX effects te vervangen op mijn pedal board. Want hij is lekker klein. Maar voorlopig gebruik ik hem om aan te sluiten op de PC en over de monitors te spelen. Bij gebrek aan een versterker thuis die ook zacht kan. Ik speel(de) altijd onversterkt gitaar en mis je toch het spelen met vervorming enzo. De revv amp plus cab klinkt inderdaad zo al goed zonder veel te tweaken, die had ik nog niet zelf geprobeerd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top