Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 121
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    We mogen geen andere mening hebben of we begrijpen het niet.....
    Pzies; jij als pro begrijpt het natuurlik helemaal niet....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #82

    Standaard

    Ja, maar wel in de laag daaronder hè? Want blijkbaar is de AFAS, Ziggodome, Ahoy en PSV-stadion niet echt de top. 😉

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Ja, maar wel in de laag daaronder hè? Want blijkbaar is de AFAS, Ziggodome, Ahoy en PSV-stadion niet echt de top. ��
    Ook dát nog; nou, jij kan het wel schudden...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Maar bij dat soort zalen met dergelijke capaciteit (en afstand) werkt een andere dynamiek, dan krijg je als gitarist echt geen zaalmixer op bezoek wat je wensen zijn, dan zie je enkel die met podiumdienst.
    Daar ging het toch om in dit topic?
    Paradiso.. dat is de limiet denk ik... bij Ahoy of HMH ben je als artiest ook niet in staat om iets zinnigs te zeggen over de zaalmix.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar bij dat soort zalen met dergelijke capaciteit (en afstand) werkt een andere dynamiek, dan krijg je als gitarist echt geen zaalmixer op bezoek wat je wensen zijn, dan zie je enkel die met podiumdienst.
    Daar ging het toch om in dit topic?
    Paradiso.. dat is de limiet denk ik... bij Ahoy of HMH ben je als artiest ook niet in staat om iets zinnigs te zeggen over de zaalmix.
    Klopt; Daar word je - los van de vraag of je daar als bijvoorbeeld gitarist de competenties voor zou hebben - als artiest ook niet voor ingehuurd.
    Voor de rest wat Skanky daar over zegt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar bij dat soort zalen met dergelijke capaciteit (en afstand) werkt een andere dynamiek, dan krijg je als gitarist echt geen zaalmixer op bezoek wat je wensen zijn, dan zie je enkel die met podiumdienst.
    Daar ging het toch om in dit topic?
    Paradiso.. dat is de limiet denk ik... bij Ahoy of HMH ben je als artiest ook niet in staat om iets zinnigs te zeggen over de zaalmix.
    Ik sta natuurlijk niet alleen daar, ik sta ook gewoon regelmatig in kleinere zalen. Paradiso, Melkweg maar ook de kleinere regionale zalen kom ik regelmatig. En daar heb je natuurlijk wel met al die dingen als te harde backline en slechte akoestiek te maken.

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Los van de zaalmix. Wat ik soms wel komisch vind bij live muziek, is dat de (amateur)muzikanten vaak zich goed bewust zijn van het volume wat zij creëren. Ze draaien hun versterkers op standje oorlog of slaan met alle kracht op de toms en bekkens, maar ze dragen wél zelf oordoppen.

  8. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Los van de zaalmix. Wat ik soms wel komisch vind bij live muziek, is dat de (amateur)muzikanten vaak zich goed bewust zijn van het volume wat zij creëren. Ze draaien hun versterkers op standje oorlog of slaan met alle kracht op de toms en bekkens, maar ze dragen wél zelf oordoppen.

    "Maar dat is m'n sound...."

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Los van de zaalmix. Wat ik soms wel komisch vind bij live muziek, is dat de (amateur)muzikanten vaak zich goed bewust zijn van het volume wat zij creëren. Ze draaien hun versterkers op standje oorlog of slaan met alle kracht op de toms en bekkens, maar ze dragen wél zelf oordoppen.
    Dat heeft toch weinig met elkaar te maken?
    Ik heb lang met twee 4x12's gespeeld (en nog, als het even kan), heb niet heel vaak het verzoek gehad dat ik zachter moet (in tegenstelling tot wat hierboven beweerd werd is het bij ons in 90% van de gevallen de drummer en/of de bassist die wordt verzocht een tandje terug te schakelen), en ik doe altijd doppen in.
    Ook als ik niet speel en publiek ben, overigens.

  10. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat heeft toch weinig met elkaar te maken?
    Ik heb lang met twee 4x12's gespeeld (en nog, als het even kan), heb niet heel vaak het verzoek gehad dat ik zachter moet (in tegenstelling tot wat hierboven beweerd werd is het bij ons in 90% van de gevallen de drummer en/of de bassist die wordt verzocht een tandje terug te schakelen), en ik doe altijd doppen in.
    Ook als ik niet speel en publiek ben, overigens.
    De hoeveelheid cabinets hoeft niets met het volume te maken hebben. Je kan het ook niet te hard zetten maar vooral voor de sound en spreiding gebruiken. Vooral met dat laatste hoeft het juist minder hard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top