Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 121
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Hoe zou dat toch komen?


    Pzies. Heb in mijn leven slechts één keer gehad dat een techneut ongevraagd reverb aan mijn geluid toevoegde (en dat er na een boze blik van mij ook weer afhaalde); voor de rest er altijd in goed overleg uitgekomen.
    Ik stel me altijd keurig voor, overleg van tevoren en zo. Heb geen rare wensen ook. Dus ik zou idd niet weten hoe dat komt 😅

    Moet wel zeggen dat problemen met name in het circuit van kleine clubs en kroegen optreden. Bij grotere gelegenheden gaat het vaak wel goed. Jammer dat ik kleine zaaltjes veel leuker vind.

    Kan me ook voorstellen dat het bij KW gemakkelijker gaat omdat hij meer in de blues-hoek zit. Met heavy muziek ligt het toch wat anders. Er waren ook een paar "heavy" karaoke bands die zachtjes speelden maar dan komt het toch over als een popbandje dat bijvoorbeeld Metallica doet. En dat doet het voor mij in ieder geval niet. En voor ons publiek trouwens ook niet. Ach, ik zal wel oud worden.
    Laatst gewijzigd door Rinze; 20 januari 2021 om 11:43
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ach, ik zal wel oud worden.
    Hopelijk

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik stel me altijd keurig voor, overleg van tevoren en zo. Heb geen rare wensen ook. Dus ik zou idd niet weten hoe dat komt 

    Moet wel zeggen dat problemen met name in het circuit van kleine clubs en kroegen optreden. Bij grotere gelegenheden gaat het vaak wel goed. Jammer dat ik kleine zaaltjes veel leuker vind.

    Kan me ook voorstellen dat het bij KW gemakkelijker gaat omdat hij meer in de blues-hoek zit. Met heavy muziek ligt het toch wat anders. Er waren ook een paar "heavy" karaoke bands die zachtjes speelden maar dan komt het toch over als een popbandje dat bijvoorbeeld Metallica doet. En dat doet het voor mij in ieder geval niet. En voor ons publiek trouwens ook niet. Ach, ik zal wel oud worden.
    Ja, daar zit ook wel wat in. Sowieso speel ik al met minder gain, dus ben ik op lager volume al beter hoorbaar. En idd, metal moet gewoon hard, en het is verrekte lastig goed te schuiven in een live situatie. Een beetje onervaren geluidsman krijgt dat wellicht minder goed voor elkaar en gaat dan afgeven op de gitaar, want die staat te hard en heeft geen definitie...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hopelijk
    Doof ben ik in ieder geval al.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Laat ik mijn kleine betoogje even met 2 voorbeelden starten.
    Net als jullie voer ik deze discussie ook wel eens namelijk: met bandleden, geluidsmannen, organisatoren en publiek soms.
    Hoe het niet moet (maar wel leuk is voor jezelf miss?):

    Hoe het wel moet:
    ik refereer naar de drummert vooral, 1 mic voor de zang en de drum, chapeau(onze drummer en exdrummers speelden altijd te luid, want ''zo speelden ze gewoon'' nou dan kregen ze wel even met mijn commentaar te maken haha)


    natuurlijk is het wel fijn als de drummer wat energie aan je set toevoegt maar jullie weten net als ik dat iedereen boven de drummer uit moet/wil komen en dat kan dan soms erg hard zijn.

    Waar je als gitarist natuurlijk verder nog (dan wel niet onwetend.) tegenaan loopt is headroom.
    Als je een versterker met minder headroom hebt, dan trap je een overdrive erbij en dan krijg je niet zoveel volume erbij maar wel je gain, dat is wel chill want dan overstem je niet meteen de rest.

    MAAR kom jij met je fender achtige versterker aan waarvan de volume knop sowieso al een lastige is om in te stellen:
    - bij volume op 1 hoor je niks, bij 1.2 is het al te hard en 1.1 kan net.
    - trap je je distortion erbij ben je veel te hard opeens.. misschien gebeurt dit niet altijd omdat je inmiddels vaardig bent met de volumeknop en je pedaaltje, maar de meeste hebben meer dan 1 drive en ja zie alle knoppen op je amp en pedalen maar precies zo te krijgen dat je bij elk nummer niet te hard of te zacht gaat...

    Daarom heb ik nu een versterker met mastervolume EN een volume knop(pedaal kan ook) tussen de pre en poweramp Zo kan je met die volume knop een beetje het plafond aan volume van je pedalen temmen en met je mastervolume ook de boel inperken.
    Laatst gewijzigd door rozh; 20 januari 2021 om 16:48
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #26

    Standaard

    Oh, interessante discussie geworden.
    Ik begrijp er nu veel meer van
    Japanese Rock Bands interviews & more: JROCKNROLL

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Haha, KWS denkt, fuck that band, it's all about ME!
    Drumm
    er denkt, ok.. SRV wannabe ego... booooringgg...
    zang
    er: hij betaalt mij.
    bassist: d
    e bas gaat er toch onderdoor.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 20 januari 2021 om 16:48
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    natuurlijk is het wel fijn als de drummer wat energie aan je set toevoegt maar jullie weten net als ik dat iedereen boven de drummer uit moet/wil komen en dat kan dan soms erg hard zijn.

    ...
    Ik hoop dat je bedoelt dat je hoorbaar moet zijn. Boven de drums uitkomen is een misvatting, en een fatsoenlijke mix bestaat niet als de gitaar boven de drums uitkomt.

    Natuurlijk scheelt het of je een drummer hebt die bescheiden slaat of eentje die met half open hihat alle frustratie van de hele week eruit ramt, maar je moet in de mix liggen, niet erop. Erop kan op je monitor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik hoop dat je bedoelt dat je hoorbaar moet zijn. Boven de drums uitkomen is een misvatting, en een fatsoenlijke mix bestaat niet als de gitaar boven de drums uitkomt.

    Natuurlijk scheelt het of je een drummer hebt die bescheiden slaat of eentje die met half open hihat alle frustratie van de hele week eruit ramt, maar je moet in de mix liggen, niet erop. Erop kan op je monitor.
    inderdaad wat ik bedoelde
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    inderdaad wat ik bedoelde
    Anders krijg je het bekende "alles harder dan de rest" verhaal en daar is nog nooit iemand beter van geworden. Ik hoorde ooit van Rob Kruisman dat Carlsberg ten onder is gegaan door een veel te hoog volume bij optredens. Ik heb ze wel eens live gezien, ik meen O16 in Voorburg en het was ook echt kei- en keihard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top