Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Ik kan weer verder, zal laten weten als het werkt zoals bedoeld!
    Bedankt!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  2. #12

    Standaard

    Andere uitgangstrafo erop. 6l6 vervangen voor 5881 (maar dat was los van de vraag).
    Meet nu een mooie 21 Watt. Helemaal blij, en bedankt voor de hulp!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  3. #13

    Standaard

    Nog steeds wat aan het rommelen geweest met deze versterker.
    Eigenschap van een Tweed deLuxe is dat je vrij snel al je volume hebt. Zeg maar vanaf 3 op de volumeknop. Daarna krijg je vooral extra compressie en distortion.

    Nadeel hiervan was dat de ruis en ietwat brom ook meteen aanwezig zijn. Mijn Fender Bassman ruist ook wel, maar voor ik hetzelfde geluidniveau haal, staat die volumeknop al veel hoger.

    De laatste brom heb ik er vanmiddag uit gekregen door de aardes nogmaals opnieuw te doen.

    De ruis was ik ook zat, en heb gekozen voor een 22K negatieve feedback weerstand.

    Nu is de versterker zowat doodstil. En zie op de scoop dat ik 2 of 3 Watt vermogen ingeleverd heb, 17,5 Watt nu.

    Ik ben vooralsnog blij met dit resultaat, maar zie ik iets over het hoofd?
    Klopt het dat je vermogen verliest door deze nfb-weerstand?

    Bedankt alvast!


    Edit: Geen vermogensverlies. Heb de nfb schakelbaar gemaakt. De volume lijkt beter regelbaar, maar ik moet het ding gewoon eens echt kunnen testen.....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 13 februari 2021 om 23:09

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    De ruis was ik ook zat, en heb gekozen voor een 22K negatieve feedback weerstand.

    Nu is de versterker zowat doodstil. En zie op de scoop dat ik 2 of 3 Watt vermogen ingeleverd heb, 17,5 Watt nu.

    Ik ben vooralsnog blij met dit resultaat, maar zie ik iets over het hoofd?
    Klopt het dat je vermogen verliest door deze nfb-weerstand?

    Bedankt alvast!


    Edit: Geen vermogensverlies. Heb de nfb schakelbaar gemaakt. De volume lijkt beter regelbaar, maar ik moet het ding gewoon eens echt kunnen testen.....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

    Meer feedback gaat ten koste van de gain maar het signaal wordt meer zuiver. Niet altijd gewenst bij de gitaaramp. Je ben dus geen vermogen kwijt maar mist gewoon uitsturing voor de eindtrap. Is ook niet zo gek, als je het goed bekijkt heb je slechts één 12ax7 als preamp.

    Origineel heeft een tweed deluxe geen feedback hoor, gewoon rauw en raggen.

    Wil je meer feedback kunnen toepassen dan ergens aan de gain sleutelen. Buisje erbij of toverdoos even opentrekken.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15

    Standaard

    Inderdaad minder uitsturing van voortrap naar eindtrap. Klinkt logisch, vermogen eindtrap verandert daardoor natuurlijk niet.

    Die Tweed deLuxes zijn meteen erg luid. Volume op stand 2 is oorverdovend, alsof je lineaire potmeters hebt.

    In die zin ben ik wel content met de schakelbare nfb, beste van allebei.
    Wat je zegt, het pure geluid is erg gaaf, en mooi regelbaar met het volume op de gitaar.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top